خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تاکید رئیس مرکز جذب بر روند قانونی جذب هیات علمی
جذب هیات علمی خارج از فراخوان

تاکید رئیس مرکز جذب بر روند قانونی جذب هیات علمی

رئیس مرکز جذب هیات علمی با تاکید بر روند دقیق جذب هیات علمی، جذب خارج از فراخوان را غیرممکن دانست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

جذب هیات علمی خارج از فرایند قانونی، غیرممکن است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج امیرحسینی درباره جذب اعضای هیات علمی خارج از روند فراخوان جذب گفت: پذیرش اعضای هیات علمی خارج از فرایند جذب، نشدنی است حتی اگر خدای نکرده ما قصد این را داشته باشیم که خارج از روند کار را پیش ببریم.

وی ادامه داد: چون فردی که بخواهد عضو هیات علمی شود باید در فراخوان جذب اعضای هیات علمی شرکت کند، سپس در دانشگاه غرباگری شده و مصاحبه علمی و عمومی انجام دهد.

سامانه الکترونیکی مانع از جذب غیرقانونی هیات علمی می‌شود

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی افزود: همچنین هیات اجرایی باید آن را تصویب کند و استعلام قانونی وی اخذ شود بعد از همه این ها پرونده وی به هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی ارائه شود، هیات مرکزی جذب با حضور افراد پرونده وی را بررسی کرده و تایید کنند.

وی تاکید کرد: غیر از مراحلی که عنوان کردم این کار نشدنی است، اتفاق جدیدی هم رخ نداده است این روند کار تعریف شده است خارج از این موضوع، سامانه و روند الکترونیکی هم اجازه این کار را نمی دهد.

اخیرا مباحثی مطرح شده بود مبنی بر اینکه برخی از کارمندان قراردادی در برخی از دانشگاه ها به عنوان هیات علمی پذیرش شده اند و همچنین خویشاوندان برخی از مسئولان در وزارت علوم نیز در برخی از دانشگاه ها جذب شده اند بدون اینکه روند جذب برای آنها اجرا شود.

همچنین ببینید

فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه

تشریح فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات …

۷ دیدگاه

  1. صمن تشکر از سایت هیات علمی. بالاخره دکتر زلفی گل مانند همه وزرای قبلی خداحافظی کردند. اما باید قبول کرد در اینکه تخلفاتی در استخدام غیر قانونی هیات علمی در دانشگاه ها و سازمانهای علمی تحت نظارت وزارت علوم انجام شده شکی نیست. بله ممکن است برخی از این استخدام ها از شروع کار دکتر زلفی گل یعنی شهریور ۱۴۰۰ انجام نشده باشد اما به هر حال در وزارت علوم انجام شده و صرف نظر از این که در زمان وزارت چه شخصی انجام شده باید قابل پیگیری و پاسخگویی باشد که متاسفانه پی گیریهای مکرر در طول زمان وزارت دکتر زلفی گل به نتیجه نرسید. و به بهانه های مختلف و حتی گاهی تهدید در تماس تلفنی از دفتر جذب به شاکیان، حاضر به پاسخ گویی کتبی نبودند و بارها از طریق تماس تلفنی صورت مسئله را پاک کردند. واقعیت تخلفات همیشه باقیست و خورشید برای همیشه زیر ابر نمیماند. ما پیگیر این تخلفات و حق کشی ها در دولت دکتر پزشکیان خواهیم بود تا شاهد مجازات متخلفین و مجرمین در وزارت علوم ، دانشگاه ها و سازمانها و موسسات علمی از جمله سازمان تحقیقات، ٱموزش و ترویج کشاورزی وابسته به وزارت کشاورزی باشیم. خداوند شاهد است و متخلفین در همین دنیا توسط عدالت خدا مجازات خواهند شد. البته مجازات توسط مراجعی در خود وزارت خانه های وزارت علوم و….. چندان امیدوار کننده نیست. اما مجازات توسط خشم و عذاب الهی دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. به عدالت خدا در همین دنیا امیدواریم.

  2. با تشکر از پی گیری ها و انتشار نظرات در سایت هیات علمی، در یکی از موارد تخلفی که هم از ماه ها قبل و هم اخیرا بعد از ادعای وزیر محترم علوم مبنی بر اینکه ٱخرت خود را نمیفروشیم به دفتر وزیر علوم به عنوان استخدام غیر قانونی هیات علمی معرفی شده، طی تماس تلفنی از دفتر ٱقای دکتر خلج در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ادعایی شده که با توجه به مدارک و شاهدین کاملا باطل است. ادعا شده ایشان در فراخوان بهمن ۹۸ ثبت نام کرده و چون فراخوان ۹۸ مربوط به وزارت آقای دکتر زلفی گل نیست قابل بررسی نیست.
    پاسخ ما:
    اولا اینکه ایشان در فراخوان ۹۸ ثبت نام کرده یا نکرده دلیل بر درستی روند استخدام نیست. صرف ثبت نام که افراد استخدام نمیشوند. باید در آن فراخوان، سهمیه ای برای استخدام در رشته و محل مورد نظر که ایشان پذیرفته شده اند وجود داشته باشد که وجود نداشته.
    اصلا در فراخوان ۹۸ در سازمان تحقیقات و اموزش کشاورزی و نهایتا در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی سهمیه ای وجود نداشته که بشود در ٱن فراخوان برای استخدام در آن ثبت نام کرده و درخواست کرد. مگر غیر ایشان افراد دیگری که متقاضی استخدام هیات علمی در آن رشته بوده اند نباید ٱن سهمیه را دیده باشند و درخواست استخدام در ٱن را کرده باشند؟ پس چرا هیچکس از متقاضیان چنین سهمیه ای را در فراخوان سراغ ندارند؟ پس مطمئنا ایشان خارج از روند قانونی فراخوان استخدام شده است. اینکه چرا وزارت علوم اصرار دارد ایشان در فراخوان قبول شده جای بسی شگفتی است.
    ثانیا ما که این ادعا را قبول نداریم که ایشان در روند قانونی فراخوان پذیرفته شده. شما ادعا میکنید چون مربوط به فراخوان ۹۸ بوده قابل بررسی نیست.
    ثالثا، ایشان از نظر شاکیان و شاهدین، خارج از روند قانونی فراخوان و در حکم کارگزینی در سال ۱۴۰۰ از قرارداد کار معین به هیات علمی به صورت استادیار پیمانی تغییر وضعیت داده اند. پس چون در سال ۱۴۰۰ این تغییر وضعیت و تخلف انجام شده دقیقا مربوط به وزارت آقای دکتر زلفی گل هست و این پاسخهای تلفنی و غیر کتبی، فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله است.
    باز هم معنقدیم تمام احکام استخدامی غیر قانونی که در زمان ٱقای دکتر زلفی گل در دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی از جمله سازمان تحقیقات، ٱموزش و ترویج کشاورزی، در مراکز تحقیقات کشاورزی و مؤسسات وابسته انجام شده مستقیما وزیر محترم علوم و رییس دفتر جذب هیات علمی مقصرند و باید جوابگو باشند و مسلما اگر پاسخگو باشند آخرت خود را فروخته اند.
    اگر قادر به پاسخگویی و اذعان به انجام تخلف نیستید ادعا نکنید.
    ما همچنان پی گیر این تخلفات در وزارت علوم دولت بعد خواهیم بود و درخواست پی گیری و مجازات متخلفین از وزارت علوم و سازمان تحقیقات، ٱموزش و ترویج کشاورزی را خواهیم داشت. حق خود را پی گیری خواهیم کرد و معتقدیم خداوند شاهد این پیگیری است و در همین دنیا انشالله شاهد مجازات متخلفین خواهیم بود.

  3. بعد از اظهارات وزیر علوم مبنی بر اینکه ما آخرت خود را نمیفروشیم و اگر فردی استخدام غیر قانونی شده اعلام کنید شکایت از طریق سایت سازمان سنجش انجام شد . از بازرسی جذب وزارت علوم تماس گرفتند و قرار شد نتیجه را اطلاع دهند. هنوز خبری نشده و ما همچنان منتظریم. اگر ریگی در کفشتان نیست کتبا نتیجه را اطلاع دهید.

  4. سامانه الکترونیکی مانع از جذب غیرقانونی هیات علمی می‌شود؟؟؟؟!!!!!!
    این سامانه توسط کارمندان شما راه اندازی، مدیریت شده و اطلاعات آن باز هم توسط خود وزارت علوم قابل دستکاری و تغییر است. چرا سامانه را به جای جواب به استخدام های غیر قانونی یدک میکشید؟ سامانه که از مریخ نیامده. خود وزارت علوم مدیریتش میکند. اگر راست میگویید دقیقا سهمیه در فراخوان ها را که این عزیزانتان در آن پذیرفته شده ااند اعلام کنید. اصلا سهمیه ای در دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی که اینها استخدام شده اند در فراخوان وجود ندارد.

  5. سلام.بنده یک مرتبه برای مصاحبه دعوت شدم.اما خلاف عرف بود.همیشه اول مصاحبه علمی هست بعد عقیدتی سیاسی. اما من اول عقیدتی دعوت شدم بعد هم گفتند امتیاز لازم را کسب نکردید. اما بقیه افراد روند کارشان فرق میکرد. پس شما به این موضوع چیزی جز بی عدالتی میگید؟
    من همیشه درست زندگی کردم و مشکلی ندارم که در گزینش رد بشوم

    • سلام، قطعا شما رد کردند از همان ابتدا، شک نکنید. متاسفانه درست کاری در این زمان غبار آلود خریدار ندارد. اول مصاحبه علمی هست بعد عمومی.

  6. آقا منم باید جذب بشم.
    مث یه عده تو خونه ننشستم و ایراد بگیرم..الان که مرداد هست و دانشگاه تعطیله، به عنوان استاد مشاور (خودم حق التدریس هستم) دارم جور نبود اساتید دیگه رو میکشم و تز دانشجوهاشون میکشم، هنوز دکتری ام نگرفتم اما کاملا در خدمت دانشگاه مبدا هستم و دروسی که اساتید جرات تدریس ندارن من با کمال میل قبول کردم که بسیار سنگین هست و برای بچه های که از ریاضی فراری هستن و وارد دروس تجربی و آزمایشگاهی شدند، بهشون یاد میدهم و ..‌.
    خدا شاهده یک ریال هم پول ندادن و خورد و خوراک و اصطحلاک ماشین و … همه از جیب میدهم و با افتخار برای دانشگاه خدمت میکنم و لازم باشد جمعه هم حاضرم در دانشگاه حاضر باشم تا بتونم خدمتی به کشورم انجام بدم.
    لطفا این خدمات را لحاظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *