خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » نیاز به بازنگری آیین‌نامه‌های ترفیع اساتید در دانشگاه‌ها

نیاز به بازنگری آیین‌نامه‌های ترفیع اساتید در دانشگاه‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مشکلات فرهنگی پیش روی اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این یک ضعف است که حتی بهترین دانشگاه‌های ما مثل دانشگاه صنعتی شریف، تنها ۱۰ درصد از اساتیدش با بخش صنعت قرارداد دارند و این تعداد اندک هم اغلب تحت فشار و تهمت قرار دارند که امکانات و تجهیزات دانشگاه‌ را بیرون از محیط دانشگاه استفاده می‌کنند و حتی برای ترفیع گرفتن نیز با مشکلاتی از این قبیل رو به رو هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی با بیان اینکه این فرهنگ باید تغییر کند و حتی آیین‌نامه‌های ترفیع در دانشگاه‌ها باید بازنگری شود ادامه داد: چرا کسی به این نکته توجه نمی‌کند که استادان وارد شده به بخش صنعت تا چه اندازه اشتغال تولید می‌کنند و چه تاثیری روی اقتصاد کشور دارند.

رئیس هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در توسعه فناوری در کشور گفت: اگر ما بخواهیم فناوری را در کشور توسعه دهیم باید در تمام بازارهای کشور ورود کنیم از نفت تا محیط زیست و کشاورزی و غیره. در این راه بیش از همه به فرهنگ سازی نیازمندیم. هم دراساتید و هم دردانشجویان. اساتید برای اینکه وارد بحث صنعت شوند و دانشجویان برای اینکه طرز فکرشان که بعد از فارغ‌التحصیلی کارمند دولت شوند را تغییر دهند.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه ضریب حقوق اعضای هیات علمی

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها توسط معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *