خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » معرفی اساتید تراز اول نظریه پرداز علوم انسانی

معرفی اساتید تراز اول نظریه پرداز علوم انسانی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از شناسایی اساتید تراز اول در خصوص نظریه‌‏پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور میراحمدی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری کرسی‌‏های نظریه‏‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه‌‏ها و مجامع علمی کشور گفت: یکی از رسالت‏‌های اصلی دانشگاه‌ها، تولید علم است و تولید علم نیازمند فراهم شدن زمینه‏ های لازم به لحاظ سخت‏ افزاری و نرم ‏افزاری است که کرسی‏‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره یکی از مهم ترین زمینه‏‌های مذکور به شمار می آیند.

وی ادامه داد: بنابراین کرسی‏‌های مذکور در کنار فراهم ساختن زمینه ‏های تبادل‏ نظر علمی، شرایط لازم برای بالندگی علمی را در دانشگاه‏‌ها بوجود می ‏آورند.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی افزود: نقش اصلی کرسی‏‌های مذکور، تسهیل در فرآیند تولید علم است چون این کرسی‏‌ها از طریق شناسایی استعدادهای علمی در دانشگاه و فراهم ساختن زمینه‌‏های لازم برای رشد و شکوفایی این استعدادها فرآیند تولید علم را تسهیل کرده، زمینه بهره‏‌مندی بیشتر جامعه از دستاوردهای علمی را فراهم می‌‏سازند. دانشگاه شهید بهشتی با توجه به این مهم از اواخر سال ۱۳۹۳ به تاسیس کمیته دستگاهی پرداخته است.

وی با اشاره به اهداف دانشگاه شهید بهشتی در زمینه کرسی‏‌های نظریه‏ پردازی، نقد و مناظره افزود: دانشگاه بنا به جایگاه مهمی که در عرصه تولید علم در کشور دارد همواره به دنبال بسترسازی، ساماندهی و فرهنگ‏سازی برای عملیاتی کردن کرسی‏‌های علمی و ترویجی از طریق ایجاد انگیزش در دانشجویان، استادان، فرهیختگان و نخبگان بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی افزود: همچنین تقویت، تسهیل و نظام ‏مند کردن فرآیند برگزاری کرسی‏‌ها در دستگاه‏‌های پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی تحت نظر دانشگاه نیز از سایر اهداف دانشگاه شهید بهشتی است.

وی ادامه داد: علاوه بر این شناسایی استعدادهای بالقوه و بالفعل فعالیت‏‌های علمی پژوهشی، گروه‌‏های تخصصی و نخبگان در برگزاری کرسی‏‌های علمی، داوری و نقد و همچنین پایبندی به استانداردهای کرسی‏‌های علمی و ترویجی از سایر مواردی است که کمیته دستگاهی دانشگاه بدان توجه دارد.

وی افزود: مجموعه مدیریت دانشگاه با توجه به هماهنگی‏‌های بیرونی با دبیرخانه هیات حمایت و همچنین نشست‏ های داخلی اقدامات مختلفی را دراین زمینه انجام داده است که می توان به تشکیل کمیته دستگاهی نظریه‏ پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه، تدوین و تصویب شیوه‏ نامه داخلی کمیته دستگاهی نظریه ‏پردازی، نقد و مناظره و حضور چند تن از اعضای کمیته دستگاهی در جلسه شورای پژوهشی و هیات رئیسه دانشگاه به منظور معرفی کرسی‏ های علمی و ترویجی به اعضای هیات علمی دانشکده‏‏‌ها و پژوهشکده‌‏های دانشگاه اشاره کرد.

وی از دیگر اقدامات انجام شده به مکاتبه با روسای دانشکده‏‌ها و پژوهشکده‌‏های دانشگاه در خصوص معرفی اساتید تراز اول دانشکده/ پژوهشکده به منظور شناسایی استعدادهای مطرح در خصوص نظریه‌‏پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی اشاره کرد.

همچنین ببینید

عدم همکاری موثر هیات‌ علمی با صنایع

انتقاد وزارت علوم از عدم همکاری موثر هیات‌ علمی با صنایع

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: بخش زیادی از اعضای هیات …

یک دیدگاه

  1. دکتر فرشته ناصری

    سلام بسیار طرح کاربردی در راه نیل به ارتقا اهداف مورد نظر در راستا است ‘
    باارزوی توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *