خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ابلاغ آیین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت

ابلاغ آیین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت

برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی که از ابتدای سال ۹۸ دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی را آغاز می‌ کنند، گذراندن فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت الزامی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مسعود برومند افزود: این شیوه‌نامه در راستای برقراری ارتباط قوی و منسجم میان دانشگاه یا پژوهشگاه ها با بخش‌های جامعه و صنعت در تمامی حوزه‌های علمی و عملیاتی سازی یافته‌های اعضای هیات علمی و آشنایی آنها با نیازهای واقعی صنعت و جامعه تدوین شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: فرصت‌ مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتقا توانمندی‌ها و مهارت‌های آنها در کسب دانش بومی و انتقال یافته‌های پژوهشی به جامعه فراهم می‌سازد.

برومند تاکید کرد: مطابق با این شیوه‌نامه، در زمان فرصت مطالعاتی، عضو هیات علمی در واحد عملیاتی دولتی یا غیردولتی (شامل بخش‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی) یا مراکز پژوهشی مرتبط با صنایع و رشته‌های فعال موسسه حضور می‌یابد.

وی عنوان کرد: به منظور حفظ انسجام و جلوگیری از بروز مشکل در وظایف واحدهای سازمانی در موسسه باید ظرفیت اعزام اعضای هیات علمی به گونه‌ای تعیین شود که خللی به وظایف آموزشی و پژوهشی موسسه وارد نشود.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه این شیوه نامه از ابتدای سال ۹۸ لازم‌الاجراست، افزود: بر اساس بندهای «د» ماده ۱۲ و ۱۴ آیین‌نامه استخدامی برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی که از ابتدای سال ۹۸ دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی را آغاز می‌کنند گذراندن فرصت مطالعاتی درجامعه و صنعت الزامی است.

برومند خاطرنشان کرد: بر اساس این شیوه‌نامه دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت برای اعضای هیات علمی در دوره پیمانی دست کم ۶ ماه تمام وقت یا ۱۲ ماه نیمه وقت و در دوره رسمی آزمایشی ۳ ماه تمام وقت یا ۶ ماه نیمه وقت است.

کمک به افزایش شناخت اعضای هیات علمی موسسه‌ها از فضای کار واقعی در جامعه و صنعت، تقویت ارتباط موسسه با جامعه و صنعت، همچنین گسترش همکاری‌های پایداری علمی و پژوهشی بین موسسه و واحد عملیاتی، استفاده مفید و موثر از امکانات، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات واحدهای عملیاتی، جهت‌دهی به پژوهش‌های موسسه و گسترش دانش و فناوری کاربردی مورد نیاز جامعه و صنعت و انتقال و ترویج یافته‌های جدید دانش و فناوری موسسه به جامعه و صنعت با هدف ارتقای توان علمی و فنی واحدهای عملیاتی برخی از اهداف این شیوه‌نامه است.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *