خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » استانداردهای تعداد هیئت علمی رشته‏ های علوم انسانی و فنی و مهندسی در مؤسسات غیرانتفاعی

استانداردهای تعداد هیئت علمی رشته‏ های علوم انسانی و فنی و مهندسی در مؤسسات غیرانتفاعی

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: مؤسسات غیرانتفاعی باید دارای سه شاخص هیئت امنا، زیرساخت‏های آموزشی و اعضای هیئت علمی باشند تا بتوانند مجوز پذیرش دانشجو در رشته‏‏های مختلف را کسب کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

خبرگزاری فارس: استانداردهای تعداد هیئت علمی رشته‏های علوم انسانی و فنی و مهندسی در مؤسسات غیرانتفاعی

ابوالفضل حسنی، مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‏وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: استاندارد اعضای هیئت علمی مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی در مقطع کاردانی برای رشته‏های علوم انسانی و فنی و مهندسی وجود دو مربی تمام وقت با تخصص مرتبط است.

به گفته وی استاندارد تعداد اعضای هیئت علمی این مؤسسات در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای رشته‏های علوم انسانی و فنی و مهندسی وجود ۳ مربی تمام وقت با تخصص مرتب است.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی بیان داشت: برای مقطع کارشناسی پیوسته نیز مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی باید دارای یک مربی تمام وقت و یک استادیار تمام وقت با تخصص مرتبط باشند و این مؤسسات می‏توانند هرم اعضای هیئت علمی خود در این مقطع را به صورت دو مربی تمام وقت و یک استادیار نیمه وقت با تخصص مرتبط نیز انتخاب کنند.

حسنی درباره تعداد هیئت علمی برای مقطع کارشناسی ارشد مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی نیز گفت: استاندارد تعداد اعضای هیئت علمی مقطع کارشناسی ارشد این مؤسسات براساس یک استادیار تمام وقت و ۲ استادیار نیمه وقت با متخصص مرتبط است.

به گفته وی استاندارد تعداد اعضای هیئت علمی مؤسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی مقطع دکتری در رشته‏های علوم انسانی و فنی و مهندسی یک دانشیار متخصص تمام وقت همراه با استادیار با حداقل ۵ سال سابقه و راهنمایی ۵ پایان نامه ارشد و داشتن سه مقاله علمی و پژوهشی در طول سه سال گذشته است.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تصریح کرد: همچنین این مؤسسات برای مقطع دکتری خود می‏توانند استاندارد ۳ استادیار متخصص تمام وقت با حداقل ۸ سال سابقه کار، داشتن یک مقاله علمی و پژوهشی در سه سال اخیر و راهنمایی ۲ پایان نامه ارشد را رعایت کنند.

همچنین ببینید

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی حرفه ای

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای باید از این به بعد برای جذب هیات علمی تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *