خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم در آبان ۱۴۰۳
زمان فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۳

اعلام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم در آبان ۱۴۰۳

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی اعلام کرد فراخوان جذب اعضای هیات علمی اواخر آبان برگزار می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

زمان فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم  ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ حسینعلی قبادی درباره برگزاری اولین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در سال جاری گفت: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در سال جاری اواخر آبان ماه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم ادامه داد: کارهای مقدماتی برگزاری فراخوان جذب آغاز شده و کارگروه ویژه فراخوان جذب اعضای هیأت علمی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها بنا به اعلام نیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جذب اعضای هیأت علمی، سالیانه دو بار معمولاً، شهریور و بهمن ماه برگزار می‌شود و برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی علاقه‌مند به فعالیت در حیطه دانشگاهی به عنوان عضو هیأت علمی این فرصت را فراهم می‌کند تا برای جذب ثبت نام کنند.

فراخوان جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم سال گذشته، اوایل شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد.

این در حالی است که فراخوان نوبت اول جذب اعضای هیأت علمی در سال جاری هنوز برگزار نشده است.

ضمن اینکه یکی از مشکلات اساتیدی که در فراخوان‌ها جذب می‌شدند این بود که حکمشان توسط دانشگاه‌ها به دلیل‌عدم صدور کد استخدامی توسط سازمان امور استخدامی با تأخیر صادر می‌شد، از سوی دیگر طولانی شدن این فرایند در وضعیت پرداخت حقوق این اساتید نیز مشکل ایجاد می‌کرد برای همین از سال گذشته رئیس سازمان اداری استخدامی و رئیس سازمان برنامه بودجه توافق کردند که ردیف استخدامی قبل از فرایند جذب اخذ شود.

همچنین ببینید

فراخوان جذب مدرس مدعو دانشگاه امام خمینی قزوین ۱۴۰۳

فراخوان جذب مدرس مدعو دانشگاه امام خمینی قزوین ۱۴۰۳

دانشگاه بین‌ المللی امام‌ خمینی به منظور تامین مدرس مدعو از واجدین شرایط دعوت به …

۳۶ دیدگاه

  1. بله من هم مثل بقیه. نه پارتی دارم نه پولی. سه ساله با کلی رزومه دارم میرم مصاحبه و میام. پارسال برای دانشگاه خودمون رفتم مصاحبه تا مرحله عمومی رفتم ولی از ابتدای مصاحبه علمی همه گفته بودن که کی رو زیر سر دارند. ولی خب دانشگاه خودم بود باید شرکت می کردم. دانشگاهی که هجده سال توش رفت و آمد داشتم همه منو میشناختن. هیچ کسی هم با من مشکلی نداشت. ولی یه اقایی که فقط مدرک دکترا رو توی دانشگاه ما گذرانده بود جذب شد. چرا؟؟؟؟ چون یه جورایی خبر بیار اساتید دیگه بود. شاید الان بگید از روی حسادت دارم این نظر مسخره رو میدم. ولی در عین ناباوری حقیقت محضه. به همین مسخرگی براش رزومه نداشته ساختن و بردنش بالا. من الان دو ساله نمیذارن مقالم چاپ شه برای اون شیش ماهه توی مجله خوب اکسپت گرفتن. ولی خب چون بخش اصلی امتیاز روز مصاحبه دست اساتید است. ناظر جلسه هم از دوستان اساتیدم بود و تقریبا هیچ شخصی نبود که اعتراضی کنه. بین خودشون تصمیمی گرفتند که من هیچ وقت ازشون نمیگذرم. اعتقاد و احترام به حقوق دیگران تقریبا در ایران مرده فقط ادعا و شعارش باقی مونده. ببینید کار آزاد غیر از اینکه سرمایه نیاز داره به روحیه خاصی هم نیاز داره. که من یک بار تجربه کردم و بخاطر شخصیت درونگرایی که دارم اون مدت یکی از بدترین روزهای زندگی من بود. ما هجده سال درس نخوندیم بریم توی مغازه. کار آزاد محترمه ولی نه برای کسی که سالها درس خونده و رزومه جمع کرده و از خودش توقع کار علمی داره. پس جوونی از دست رفته چی میشه؟؟؟؟رفتن به خارج تصمیم فوق العاده دشواری هست. مخصوصا اگر وابستگی عاطفی به خانواده داشته باشی. دقیقا توی بن بست گیر کردم. ساعتی توی بیداریم نیست که این موضوع مثل مته روح منو نخراشه….

  2. من خودم با وجود داشتن چندین کتاب و چندین مقاله شدم نفر ششم در صورتی که فردی با داشتن دو مقاله شده نفر اول! فقط چون استادها میخواستن اون بشه نفر اول! آخه آدم کجا دادخواهی کنه؟ باید مصاحبه جذب توسط وزارتخونه و با نظارت کامل انجام بشه. باید برا اینم کارزار بذاریم.

  3. با سلام، اگر کسی واقعا مدرک دکتری تخصصی داشته باشد در هر رشته و گرایشی، حتما زحمت کشیده و از دانشگاه ی هم که فارغ التحصیل شده به آسانی مدرک نگرفته و به راحتی بدست نیاورده است . تعداد دوستانی هم که خودشان زحمت کشیدن میدانند و شواهد خوب و معتبری هستند . یعنی کار آنها ابتدا مورد ارزیابی اساتید و سپس مدرک شان به تایید روسای دانشگاه ها رسیده است، پس توانمندی کار در حیطه خود را دارند و در جایی هم که مشغول هستند حق است چه از طریق رابطه به آن حق رسیده باشند و یا از طریق ضابطه . یعنی در جای دیگران ننشسته اند .
    امثال ما که نرسیده ایم به حق، باید تلاش کنیم، اگرچه مقدور نباشد چاره ای جز تغییر مسیر زندگی نداریم . بلاخره قبول کنیم که دانش و معلو مات همه به یک تراز نیست ولی در کل صاحب امتیاز هستیم .
    در ثانی همه فارغ التحصیلان در کشور حق دارند در تخصص خود فعالیت و از مزایای ان برخوردار باشند. شاید تعداد فارغ التحصیل دکتری به نظر دوستان بیشتر یا فاقد کم و کیف باشد، اما قبول کنیم که فرایند دوره دکتری در ایران طاقت فرسا است، نیاز و در دنیا منابع انسانی فعال و ارزشمند محسوب می شوند . اگرچه در کشور ما نحوه آموزش یا بکارگیری آن در جای مناسب خود دچار بحران است شکی نیست، چون از همه جوانب تاثیر گذار است .
    بعنوان مثال سیاست حاکم بین وزارت علوم و موسسات آموزش عالی از قافله مانده و لازم است بازنگری و در این خصوص چاره ای اندیشیده شود . شاید مسولین اطلاع دارند که زمان و عمر از ما هدر می رود به هر حال امروزه در این نقطه قرار گرفته ایم که دولت وفاق ملی روی کار آمده و در تشکیل آن مردم مشارکت نمودند، اگر بناست چاره ای اندیشیده شود در این خصوص، بهتر است ریشه ای به فکر جبران باشند تا سطحی آن، بدین منظور اگر لازم نیست فعالیت یا خروجی موازی این همه دانشگاه ها بهتر است یکپارچه و چاره ای بشود، اگرچه ظرفیت پذیرش دانشجو ها به تناسب نیاز بازار کار سایر وزارتخانه ها و یا شرکت ها نیست از این سو باید مدیریت شود، اگر مشکل سرمایه گذاری و بین الملل شدن کم و کیف وجود دارد باید برطرف بشود، به هر حال نمی شود که به دلایل نامعلوم و اعما ل سلیقه بهانه ای آورد و مردم را سال های متمادی سر کار گذاشت، تا چه زمانی؟ سال هاست مردم رنج می برد، بخاطر رضای خدا هم که باشد بهتر است در این خصوص شفاف سازی بشود تا بیشتر از این از هدر رفت منابع انسانی غفلت نشود و شاید اینکه جبران تصمیمات اشتباه بعدا ممکن نباشد .

    • خانم دکتر بیکارِ از وطن بُریده

      دعوت شدم مصاحبه پستداک خارج از کشور، ده روز دیگه مصاحبه دارم با دلی پرخون دارم آماده مصاحبه میشم، از سیستم ناکارآمد خسته شدم دیگه، فریاد دادخواهی ما هیچگاه به بالا نخواهد رسید، دیگر برای ماندن و ساختن تلاش نخواهم کرد. از این به بعد تمام تمرکزمو برای مصاحبات خارج از کشور خواهم گذاشت که قدردانن، اینجا بماند برای کسانی که رابطه دارن، نه امثال افرادی چون ما، که از روابط بیزاریم.

      • کار درستی می کنید. من هم سه سال پیش بورس پست دکتری ماری کوری رو گرفتم به اندازه سی سال هیات علمی ایران پول بهم دادن. الان برگشتم ایران و دارم حق التدریس تو دانشگاه تدریس میکنم که تو رزومه ام فاصله نیفته. برای یه بورس دیگه دارم خودم رو آماده میکنم که اگه درست بشه مثل اینه که در مجموع با در نظر گرفتن بورس قبلی ۶۰ سال تو ایران هیات علمی بودم و تمام حقوقم را پس انداز کردم.

  4. فراخوان آبان ۱۴۰۳ از چه تاریخی شروع میشه و تا وی ادامه داره؟

  5. چاره ای نیست جذب هیات علمی صرفا باید از طریق آزمون و هیات داوری مرکزی باشه

  6. برای جلوگیری از تضییع حقوق متقاضیان جذب و جهت برقراری عدالت، جذب هیات علمی بوسیله برگزاری یک آزمون سراسری و سپس معرفی افرادبرتر به دانشگاه و سپس بررسی امتیازات پژوهشی و آموزشی و سوابق علمی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت توسط دانشگاه مورد نظر صورت پذیرد تا بدین وسیله با تجمیع نمره علمی و امتیازات پژوهشی و آموزشی، افراد توانمند و لایقی جذب دانشگاه‌ها شوند و از ورود افراد برحسب سلایق، زد و بندها و نفوذهای شخصی جلوگیری شود.

    • این بنظر منصفانه میاد، باید آزمون بگیرن تا اون افرادی که مدنظر اساتید هستن مفتی مفتی جذب نشن، همچنین حدنصاب امتیاز بزارن، مقالات، جوایز، افرادی که برتر هستن و در نهایت امتیازها باید کاملا شفاف و روشن و در قالب کارنامه علمی ارائه بشه هم به داوطلب هم به وزارت علوم، تا اگر کسی هم اعتراض داشت، بشه براحتی بررسی کرد. ضمن اینکه در مصاحبه ها باید یک نفر به عنوان بازرس معرفی شده از سمت وزارت علوم باشه، تا تخلاف رو ثبت کنه، همچنین خود داوطلب هم فضایی برای ثبت تخلفات پس از مصاحبه داشته باشه. به هر حال هزار تا راه داره که جلوی این روندِ داغون و فاجعه بار رو بگیرن، و در آخر خدا هدایت کنه کسایی که حق دیگران رو ضایع میکنن و کسایی که میدونن شایسته نیستن و در اون جایگاه قرار میگیرند

  7. دکترای سطح نخبه ولی بیکار

    به نظرمن بهترین روش این هست که اول ی معدل میانگین متوسط در نظر بگیرند بعد ازمون برگزار شود بعد سابقه پژوهش و افتخارات طرف در نظر گرفته شود. چرا امتیاز الکی گذاشتید من در قیامت از حقم نخواهم گذشت.
    در روز قیامت اگر توان داشته باشم جلوی تمام کسانی که جذب را با این شیوه ناعادلانه حمایت کردند میگیرم. خودم میشناسم افرادی که در برخی موسسات دقیقا فراخوان برای انها داده شده بود.

  8. فراخوان جذب به بیراهه رفته. نظرات و که میهوندم واقعا حرف دل همه ماهایی است که پشت درب های استخدام گیر کردیم و تا اصلاحی صورت نگیره امیدی نیست.
    افرادی با سواد پایین که تنها از سمت یک استاد خاص حمایت شدن و‌جوری شرایط رو براشون مهیا کردن که یک شبه هیبت علمی شدن. دلم برا خودم و بقیه میسوزه که از یک استان باید بلند شی بری حای دیگه با کلی هزینه و زحمت مصاحبه بدی بعد اونجا متوجه بشی طرف منتظره مصاحبه تموم بشه بره دنبال کارای استخدامش.
    کاش صدامون به گوش مسئولین برسه

    • جالب ابنجاست در متن خبر آمده از اساتید و دانشگاه ها بازخورد بگیریم بعد اگه نیازی بود اصلاح کنیم روند رو:))))، حکایت شکایت قاضی رو پیش داروغه بردنه.
      آقای وزیر، جذب هیات علمی صرفا بر اساس سلیقه استاد و رانت و از قبل تعیبن شده اس، حالا اگه دوست دارید فکر کنید همه چی عادلانه اس و اوضاع خوبه، به همین روال ادامه بدید. بالاخره روزی میاد که دانشگاه پر شده از اساتید بیسواد که نتیجه اش میشه دانشجوی بیسواد، که تاثیر مستقیم بر تمام وزارت خانه ها داره، چون نیروی کار تمام وزارتخانه ها قراره از دانشگاه ها استخدام بشن، تا دیر نشده صنعت، معدن، محیط زیست، دادگستری و تمام ارگانهای زیربط رو نجات بدین، این رانت هیات علمی تا مغز استخوان دانشگاه ها نفوذ کرده و افراد شایسته ای که بعضا سواد علمیشان برابر و حتی بیشتر از اعضای هیات علمی است، توسط اساتید از این فرایند حذف میشوند و صرفا بیسوادهای سفارشی جذب میشوند.

  9. وزارت علوم از بین کسانی که مدرک دکترا دارند و سنشان زیر ۶۰سال است استخدام کنند

    • زیر ۶٠ سال؟؟!!!!! چی میگی خدا وکیلی، ینی دهه چهل و پنجاه، چرا این دهه هر چی بهشون میدن بازم دنبال یچی دیگن، راحت خونه خریدین، ماشین خریدین، با مدرک سیکل استخدام شدین، هجده سالگی بس که خوشیتون برپا بود ازدواج کردین، حالام لابد با یه سهمیه ای چیزی، یه مدرک دکترام گرفتین میخایین. سر پیری هیات علمی هم بشین. زیر شصت سال، الان باید بازنشسته شده باشه و در کنار خانواده مشغول بزرگ کردن نوه هاش

  10. عجب داستانی شده این هیات علمی
    این همه جوان سر کار
    همین هست مهم دارن میرن خارج بلکه اون جا جذب بشوند
    وقتی ظرفیت ندارید برای چی دکتری می گیرید؟؟

    • به این دلیل که اساتید نیاز به ماشین مقاله نویسی دارند، فکر میکنید این همه استاد تمامِ دانشگاه از کجا اومده، دانشجوی دکتری رو چند سال نگه میدارن مفتی ازش کار میکشن، یه مدرک بی ارزش میزارن کف دستش، عمر و جوونیشم تلف کردن، استاده ارتقای علمیشو میگیره وپولشو میگیره، ما هم بریم مدرکمونو بزاریم در کوزه آبشو بخوریم. چند سال دیگه دانشگاه ها پر میشه از استاد تمام هایی که حقوق های ۶٠-۷٠ میلیونی میگیرن به اضافه هزاران دکتر بیکار فارغ التحصیلِ رو دستِ دولت مونده. حالا به نظرتون کی داره از این سیستم سود میبره؟! ما پیشنهاد دادیم استادِ دانشگاه اگه حاضره از گرنتِ خودش حقوق بده به دانشجوی دکتری، پس بهش مجوز گرفتن دانشجو بدن، در غیر این صورت ظرفیت ندن بهش، اما خب از اون طرف پس این همه جوون بیکار اگه درس نخونن، شغلم که ایجاد نشده واسشون، پس چی میشه؟ آمار بیکاری، فاجعه آمیز میشه. بالاخره یجا گندش درمیاد که نشه جمعش کرد. فقط اونایی که دارن این سیستم رو میبینن ولی بازم کنکور میدن، من نمیدونم چی تو فکرشونه، به خدا قسم شماها نه از ماها باهوشترید نه پرتلاشتر، وقتتونو تلف نکنین،

  11. همه زندگی و عمر ما تباه شد پای این فراخوان‌ها…فساد و بی عدالتی در روند جذب بیداد می کند…وزیر محترم علوم لطفا به داد پا نخبگان بدون پارتی برسید

  12. محسن احدنژاد - دانشگاه زنجان

    برید شغل آزاد. خودتون رو درگیر شغل دولتی نکنید. نهایت ۲۰ تومن بهتون حقوق میدن اونم کلی کسورات داره

    • شمایی که داری برای بقیه تز میدی چرا اخبار جذب رو دنبال میکنی عمو؟

      • بازار آزاد ایران، هفت خط وکاسب کار نیاز داره، دکتر مملکت نه هفت خطه نه کاسب کار. چقدر بعضی جمله ها شبیه همن، مث اونی که میگفت هر کی ناراضی هست بره از ایران!!! فقط واسه کسی خوبه که صندلیشو واسش آماده کردن.
        متاسفانه الان قسمت دردآور ماجرا اینه که مسئولین کاملا وضعیت رو میدونن ولی بازم دارن همون روال قبلی رو ادامه میدن.

  13. چرا اینقدر دیر فراخوان اعلام میشه.همینجوری سنمون داره می‌ره بالا

  14. باسلام،
    بی عدالتی در جریان جذب هیات علمی موج میزنه، وقتی نفر مورد نظر از قبل تعیین شده است و حتی مقالات و کارهای علمی شما رو ارزیابی و نمره دهی نمی کنند، اینه که اساتید و نخبگان واقعی یا از ایران می روند یا افسرده می شوند

    • هیچ جای دنیا اینطور نیس که همین طوری مدرک فرت فرت بدن بیرون …. این از دانشگاه آزاد بعد علمی کاربردی بعد پیام نور بعد پردیس خودگردان بعد غیردولتی …. بعد دولتی ….. جذب دانشجو در ایران بر اساس پتانسیل ها نیست …. بخصوص در چند سال اخیر تب دکتری تو ایران رفته بالا و انگار شده مد مثل مدل لباس ….. اونوقت مدرک دکتری که هیچ فایده ای برای مملکت نداشته … با چاپ مقاله نمیشه پیشرفت علمی داشت ….

  15. خانم دکترِ بیکار

    بارها و بارها فریاد زدیم این روندِ جذب اوج بی عدالتی هست، افراد از سوی اساتید و دانشگاه ها از قبل تعیین شده هستند، گویی گوش شنوایی نیست که نیست. بار دیگر فریادِ عدالت خواهی سر میدهیم، وزیر محترم علوم اول راه های نفوذ رانت و پارتی رو ببندین، بعد فراخوان اعلام کنید، این فرایند کاملا صوری است.

    • سلام بله دقیقا صوری و بی نتیجه است، متاسفانه افراد از قبل مشخص شدند و در قسمت شرایط اختصاصی دانشگاه ها دقیقا شرایط فرد مورد نظر درج شده. مثلا چاپ مقاله Q1 یا سابقه پژوهش روی یک‌موضوع خاص و….

      • خانمِ دکتر بیکار

        فاجعه ای به نام فراخوان جذب هیات علمی…..
        همه چی صوری، از جذب محقق پسادکتری گرفته تا جذب هیات علمی.
        بجای فراخوان، اساتیدِ محترم اسم فرد مورد نظر رو به وزارت علوم اعلام کنن و این همه آدم رو سر کار نذارن تا چند ماه.
        سالهاست عدالت در این فرآیند گم شده و جاشو با رابطه و واسطه، رانت پر کردن.

    • من می توانم ده مورد نام ببرم که از قبل مشخص بودن. به چشم خودم دیدم. جاهایی که در جریان کامل این مسئله هستم اما راه حل اداری به نظر می رسه نداره؛ چون یک مشکل فرهنگی است مگر مرکز جذب مستقل از دانشگاه کار را به عهده بگیرد که آنهم مشکلات خودش را دارد.

  16. وقتی سن بازنشستگی چرخه علمی رو کردید۷۰ـ ۸۰ سال دیگه فراخوانها بی معنی میشند.

  17. سلام وقتتون بخیر فراخوان جذب هیات علمی دکتر معلمان دانشگاه فرهنگیان کی اعلام میشه

  18. تکلیف فراخوان اردیبهشت سال ۱۴۰۱ دانشگاه فرهنگیان هنوز مشخص نشده. فراخوان های بلاتکلیف قبلی رو تعیین تکلیف کنید خداروخوش نمیتد که یه عده دیگه رو درگیر این وضعیت کنین و بعد چند سال هیچ نتیجه ای اعلام نکنید

  19. روند خیلی کند به نظر می رسه… نمی شه به این کار سرعت بخشید؟

  20. فراخوان جذب پاییز ۱۴۰۲ خوارزمی هنوز مصاحبه عمومی نرفتن..وزیر محترم لطفا جهت تسریع امور اقدام فرمایید

    • دوست عزیز مصاحبه عمومی برای کسانی هست که جز سه نفر برتر قرار بگیرند در مصاحبه علمی، بعد از حدود دو ماه مصاحبه عمومی برگزار می شود. اگر تا الان دعوت نشدید احتمال زیاد پذیرفته نشدید یا استخدامی لغو شده. از دفتر جذب پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *