خانه » اخبار دوره دکتری » هم‎دستی تعدادی دانشجوی دکتری با موسسات فروش پایان‌نامه

هم‎دستی تعدادی دانشجوی دکتری با موسسات فروش پایان‌نامه

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از همکاری و هم‌دستی تعدادی از دانشجویان دکتری و معدود استادان با موسسات تهیه و فروش پایان‌نامه تقلبی خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حسین آقابابایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره  همکاری تعدادی از اعضای هیأت علمی در نگارش پایان نامه های تقلبی اظهار داشت: پایان نامه ای که دفاع می شود استاد راهنما و مشاور دارد و شاید استاد از روی سهل انگاری یا نداشتن دقت لازم متوجه اصالت پایان نامه نشود.

وی افزود: با این حال، برخی اطلاعات اجمالی نشان می دهد تعداد اندکی از اعضای هیأت علمی با موسسه های تهیه و فروش پایان نامه تقلبی همکاری دارند که البته این تعداد در حد انگشتان دست است.
مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم خاطرنشان کرد: طبق فهرستی که در اختیار وزارت علوم است، تعدادی دانشجوی دکتری و چند نفر از دانش آموختگان یا افرادی که دنبال شغل هستند در پایان نامه نویسی با این موسسات همکاری می کنند.

آقابابایی تاکید کرد: شناسایی این افراد از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است و مشخص شدن هویت این افراد برای وزارت علوم اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، وزارت علوم ابتدای امسال با همکاری پلیس امنیت و مراجع قضایی اقدام به پلمب ۲۵ موسسه عرضه و فروش پایان نامه تقلبی کرد. با بررسی های وزارت علوم مشخص شد که بیشترین پایان نامه های تقلبی تهیه شده در رشته های علوم انسانی، علوم پزشکی و فنی مهندسی بود.

همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد بیشترین متقاضی خرید این پایان نامه ها بودند و حدود هزار و ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی پایان نامه  در این موسسات داشتند.

همچنین ببینید

ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در یک دوره‌ای تصمیم گرفتیم هیچ بورسیه‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *