خانه » اخبار دوره دکتری » زمینه‌سازی اشتغال دانشجویان با استفاده از سامانه نان

زمینه‌سازی اشتغال دانشجویان با استفاده از سامانه نان

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید اعضای هیأت علمی و هیأت رئیسه‌های دانشکده‌ها را تشویق کنیم تا موضوع اشتغال دانشجویان ترم آخر و آماده فارغ‌التحصیل شدن را در دستور کارشان قرار دهند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس پیرامون مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه جامع است و در تمام تخصص‌ها صاحبنظران بسیار قوی دارد.

وی افزود: این دانشگاه در رشته‌هایی از جمله شیمی، علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم سیاسی، حقوق، مهندسی عمران، محیط زیست، نانوتکنولوژی، علوم شناختی، اقتصاد، مدیریت، زبان ادبیات فارسی و روسی مدرس‌های عالی و در حد استاد تمام دارد و اساتید با تخصصی که دارند در حل مسائل کشور مشغول به تدریس هستند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم برای دانشگاه یک مأموریت خاص در نظر بگیریم. دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه جامع است و می‌توانیم در مأموریت‌های متعددی به حل مشکلات کشور کمک کنیم.

وی به برنامه‌ریزی برای بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات کشور همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و همه بخش‌های خصوصی باید در صحنه حاضر باشند و موضوع فقط موضوع یک وزارتخانه و یک دانشگاه نیست.

دانشجو یادآور شد: همیشه در مجمع عمومی دانشگاه گفته‌ایم باید اعضای هیأت علمی و هیأت رئیسه‌های دانشکده‌ها را تشویق کنیم تا موضوع اشتغال دانشجویانی که ترم آخر و آماده فارغ‌التحصیل شدن هستند را در دستور کارشان قرار دهند و سعی کنند از طریق ارتباطاتی که دارند برای معرفی قابلیت‌های دانشجویانی که قابل، توانا و توانمند هستند استفاده کنند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: شاید دانشجویان ما ندانند که چطور و چگونه باید درخواست اشتغال و پیگیری‌شان را دنبال کنند؛ این دانشجویان چند سالی در کنار ما در حال تحصیل بودند و این ما هستیم که قابلیت‌شان را می‌دانیم؛ بنابراین اساتیدی که کارها و پروژه‌های متعددی گرفته‌اند می‌توانند کنند تا این قابلیت‌های دانشجویان نمایان و اعلام شود.

وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه نان» راه‌اندازی کرده که دانشجویان از این طریق می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند و کارهایشان را پیگیری کنند؛ ناگفته نماند ما یک پارک علم و فناوری داریم که سالی ۱۷۶-۱۷۷ شرکت دانش‌بنیان در آنجا مستقر هستند و سال گذشته در همین پارک علم و فناوری بیش از ۱۱۰ پروژه پایان‌نامه‌های دانشجویان را پشتیبانی مالی کرد و از طریق همین شرکت‌ها زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا دانشجویان همان جا مشغول به فعالیت شوند.

همچنین ببینید

ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در یک دوره‌ای تصمیم گرفتیم هیچ بورسیه‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *