خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » اولویت اساتید حق‌التدریس برای جذب هیات علمی وابسته دانشگاه آزاد
اولویت اساتید حق‌التدریس برای جذب هیات علمی وابسته دانشگاه آزاد

اولویت اساتید حق‌التدریس برای جذب هیات علمی وابسته دانشگاه آزاد

رئیس مرکز جذب دانشگاه آزاد گفت: برای جذب هیات علمی وابسته اولویت اول با حق‌التدریس‌ها است؛ از مقطع ارشد نیز برای مشاغل مهارتی جذب هیات علمی وابسته داریم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

اولویت با حق‌التدریس‌ها برای تبدیل به هیات علمی وابسته در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق ضیایی رئیس مرکز جذب و امور هیات علمی و رئیس مرکز امور هیات‌های ممیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت حق‌التدریس‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بنا بر تاکید رئیس دانشگاه، حق‌التدیس‌ها باید کد شناسه بگیرند و واژه حق‌التدریس واژه‌ای است که امنیت شغلی پایینی دارد.

در جهت بهبود وضعیت حق‌التدریس‌ها رئیس دانشگاه آزاد «هیات علمی وابسته» را تعریف کرد که هم امنیت شغلی بالایی دارد و هم برای جذب هیات علمی وابسته اولویت اول را نیز برای حق‌التدریس‌ها گذاشتند که به مرور وارد فضای هیات علمی شوند.

ضیایی اضافه کرد: حکم عضو هیات علمی وابسته پس از طی مراحل لازم صادر می‌شود و بر اساس مرتبه آن‌ها پرداخت حقوق انجام می‌شود. به عنوان مثال اگر در حکم آن‌ها مرتبه علمی دانشیار باشد در هیات علمی وابسته نیز در حکم آن‌ها دانشیار درج می‌شود.

رئیس مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد مطرح کرد: کسی که مرتبه علمی ندارد و صرفا دارای مدرک دکتری است ولی سایر شرایط فراخوان جذب هیات علمی وابسته را دارد، مرتبه این افراد در حکم صادره، استادیار پایه یک ثبت می‌شود و حکم آن‌ها در صورت تایید، تمدید خواهد شد.

دانشجویان ارشد هم می‌توانند عضو هیات علمی شوند!

وی بیان کرد: برای جذب اعضای هیات علمی پیوسته طبق سند بالادستی تنها از مقطع دکتری این امکان وجود دارد ولی برای هیات علمی وابسته این شرایط فراهم است که از مقطع ارشد نیز برای مشاغل مهارتی استفاده کنیم و این برای هیات علمی پیوسته و وابسته در سابقه آن‌ها تاثیرگذار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص جزئیات جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ کلیک کنید.

سابقه دستیاری آموزشی در جذب هیات علمی وابسته آزاد موثر است

در رابطه با دستیاران آموزشی نیز قطعا این سابقه در پرونده دستیاران آموزشی ثبت و در روند جذب آن‌ها برای هیات علمی تاثیرگذار است.

جزییات فراخوان سومین دوره دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را از اینجا مشاهده کنید.

ضیائی در پایان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: متقاضیان ثبت‌نام هیات علمی وابسته و پیوسته و دستیاران آموزشی مطمئن باشند که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ساعت‌ها وقت صرف جذب بهینه، استفاده حداکثری از نخبگان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های گوناگون و پیگیری برای امنیت شغلی همه عزیزان کرده است.

همچنین ببینید

آخرین مهلت ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمدید مجدد مهلت ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مهلت ثبت نام جذب هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی تا ۳۱ شهریورماه تمدید …

۲۷ دیدگاه

  1. سلام داخل دفترچه استان یزد علوم تربیتی نیاز داره اما بخاطر بار مالی حاضر نیستند با ما حق التدریس ها همکاری کنند.چرا با این اقدام غیر قانونی برخورد نمیشه؟

  2. سلام وقت بخیر
    الان تعدادی در سامانه ساجد تایید نهایی شدند چرا قراداد نمیبنندند ؟

  3. باسلام

    اینا شگرد جدبد جهت تشویق جذب دانشجوی بیشتر در مقطع دکتری است

    شانتاژهای تبلیغاتی

  4. با سلام
    برای اعضای هیات علمی وابسته هم ارتقای رتیه و پایه وجود داره؟ یا مثل اساتید حق التدریس اند که با مدرک دکتری کلا استادیار پایه ۱ محسوب می شوند. دوستان مطلع اگر لطف کنند جواب بدهند. سپاسگزار

  5. السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین

    باسلام و عرض ادب و احترام. من ۱۵سال سابقه حق التدریسی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور رو دارم.دو تا مدرک لیسانس،یکی حسابداری و یکی دیگه حقوق هست.و دو تا مدرک فوق لیسانس یکی حسابداری و یکی هم حقوق خصوصی هست.و یک مدرک دکترای تخصصی حسابداری با معدل بالای ۱۹ دارم .و سوابق پژوهشی خوبی هم دارم.اما از مهر ۱۴۰۳ دانشگاه گفته برای حق التدریسی ها اجازه تدریس با مدرک دکترا داده نمیشود.و تابه الان هم یک ترم کد استادی من غیر فعال نبوده است.اما الان من بیکار هستم چیکار کنم.????????????????????????????????

  6. هنگامی که دانشیار و استاد تمام را بر خلاف شرایط وزارت علوم و برخلاف خواسته انان بازنشسته میکنند و سکان علم و تدریس را به دانشجویان دکتری با تجربه صفر با حقوق بسیار جزیی سپرده این روش شایسته سالاری و تقدیر از زحمات اساتید است یا تجارت جای علم را گرفته است ؟! به زحمات صادقانه دیگران ارج نهیم تا انها ما را شایسته و ارج نهند

    • بخیل نباش اینقدر دانش و علم دانشجوی دکترا را زیر سوال نبرید چه می دانید همان دانسجو دکترا بیست سال در صنعت کار کرده و علم عملی دارد که می تواند با انتقال به دانشگاه کلی دانش یک استاد دکترای تمام را زیر سوال ببرد

      • سلام
        دقیقا!
        حق التدریسی که ۴۶ سالشه و ۱۲ سال سابقه تدریس داره با تجربه کار در بازار!
        با حقوق حداقلی حق التدریسی؛ شایسته تر از اساتید هیات علمی بی خیال و سرماه حقوق و مزایا و وام مسکن و … بگیر است که جای پاش محکمه و خیالش راحت!!!

    • آیا بازنشسته کردن بسیاری از استاد تمام ها ودانشیار هابا سی سال یا حدودشصت سال که بر خلاف قوانین وزارت علوم وبا حقوق یک سوم دانشگاه دولتی ودادن سکان علم به دانشجویان دکتری باحقوق بسیار جزیی
      علم پروری است یا بهره کشی ؟

  7. ,با سلام
    چرا الان امکان ثبت درخواست عضویت هیات علمی وابسته وجود ندارد؟ یعنی سامانه فعال نیست؟

  8. ,با سلام
    چرا الان امکان ثبت درخواست عضویت هیات علمی وابسته وجود ندارد؟

  9. سلام آیا جذب هیئت علمی وابسته شرایط سنی داره ؟ مثلا ما که حق التدریس هستیم و الان به دلیل بالارفتن سن مجاز از شرکت در فراخوان دیگه نمیتونیم در فراخوان شرکت کنیم آیا میتونیم در این جذب وابسته شرکت کنیم روند به چه صورتیه؟

    • سلام. شرط سنی نداره و شما با هر سنی میتونید در فراخوان شرکت کنید. البته سعی کنید اول از دانشگاه بپرسید که آیا رشته شما را نیاز دارند یا نه

  10. سلام
    من مدرس واحد دزفول هستم مجوز دائمی تدریس دارم یعنی دیگه لازم نیست مثل گذشته هرچند سال یکبار برای مصاحبه دعوت بشم با این وجود هر کارگاهی بصورت آنلاین بوده هم شرکت کردم ومجوز جدید بارتبه عالی دریافت کردم. ۲۲ سال باعشق کار کردم. ولی شاید به اندازه ۴ سال هم برایم بیمه پرداخت نشده . حالا با وجود اینکه تمام مدارک را هم درسامانه ساجد بارگذاری کرده ام .’ بتازگی مدیر گروه پروفایلی ارسال کرده ازاستان که مارا فاقد محوز معرفی کرده یعنی اصلا اجازه تدریس نداریم.با مسئول استانی تماس گرفتم ایشان گفتند که خرداد ماه دانشگاه لیست افراد را برای ما ارسال کرده ونام شما در این لیستها نبوده است.. نه فقط من بلکه سایر همکارانی که بیش از ده یابیست سال سابقه ومجوز دائم دارند.

    • سلام. مجوز دائم تدریس وجود نداره حتی اعضاء هیات علمی پیوسته هم امنیت شغلی ندارن متاسفانه و احکام سالیانه تمدید می شه. ولی درسته تاسف داره بدون ضابطه حذف کردن

  11. دوستان عزیز مجان التدریسی تا کی می خواهید به این روند مفتضحانه ادامه بدید؟ مگر حقوق و مزایای و بیمه دارید که سفت چسبیدید؟ قطع همکاری کنید و به این دور تسلسل باطل پایان دهید.‌ شما هم خودتان مقصر هستید و باعث به وجود آمدن این وضعیت. مدرس نباشد مجبور به جذب تعداد زیادی خواهند شد.

  12. باسلام و احترام
    لطفا در خصوص افزایش سرسام آور و بسیار سنگین شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد یک اقدامی بفرمایید واقعا امکان تحصیل برای قشر حتی متوسط هم دیگر نیست باوجودیکه نه خوابگاه و نه رفاه ارائه میشود

  13. کاش اگر اجرایی بشه فقط اسم نباشه و حقوق خوبی هم داشته باشه و ماهانه بیمه کنند. این مدت اساتید حق التدریس به خاطر عدم دریافت حقوق تدریسشان کاملا بی انگیزه شده اند. الان سال تحصیلی جدید شروع شده ولی هنوز حق التدریس ترم های قبل دریافت نشده و مرتب امروز و فردا می کنند و این در حالی است که میزان شهریه دانشگاه آزاد افزایش یافته است و دانشگاه درآمد خوبی از دانشجوها دارد.متاسفانه به دلیل عدم بیمه رد کردن دانشگاه آزاد برای ترم های پیش بیمه اساتید حق التدریس هم قطع شده و چون ترمی بیمه رد می کردند بین بیمه ما فاصله افتاده. الان با وجود تدریس مداوم از بهمن پارسال توسط دانشگاه برای ما بیمه رد نشده و بیمه کامل قطع شده. کاش مشکلاتی که ترم های پیش برای حق التدریس ها بود رو هم ببینند و رفع کنند. این طور نباشه که فقط یک اسم هیات علمی اضافه بشه. و ای کاش برای انجام پژوهش و مقاله و کتاب مثل هیات علمی پیوسته حق الزحمه در نظر گرفته بشه.

    • سلام
      از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ بصورت حق التدریس در دانشگاه ازاد اسلامی یادگار امام تدریس میکردم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بجهت بیماری همسرم نتوانستم تدریس داشته باشم ضمن اینکه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مراجعه کردم فرمودند باید ثبت نام ازطریق جذب هیات علمی وابسته انجام بدید این کار و انجام دادم در سامانه عنوان موافقت نهایی ثبت شده . پیگیری کردم کارشناس هیات علمی وابسته استان تهران می‌فرمایند باید واحد یادگار امام اعلام نیاز بدهد کارشناس واحد هم می‌گوید استاد زیاد داریم تکلیف ام چیست
      دکترای برنامه ریزی شهری دارم ایثارگر و جانباز .
      . خدا وکیلی این کار درسته ؟
      دانشجویان دکتری را جایگزین ما کردید .

    • حقوقش بین ۶ تا ۹ تومن در ماهه و تابستونا هم حقوق نمیدن.

  14. ۱۸ ماه است که درگیر جذب و حکم هیات علمی وابسته هستیم اون هم با بیش از ۱۰ سال سابقه تدریس در دانشگاه آزاد ولی هیچ خبری نیست. واقعا چرا باید مردم این همه درگیر بوروکراسی باشن چرا؟ درست نیست این کارها

    • فکر نکنم دانشگاه آزاد آنقدر پول داشته باشه که بخواد به جای حق التدریس، هیات علمی بگیره. این بحث هیات علمی وابسته فقط برا استخدام اساتید بازنشسته مطرح شد نه برای ما جوانها.‌اگر چه خود من جوانیم را توی مسیر گذاشتم و اخرشم هیچ

      • دقیقا موافقم!
        اینم یک تله برای جذب هست و بعد دور باطل مجانی کار کردن و بیگاری کشیدن شروع میشه!

      • پول که دانشگاه آزاد داره خوبم داره اگر شهریه هایی که از دانشجوهای دکتری و ارشد و لیسانس می گیره را با توجه تعداد دانشجوی زیادی که می گیره جمع ببندیم معلوم می شه کلی در آمد داره. ولی نمی خواد پول رو به اساتید بده.

      • قرار نیست دانشگاه آزاد پول بیشتری بدن. ۳۵ هزار مدرس حق التدریس کنار گذاشتن و قرار شده هزار تا دو هزار مدرس تحت عنوان هیات علمی وابسته با حقوق ماهیانه ۷ تومان جذب کنن. شما ۳۵ هزار مدرس حق التدریس در میانگین حق التدریس ۵ میلیون تومان (برای یک ترم) ضرب کنید سپس در ۲ ضرب کنید (برای دو ترم). حالا دو هزار مدرس وابسته را در حقوق ماهیانه ۷ میلیون ضرب کنید و سپس در ۱۰ ماه ضرب کنید (قرار داد هیات علمی وابسته برای ۱۰ ماه است و دو ماه تابستان حقوق پرداخت نمی شه) باز هم خیلی خیلی زیاد به نفع دانشگاه آزاد تموم می شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *