خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » عدم ارتباط صحیح بین استاد و دانشجو یکی از چالش‌های نظام آموزشی

عدم ارتباط صحیح بین استاد و دانشجو یکی از چالش‌های نظام آموزشی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: برخی چالش‌های موجود در نظام آموزشی ناشی از ارتباط ناصحیح علمی بین استاد و دانشجو است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر محمدرضا دارابی محبوب در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری داشنجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به اهداف برگزاری اولین همایش کشوری توسعه مشارکت دانشجویی در نظام آموزشی خاطرنشان کرد: مدت‌هاست که از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی می‌گذرد و در این میان دو عنصر دانشجو و استاد به عنوان گیرنده و ارائه دهنده مسایل آموزشی و علمی فعالیت دارند؛ قطعا در زمینه‌های آموزشی مشکلاتی میان این دو گروه ایجاد می‌شود که این همایش به دنبال ارائه راهکارهای جدیدی در این رابطه است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که دانشگاه علوم پزشکی با آن روبه‌رو است، عدم توانایی در تربیت نیروهای متخصص متناسب با نیازهای جامعه است.

وی گفت: رابطه میان استاد و دانشجو نباید تنها بر مبنای آموزه‌های علمی بوده و در این میان ابعاد فرهنگی و اجتماعی تربیت دانشجویان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

دارابی ادامه داد: راهکارهای علمی این همایش در حیطه‌های مختلف به صورت قطعنامه و پیشنهاد به دو وزارتخانه علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه می‌شود که در شوراهای آموزشی این نهادها به تصویب خواهد رسید.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *