خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » شروع فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

شروع فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳ شروع شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌  به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدصادق ضیائی رئیس مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در نظر دارد برای رفع نیازهای آموزشی و علمی خود، اقدام به جذب نیروهای جوان، متخصص و نخبه از میان داوطلبان واجد شرایط کند.

زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

متقاضیان و علاقمندان به ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی تمام وقت دانشگاه ازاد اسلامی در نوبت اول سال ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه و بررسی رشته محل‌های اعلامی در سامانه ساجد و انتخاب گزینه مورد نظر خود در بازه زمانی تعیین شده از ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ لغایت ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ نسبت به ثبت نام خود در این دوره از فراخوان اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی آزاد ۱۴۰۳

دکتر ضیائی تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی https://sajed.iau.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک مربوطه اقدام کنند.

لینک ثبت نام

 

رشته‌های دارای پذیرش جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

فهرست رشته‌های مورد پذیرش فراخوان جذب هیات علمی ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی به صورت بانک اطلاعاتی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان به جذب در این دانشگاه می‌باید ابتدا با مراجعه به صفحه مربوط به لیست رشته محل های جذب، فهرست موارد پذیرش را مشاهده و سپس در صورت تمایل در سامانه ثبت نام کنند.

لیست رشته ها

 

شرایط فراخوان جذب هیات علمی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

۱. شرایط عمومی جذب اعضای هیأت علمی مطابق مصوبه ۶۰۸ مورخ ۱۳۸۶/۴/۱۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

۲. مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در فراخوان جذب در تمامی رشته ها اعلام نیاز شده دکتری تخصصی می باشد.

تبصره ۱: ثبت نام متقاضیان دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته های هنری فاقد سرفصل مصوب دوره دکتری تخصصی بلامانع است.

تبصره ۲: ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در رشته های پرستاری، مامایی، هماتولوژی و اتاق عمل، مشروط به نداشتن تعهد خدمت متقاضیان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع می باشد.

تبصره ۳: در گروه علوم پزشکی علاوه بر مشمولین تبصره ۲، متقاضیان سایر رشته ها صرفا از بین دارندگان مدرک دکتری تخصصی (آموزشی)، بورد تخصصی و فوق تخصصی پس از بررسی و تایید صلاحیت علمی و عمومی و طی نمودن فرآیند جذب انتخاب خواهند شد.

۳. شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حداکثر ۳۰ سال و مدرک دکتری تخصصی حداکثر ۴۵ سال می باشد.

تبصره: برای متقاضیان زیر مجموعه گروه پزشکی، شرط سنی دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حداکثر ۳۵ سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر ۴۵ سال می باشد.

۴. رشته/ گرایش مقاطع تحصیلی متقاضیان در دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری (ترجیحاً کارشناسی و دکتری) همخوانی داشته باشد.

تبصره: برابر مصوبه جلسه شصت و پنجم مورخ ۸۹/۹/۱ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، همگونی رشته / گرایش تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد در گروه های پرستاری، معارف اسلامی و هنر ملاک عمل نخواهد بود.

۵. فارغ‌التحصیل دوره تمام وقت حضوری با حداقل معدل مورد تائید برای مقاطع کارشناسی ۱۴، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ می باشد و یا مجموع معدل های سه مقطع حداقل ۴۸ باشد.

تبصره: دانش آموختگان دانشگاه های خارج از کشور، درصورت رتبه بندی در گروه الف (ممتاز) در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجاز به ثبت نام در فراخوان خواهند بود.

۶. رشته و گرایش تحصیلی متقاضی با رشته مورد نیاز مندرج در سامانه جذب دانشگاه تطابق و همخوانی داشته باشد.

۷. متقاضیان گروه علوم پزشکی باید فاقد هرگونه تعهد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جهت استفاده از مزایای آموزش رایگان، خدمات قانونی و مورد تعهد طرح نیروی انسانی و ضریب (k) باشند اینگونه متقاضیان در زمان ثبت نام ملزم به بارگذاری دانشنامه یا تاییدیه مدرک تحصیلی خود در سامانه جذب می باشند.

۸. ثبت نام در سامانه جذب هیچ گونه حقی را برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند و جذب افراد واجد شرایط صرفاً پس از احراز صلاحیت های علمی، عمومی و طی شدن فرایند جذب هیات علمی در هیات اجرایی جذب استان و طرح در هیات مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی امکانپذیر خواهد بود.

۹. مسئولیت صحت و کامل بودن اطلاعات وارد شده بر عهده متقاضی بوده و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت یا نقص در اطلاعات ثبت شده، درخواست استخدام منتفی خواهد بود.

۱۰. متقاضیان مجاز به انتخاب یک استان به عنوان اولویت محل خدمت می باشند.

۱۱. جذب هیات علمی از جامعه هدف ایثارگران بر اساس بند “پ” ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور صورت می گیرد و متقاضیان واجد شرایط هنگام ثبت نام در فراخوان ملزم به بارگذاری مدارک و مستندات مربوطه در سامانه جذب می باشند.

۱۲. اولویت جذب متقاضیان پس از طی فرآیند احراز صلاحیت های علمی و صلاحیت عمومی، در صورت داشتن شرایط مساوی، با دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

۱۳. متقاضیانی که تمایل به انتخاب واحد بین الملل فرشتگان را دارند، لازم است با توجه به وضعیت خاص این واحد (فعالیت در حوزه ناشنوایان و کم شنوایان)، شروط الف: تسلط به زبان اشاره ب: آشنایی با فرهنگ ناشنوا را داشته باشته باشند.

همچنین ببینید

نحوه و زمان ثبت نام جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

شروع جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی از ۱۷ شهریور

فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۴۰۳ از روز شنبه، ۱۷ شهریورماه آغاز …

۱۵ دیدگاه

  1. یه سری رشته های علوم پایه رو که نداره، اگر این رشته ها سر کاریه پس چرا میگیرند دانشگاههای دولتی ، هدف عمرتلف کردنیه؟

  2. دانشگاه دولتی هم اگر مدرک دکترا داشته باشی به ازای هر سه واحد تدریس ماهی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کنی یعنی به عبارتی اگر به فرض محال ۱۲ واحد در ترمی حق التدریسی کنی ماهی می تونی نهایت ۲میلیون تومان حقوق داشته باشی اگر هم اعتراض کنی میگن بودجه نیست. این حقوق هم البته پرداخت نمیشه موکول میشه به چند سال بعد.

  3. ایا کسی که به تازگی دانشجوی دکتری شده هم میتونه شرکت کنه؟

    • فوق دکترای شبکه های کامپیوتری و مخابراتی

      من فوق دکترای شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از دانشگاه مازندران دارم ۳ سال هست که در فراخوان دانشگاه آزاد و سراسری شرکت می کنم و با وجود اینکه معمولا ۷ دانشگاه متقاضی رشته من هستن و من تنها شرکت کننده هستم و هر سال ۲ دانشگاه را انتخاب می کنم هنوز جذب هیات علمی نشدم. لازم به ذکر هست ۸ تا مقاله ISI JCR، ۳۵ مقاله علمی پژوهشی و ۴۵ مقاله کنفرانسی دارم و ۱۲ کتاب هم در زمینه تخصصی چاپ کردم. نمره الف با معدل ۱۹.۹۲ هستم. وقت خودتون رو برای جذب در هیات علمی اختصاص ندین همه چی رابطه ای شده و فراخوان ها جنبه سیاه بازی و جذب بودجه داره.

  4. سلام،مگه قرار نشد سن به ۴۵ برگرده برای رشته های غیر پزشکی ؟ الان ۴۰ باشیم رشته غیر پزشکی نمی تونیم شرکت کنیم با دکترا؟

  5. من ترم اخرم میتونم ثبت نام کنم؟
    کسی فراخوان های قبلی شرکت کرده که دانشجو دوره دکتری ترم آخر(مرحله دفاع) بوده باشه و به مشکل نخوره؟

  6. ممنون، دانشگاه آزاد رو می خواستم

  7. متاسفانه سال هاست فراخوان دانشگاه آزاد رشته های علوم پایه را نادیده می گیرد مخصوثا فیزیک که هیچ جذبی ندارند. کاش این رشته را از دفترچه کنکور حذف کنند تا جوانان فریب نخورند. تاسف تاسف. حیف جوانی که پای تحصیل هدر رفت

  8. سلام .ببخشید رشته ریاضی جز رشته های مورد نیاز نیست؟ دانشجو دکتری سال آخر میتونه ثبت نام کنه؟

  9. سلام،آیا کسی اطلاع داره حقوق پایه استادیار در بدو ورود تقریبا چقدر هست؟

  10. دانشجو دکتری هم میتونه ثبت نام کنه؟

  11. دانشگاه آزاد حق التدریس نمیده از هرکسی چند سال مفت ومجانی خدمت میگیره بعد دوباره عده ای دیگه روتوتله میندازه
    مواظب خودتون باشید در دامش اسیر نشید‌
    من امروز زنگ زدم حق التدریس یک سال گذشته بیمه را مطالبه کردم یارو کلی دعوا هم کرده میگه مگه شما قرار داد قبل ترم داری
    بیش ازبیست سال تدریس داشتم فقط در دوره هیات امنای قبلی حق التدریس بعداز ترم دریافت داشتیم الان هرچند سال یکبار اگر میلشون بود میدن من هم چون همسرم زندگیموتامین می کنه واجازه کار دیگه نداده فقط سرگرم بودم ولی تدریس در دانشگاه آزاد بهیچ وجه بعنوان شغل وکار مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *