خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تولید ۲ مقاله به ازای هر عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

تولید ۲ مقاله به ازای هر عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران میزان تولید مقالات به ازای هر عضو هیأت علمی این دانشگاه در سال ۹۴ را ۲.۵ مقاله دانست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر مسعود یونسیان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی  ۱۴ سال متوالی از نظر بروندادهای پژوهشی که عمده آنها تولید مقاله است، رتبه اول را کسب کرده است.

وی تاکید کرد: ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس شاخص‌های کمی (تعداد مقالات) و کیفی (تعداد استنادات یا h-index) بوده است.

یونسیان با تاکید بر اینکه این دانشگاه بالاترین شاخص h-index را در میان دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای منتشرشده دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشترین استنادات را داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمارهای مربوط به تعداد مقالات به ازای اعضای هیات علمی، یادآور شد: بر اساس ارزشیابی وزارت بهداشت و آمارهای سال ۹۴، این دانشگاه بالاترین تعداد را داشته؛ به گونه‌ای که ۲.۵ مقاله به ازای هر هیات علمی تولید شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون آمارهای مربوط به سال ۹۵ منتشر نشده است، اظهار کرد: بررسی آمارهای مربوط به دو نمایه‌نامه معتبر «اسکوپوس» و  ISI نشان می‌دهد که تعداد مقاله به ازای هر عضو هیات علمی در  دانشگاه علوم پزشکی تهران در اسکوپوس در ۸ ماه اول سال ۲۰۱۷ تعداد ۲ مقاله و بر اساس پایگاه ISI حدود ۱.۲ مقاله به ازای هر عضو هیات علمی داشته است.

یونسیان با تاکید بر اینکه این تعداد مقاله به غیر از دستاوردهایی است که محققان دانشگاه در حوزه فناوری عرضه کرده‌اند، ادامه داد: متاسفانه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیستم ارزشیابی مدونی برای تولید فناوری که شامل تولید محصولات دانش‌بنیان مرتبط با سلامت می‌شود، راه‌اندازی نشده است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *