خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » نیاز ۲۸۰دانشگاه به ۱۶هزار عضو هیأت علمی

نیاز ۲۸۰دانشگاه به ۱۶هزار عضو هیأت علمی

به گفته رئیس مرکز جذب هیأت علمی، از سوی ۲۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ۱۶۰۰۰ نیاز برای جذب هیأت علمی در سامانه جذب ثبت شده است که بخشی از این تعداد را طرح هیأت علمی سربازی تشکیل می دهد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حمدرضا مردانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: طی ۴۰ روز فرصتی که برای بارگذاری نیازها اعلام شده بود، ۲۸۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در فراخوان سال ۹۱ جذب متمرکز هیأت علمی شرکت کردند که از این تعداد، ۹۳ دانشگاه و مؤسسه دولتی، ۱۵۱ دانشگاه و مؤسسه غیردولتی غیرانتفاعی و ۳۶ مؤسسه وابسته به دستگاه‌های اجرایی بودند.

وی با اعلام این خبر که ۱۶ هزار نیاز از سوی دانشگاهها اعلام شد، ادامه داد: از این تعداد، ۳ هزار و ۸۰۰ نیاز اعطای بورس تحصیلات به دانشجویان دکتری، ۹ هزار و ۲۰۰ رشته گرایش محل برای استخدام هیأت علمی دکتری به صورت پیمانی، یک هزار و ۱۲۰ نیاز برای پیمانی مقطع کارشناسی ارشد، یک هزار و ۵۰۰ نیاز برای جذب طرح سربازی دکتری و ۲۸۰ درخواست طرح سربازی با مدرک کارشناسی ارشد در سایت بارگذاری شده است.
به گفته رئیس مرکز جذب هیأت علمی، دانشگاههایی که موفق نشده اند در موعد مقرر نسبت به ثبت نیازهای خود اقدام کنند، می‌توانند با مرکز جذب هیأت علمی مکاتبه کنند، وضعیت این دانشگاه‌ها در کمیسیون موارد خاص مرکز جذب وزارت علوم مورد بررسی قرار می‌گیرد و این مرکز نیازهای دانشگاههای را روی سایت بارگذاری می کند.
مردانی پیش بینی کرد که همانند فراخوان بهمن ماه سال ۹۰، حدود ۲۵ هزار متقاضی جذب هیأت علمی به سامانه مرکز جذب برای نام نویسی مراجعه کنند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *