خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ابلاغ دستورالعمل موظفی آموزش و پژوهش اساتید وابسته دانشگاه آزاد
ابلاغ دستورالعمل موظفی آموزش و پژوهش اساتید وابسته دانشگاه آزاد

ابلاغ دستورالعمل موظفی آموزش و پژوهش اساتید وابسته دانشگاه آزاد

دستورالعمل جدید موظفی آموزش و پژوهش اساتید وابسته دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی، متن دستورالعمل موظفی آموزش و پژوهش اساتید وابسته دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

شرایط استخدام و فعالیت اساتید وابسته در دانشگاه آزاد

به استناد بند ۶۱ اقدام “طراحی و پیاده سازی نظام جذب اعضای هیات علمی متناسب با نظام مدیریت عملکرد با هدف کیفی سازی، افزایش انعطاف پذیری استخدامی و افزایش رقابت پذیری میان استادان در انجام فعالیت های علمی اثربخش «از راه کنش» اصلاح و کارآمدسازی نظام جذب، ارزیابی و جبران خدمات اعضای هیات علمی با بهره گیری از ظرفیت الگوی شبکه ای دانشگاه” در سند تحول و تعالی دانشگاه و پیرو بخشنامه ابلاغی در خصوص عضویت هیات علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل تعداد واحد موظفی آموزش، سقف تدریس، موظفی پایان نامه، تبدیل موظفی‌ها به یکدیگر در شرایط ضروری، همچنین حداکثر تعداد ظرفیت پایان نامه/ رساله قابل اخذ، جهت برنامه ریزی لازم توسط واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ می گردد:

جدول شماره ۱: موظفی آموزش و پژوهش عضو هیات علمی وابسته آزاد

موظفی آموزش و پژوهش عضو هیات علمی وابسته

ماده ۱: بدیهی است اولویت تکمیل موظفی آموزش و پژوهش در هر واحد دانشگاهی با اعضای هیأت علمی تمام وقت (پیوسته) است.

ماده ۲: برنامه ریزی جهت بکارگیری اساتید وابسته در گروه های آموزشی باید به دقت صورت گرفته و نیاز گروه آموزشی به گونه ای باشد که علاوه بر آنکه موظفی آموزش و پژوهش تکمیل شود، از حداکثر ظرفیت راهنمایی اساتید وابسته در یکسال تحصیلی استفاده شود.

تبصره ۱: چنانچه تعداد دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته گرایشهایی که قابل توجه نیست اما به جهت تشکیل کلاسهای آموزشی نیاز به استفاده از استاد وابسته باشد، موظفی پژوهش استاد وابسته می تواند حذف و ۴ واحد به موظفی آموزش آن‌ها در هر نیمسال اضافه شود.

تبصره ۲: درخصوص اساتید وابسته که صرفا به جهت تدریس در آزمایشگاه‌ها انتخاب می شوند، به عنوان کارشناس آزمایشگاه می‌توانند مسئولیت نگهداری آزمایشگاه و اداره آن را نیز به عهده داشته باشند.

ماده ۳: درخصوص رشته هایی که نیازمند استاد وابسته صرفا جهت پوشش دهی پایاننامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری تخصصی میباشند، موظفی آموزش صفر و موظفی پژوهش آن‌ها ۱۰ پایان نامه کارشناسی ارشد در یکسال است و پرداخت حق التحقیق براساس جدول شماره ۲ و حداکثر تا پایان اولین ماه پس از دریافت اطلاعات از سامانه پژوهشیار انجام خواهد شد.

ماده ۴: افراد متخصص با ارائه طرح/پروژه فناورانه و با مدت زمان بیش از یکسال میتوانند به عنوان هیات علمی وابسته جذب دانشگاه شده و تمامی حقوق و مزایای ایشان باید از محل طرح/پروژه فناورانه قابل پرداخت باشد.

تبصره ۳: طرح/پروژه فناورانه باید به تایید معاونت پژوهشی و فناوری رسیده باشد.

تبصره ۴: اعضای هیات علمی وابسته فناور، موظفی آموزش و پژوهش ندارند اما منوط به مدرک علمی معتبر و به تشخیص معاونت آموزش و مهارتی/علمی واحد دانشگاه تا سقف مجاز جدول شماره ۱، خدمات آموزشی و پژوهشی در واحد دانشگاهی داشته باشند.

ماده ۵: موظفی آموزش بدون ضریب در نظر گرفته شده و افزایش ساعات تدریس به بیش حداکثر واحد مجاز نیست.

ماده ۶: ضروری است در هر سال تحصیلی موظفی آموزش و پژوهش یک نیم سال کامل شده و چنانچه در نیم سال بعدی موظفی آموزش و پژوهش تکمیل نشده باشد، حق الزحمه بر مبنای درصد موظفی تکمیل شده پرداخت میشود.

ماده ۷: حق الزحمه پایان نامه/رساله که مازاد موظفی پژوهش است، براساس مرتبه عضو هیات علمی وابسته و مطابق سنوات خدمت آموزشی و پژوهشی ذکر شده در حکم صادر شده در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای استاد وابسته قابل پرداخت است.

جدول شماره ٢: جدول پرداخت پایان نامه / رساله

موظفی آموزش و پژوهش اساتید وابسته 1403

ماده ۸: هر ۴ پایان نامه کارشناسی ارشد قابل تبدیل به یک رساله دکتری بوده ولی برعکس آن امکانپذیر نمیباشد.

ماده ۹: در تمام بروندادهای علمی استاد وابسته، رعایت آدرس دهی مطابق اساتید تمام وقت و برمبنای نام واحد دانشگاهی که برای ایشان حکم استاد وابسته صادر شده است، الزامی است.

ماده ۱۰: تمامی اعضای هیات علمی وابسته، علاوه بر الزام شرکت در جلسات گروه آموزشی میتوانند مطابق قوانین موضوعه دانشگاه مسئولیت اجرایی به عهده گیرند.

تبصره ۵: درصورت داشتن مسئولیت اجرایی بدون تغییر در موظفی پژوهش مطابق این بخشنامه، حق مسئولیت و موظفی آموزش و حضور همچون اعضای هیات علمی تمام وقت خواهد بود.

ماده ۱۱: حضور اعضای هیأت علمی وابسته به مدت حداقل ۲ روز در هفته در محل واحد دانشگاهی الزامی است.

ماده ۱۲: در صورت قطع همکاری با هیأت علمی وابسته و عدم پاسخگویی ایشان به دانشجو و مسئولین دانشگاه در خصوص مسئولیتهای پژوهشی و آموزشی محوله و تأیید شورای پژوهشی و آموزشی واحد و استان، دانشگاه اختیار تغییر استاد راهنما و مشاور برای دانشجو را دارد و هرگونه امتیاز مادی، معنوی و مالکیت فکری پایان نامه و رساله از هیأت علمی وابسته سلب و ایشان حق هیچگونه اعتراض را نخواهند داشت.

این دستورالعمل در ۱۲ ماده و ۵ تبصره نگارش شده است و مسئولیت حسن اجرای آن بر عهده روسای استانها، واحدهای ویژه، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه میباشد و مفاد این دستورالعمل باید به نحو مقتضی به هنگام عقد قرارداد به اطلاع استاد وابسته رسانده شود.

همچنین ببینید

تسهیل دسترسی پژوهشگران به حمایت‌های مالی بنیاد ملی علم ایران

تسهیل دسترسی پژوهشگران به حمایت‌های مالی بنیاد ملی علم ایران

بنیاد ملی علم ایران با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های پژوهشی، به محققان اطمینان …

۲ دیدگاه

  1. با سلام
    فراخوان جدید جذب هیئت علمی وابسته دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام میشود؟ صرفا یک بار فراخوان در سال گذشته داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *