خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس نتایج ارزیابی وزارت علوم
رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس نتایج ارزیابی وزارت علوم

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس نتایج ارزیابی وزارت علوم

وزارت علوم با تاکید بر نظارت جدی بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، نتایج ارزیابی‌ها را مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آن‌ها قرار خواهد داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

نظارت جدی بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی؛ مبنای رتبه‌بندی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابی‌ها و نظارت کاملا جدی هستیم و نتایج ارزیابی‌ها از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آن‌ها خواهد بود.

نسیم نهاوندی در جمع دبیران هیئت نظارت استانی که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ما این است که همه زیر نظام‌ها به قانون تمکین کنند و به نظارت و ارزیابی وزارت علوم تن دهند و تا رسیدن به این نقطه، می‌توانیم بر اساس داده‌ها و خروجی‌های علمی، نظارت و ارزیابی را انجام دهیم.

ضرورت فرهنگ‌سازی نظارت در آموزش عالی

وی افزود: نظارت در آموزش عالی یک بحث فرهنگی است و اگر به امری درونی و فرهنگی تبدیل نشود، موقتی و بی‌نتیجه خواهد بود و اگر هنوز بحث نظارت نزد برخی مدیران به عنوان یک فرهنگ و ارزش نهادینه نشده است، باید فرآیندهای موجود را بازبینی و اصلاح کنیم.

ارتباط ارزیابی با رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

نهاوندی تاکید کرد: هدف ما از بازدیدها و تهیه گزارش‌های نظارتی، ارتقای بهره وری و کیفیت آموزش عالی است و نه مچ‌گیری. تلاش این است که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فاصله خود را با اهداف از پیش تعیین شده کم و در راستای رسیدن به اهداف تلاش کنند و سپس اهداف جدیدتری را جایگزین اهداف قبلی کنند و از این طریق زنجیره ارتقا شکل بگیرد.

وی بررسی نسبت دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی را که خروجی دانشگاه و موسسات آموزش عالی هستند با امکانات و هزینه‌های مادی و غیرمادی صرف شده از سویی و میزان اثربخشی و کارآمدی فعالیت‌ها را دو اصل مهم ارزیابی و نظارت در آموزش عالی اعلام کرد.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابی‌ها و نظارت کاملا جدی هستیم و نتایج ارزیابی‌ها از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آن‌ها خواهد بود.

گفتنی است؛ در این نشست که به مدت دو روز برگزار شد، دبیران هیئت نظارت به بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه نظارت و مسائل مربوط به این حوزه پرداختند.

همچنین ببینید

بازنگری آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی

بازنگری آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی

به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تخلف اعضای هیات علمی، آیین‌نامه هیات‌های رسیدگی بازنگری …

یک دیدگاه

  1. چقدر حرف های‌ شیرینی می‌زنند و بر دل می‌نشیند ولی وقتی به مرحله عمل می‌رسد یا همه غیب میشن یا حوصله شو ندارن یا تواناییش رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *