خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » تغییر شیوه جذب هیات علمی دانشگاه‌ آزاد

تغییر شیوه جذب هیات علمی دانشگاه‌ آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انتشار فراخوان متمرکز جذب اعضای هیات علمی این دانشگاه، گفت: در این دوره جذب اعضای هیات علمی به صورت استانی انجام می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، حسین بلندی در اولین همایش کمیته مشاوران شاخه اعضای هیات علمی تشریح کرد: در این فراخوان در ابتدا نیاز واحدها و منطقه مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت جذب برای استان صورت می‌گیرد؛ اما به هر حال استان می‌تواند تصمیم بگیرد که هر استاد در کدام واحد فعالیت کند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: از مناطق خواسته شد که پرونده‌ سال‌های ۸۷ تا ۸۹ خود را به ما ارسال کنند تا در شورای جذب و بورس مورد بازرسی قرار گیرد، ولی متاسفانه هنوز تعدادی از پرونده‌ها در مناطق باقی مانده است.

بلندی با بیان اینکه برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه اجرا نمی‌شد، اظهار کرد: در حال حاضر هیات‌های اجرایی جذب در استان‌ها تغییر کردند و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچ عضو هیات علمی قبل از اتمام تعهد، حق جابجایی ندارد.

وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه انتقال، گفت: این آیین‌نامه در حال انجام است ولی اعلام عمومی نشده تا پس از تشکیل هیات امنای استانی اجرایی شود.

بلندی با اشاره به ایجاد رشته در واحدها به صورت استانی، تصریح کرد: طرح جامع آموزشی استانی در حال انجام است و از هر منطقه خواسته شده است که برنامه پنج ساله برای واحدهای استان پیشنهاد دهند تا برنامه پنج ساله استانی داشته باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد همچنین از اخذ مجوز برای ۱۵۸۳ رشته بدون مجوز دانشگاه آزاد خبر داد.

وی با بیان اینکه در ارتقای اعضای هیات علمی به مسائل فرهنگی نگاه ویژه‌ای داریم، گفت: امسال امتیاز فعالیت‌های فرهنگی پنج است، سال آینده این امتیاز ۱۰ خواهد بود و بنابراین اگر عضو هیات علمی این امتیاز را نداشته باشد، پرونده در هیات ممیزه قابل طرح نیست.

معاون آموزشی با تاکید بر اینکه نگاه من در ارتقای اعضای هیات علمی نگاه بازی است، خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰۰ پرونده از سال‌های گذشته باقی مانده بود که همه آنها بررسی شد و فقط حدود سه یا چهار پرونده در حال بررسی مجدد است.

بلندی در خصوص ارتقای مربیان، گفت: دفتر استخدام این اجازه را دارد که این ارتقا را انجام دهد.

وی در خصوص نحوه ارتباط با صنعت دانشگاه، اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها موظف شده‌اند که بخشی از بودجه پژوهشی خود را برای رفع نیاز صنعت به اعضای هیات علمی ما واگذار کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد همچنین در خصوص نحوه برگزاری امتحانات میان ترم دانشگاه، خاطر نشان کرد: برگزاری امتحانات میان ترم الزامی است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علی فیض خادمی نماینده هیات نظارت تشکل‌های اساتید خوزستان با انتقاد از فعالیت روسا و دبیران برخی از مناطق، گفت: در عملکرد برخی از مناطق نسبت به اهداف رییس دانشگاه مغایرت دیده می‌شود. همچنین ورود بازی‌های سیاسی در برخی مناطق، مصلحت‌اندیشی برخی از روسای مناطق و حذف برخی نیروهای ارزشی از جمله مغایرت عملکرد این مناطق نسبت به اهداف رییس دانشگاه است.

وی خطاب به فرهاد دانشجو، افزود: هزینه همه سوء مدیریت‌ها به شما برمی‌گردد که انتظار می‌رود از آنجاکه شما فردی بسیجی هستید و به آن اعتقاد دارید، این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

معاون دانشگاه آزاد با اشاره به چالش‌های تشکل‌های اساتید در واحدهای دانشگاهی، گفت: دانشگاه آزاد دارای بیش از ۱۵۰ تشکل اساتید در واحدهای مختلف است که آنان با چالش‌هایی چون پایین بودن بودجه، عدم همکاری مدیران گروه‌های آموزشی و برگزاری جلسات اساتید در تشکل‌ها، دخالت برخی از افراد مسوول با برگزاری همایش‌ها و جلسات سخنرانی، روبرو هستند.

وی افزود: همچنین تشکل‌های اساتید خواستارند که جهت تبدیل وضعیت این افراد و ارائه بورسیه دکتری به اعضای اساتید تشکل‌ها، امتیازی در نظر گرفته شود.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *