خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » فعالیت بیش از ۵ هزار عضو هیأت علمی در بخش پژوهش کشاورزی

فعالیت بیش از ۵ هزار عضو هیأت علمی در بخش پژوهش کشاورزی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بخش کشاورزی را از حوزه‌های اصلی پژوهش کشور برشمرد و گفت: بیش از ۵ هزار عضو هیأت علمی در بخش پژوهش حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزرات جهاد کشاورزی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بخش کشاورزی از حوزه‌های اصلی کشور هستند بطوریکه می توان گفت این بخش بزرگترین حوزه در پژوهش کشور به شمار می‌رود.

ستاری افزود: بیش از ۵ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها وابسته به وزارت کشاورزی در بخش پژوهش این حوزه فعال هستند.

وی شرکت‌های دانش‌بنیان را پتانسیل اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌ها اشتغال فارغ التحصیلان در بخش کشاورزی است که می‌توان این دغدغه‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان رفع کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر شرکتی به صورت دانش‌بنیان فعال باشد از مالیات

و عوارض گمرکی نیز معاف است.

وی ادامه داد: البته یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور در حال حاضر وفاق و همدلی ارگان‌های مختلف دولت است که این تفاهم‌نامه‌ها را نیز شکل می‌دهد.

وی اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد از طریق کریدورهای تجاری‌سازی مشاوره‌های لازم را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

ستاری در رابطه با تخصیص پنج درصد از سود محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به دانشگاه‌ها گفت: قرار است یک دوره آزمایشی از طریق ستاد توسعه فناوری نانو داشته باشیم که پنج درصد از سود شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانو به دانشگاه‌ها اختصاص یابد تا در صورت موفق بودن طرح به طور کامل اجرایی شوند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

یک دیدگاه

  1. چرا باید با فوق لیسانس گرایشهای کشاورزی بیکار ماند واقعا باید تدبیری کرد یا اینقدر دانشجو نگیرند یا کار یا شرکتهایی نه در حد حرف ایجاد شود که زحمات و سختیها و هزینه هایی که برای این رشته صرف شده شاید به میزان بسیار جزئی جبران شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *