خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تخصیص هزار میلیارد تومان بودجه برای حقوق و دستمزد اساتید حق‌ التدریس
تخصیص هزار میلیارد تومان بودجه برای حقوق و دستمزد اساتید حق‌ التدریس

تخصیص هزار میلیارد تومان بودجه برای حقوق و دستمزد اساتید حق‌ التدریس

معاون اداری، مالی وزارت علوم از تخصیص یک هزار میلیارد تومان بودجه برای حقوق و دستمزد استادان حق‌تدریس خبر داد که در همین شهریور ماه پرداخت می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی خطیبی در اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور درباره مجموع اعتبارات آموزش عالی کشور که طی امسال به ۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده است، پرداخت و گفت که سهم کل آموزش از تولید ناخالص داخلی ۲.۵ درصد است.

وی بیشترین تخصیص بودجه دانشگاه‌های ایران را برای دانشگاه تهران با حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و سهم آموزش عالی از منابع عمومی دولت را زیر سه درصد عنوان کرد و گفت که این عدد از ۲.۴ درصد طی سه سال گذشته به حدود سه درصد ارتقا یافته است.

خطیبی ادامه داد: این سهم اگر در بودجه ۱۴۰۴ به ۵ درصد افزایش یابد، جای امیدواری برای اداره دانشگاه‌ها وجود خواهد داشت. روند هزینه کرد ۳ درصد ما به این صورت است که ۸۹.۷ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها صرف امور جاری یعنی حقوق و دستمزد می‌شود، ۱۱ درصد برای هزینه‌های تحصیلی و دانشجویی، پژوهش، فرهنگی و فناوری باقی می‌ماند و تفاوت وضعیت آموزش عالی و آموزش و پرورش همین ۱۱ درصد است. با افزایش حقوق و دستمزد آموزش عالی کشور از جهت بودجه‌ای تبدیل به آموزش و پرورش می‌شود و نمی‌توان از آن توقع کار پژوهشی داشت زیرا اعتباری برای این کار نمی‌ماند.

معاون وزیر علوم گفت: درباره تجهیزات آزمایشگاهی با موافقت مقام معظم رهبری اجازه برداشت ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به ما داده شد که ۵۰ درصد آن محقق شد.

خطیبی ادامه داد: مجلس بودجه‌ای را برای توسعه فرهنگ در دانشگاه تصویب کرده اما این بودجه به دانشگاه‌ها اختصاص نیافته است، در زمینه خوابگاه متاهلین هم که هم دغدغه وزیر و هم معاون اول است باید بگویم که ۵ هزار و ۵۰۰ واحد خوابگاه در مراحل مختلف ساخت داریم و از ظرفیت بانکی هم نهایت استفاده را کردیم اما برای ادامه باید بودجه محقق شود.

وی یادآور شد: در بودجه امسال قرار بود یک درصد از منابع شرکت‌ها و موسسات وابسته به دولت دیده شده اما هنوز تخصیص نیافته است که از وزیر علوم درخواست داریم تا این منابع برای آموزش عالی محقق شود.

حقوق استادان حق‌ التدریس پرداخت می‌ شود

معاون وزیر علوم با اعلام چند خبر خوش گفت: در ۲ روز گذشته، یک هزار میلیارد تومان برای هزینه حوزه دانشجویی در آستانه سال تحصیلی جدید تخصیص یافت که علاوه بر آن یک هزار میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد استادان حق‌تدریس با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شد که در همین شهریور ماه پرداخت می‌شود. همچنین در ماه اخیر هزار میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز به دانشگاه‌ها تخصیص یافت که صرف بازسازی و آماده‌سازی فضای آموزشی و خوابگاهی شد.

اجلاس یک روزه روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری روز شنبه و با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

همچنین ببینید

افزایش وام‌ های دانشجویی دکتری و حذف ضامن شخصی در سال ۱۴۰۳

اعلام جزییات افزایش وام‌های دانشجویی و حذف ضامن شخصی در سال ۱۴۰۳

رئیس صندوق رفاه دانشجویان جزییات افزایش وام های دانشجویی سال تحصیلی جدید را اعلام و …

یک دیدگاه

  1. خواهشاً اساتید را به موقع بازنشسته کنید، نه کارایی دارند نه بازده. از یه جایی به بعد کاراییشون منفی هست و منتفی اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *