مدیر مرکز توسعه دانشگاه علوم پزشکی زنجان با ارزیابی اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، گفت: این بستهها توانسته است بدنه هیأت علمی را در گفتمان برنامه های توسعه آموزش فعال کند.
آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…
به گزارش ایسنا، دکتر رمضانی بدر با اشاره به اینکه بستههای تحول و نوآوری در آموزش پزشکی حدود سه سال است که در دانشگاههای علوم پزشکی اجرایی میشود، گفت: بستههای مختلف را به گونههای متفاوت میتوان ارزیابی کرد، اما به طور کلی بستهها نقاط قوت و چالشهایی دارد که باید جداگانه به آنها پرداخت؛ به عنوان مثال این بستهها در ارتقای راهبردی، گسترش اعتباربخشیهای آموزشی، ایجاد گفتمان مرجعیت، توسعه دانشهای میانرشتهای و مجازیسازی مناسب عمل کردهاند، اما لازم است به برخی حوزهها توجه بیشتری شود.
رمضانیبدر، تعریف دقیق، عینی و متمرکز اعتبارات مالی و نقدینگی توسعه بستههای تحول و نوآوری و نیز تعریف دقیق و عینی و عملیاتی متولی سازمانی و حقوقی هر بسته را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: در کنار این موارد، تعیین پروژههای تحقیقاتی (دانش پژوهی و پژوهش در آموزش) در ریزبرنامههای عملیاتی بستهها و تحول و پیشبینی اعتبارات و نقدینگی در بازبینی بستههای تحول و نوآوری مدنظر قرار گیرد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علومپزشکی زنجان گفت: طراحی و اجرای طرحهای تحقیق و توسعه بویژه در حوزه داروسازی، تنظیم سند توسعه علمی دانشگاه و منطقه ۶ آمایش تا سال ۱۴۰۴ با توجه به نیازهای منطقه آمایشی، راهاندازی، اجرا و برگزاری مرکز آزمونهای صلاحیتهای بالینی، علوم پایه، پیش کارورزی، دستیاری با متدهای جدید ارزیابی و ارزشیابی و امکانات بروز ارزیابی مهارتهای بالینی، ارائه پروپوزال طراحی مدل توسعه دانشهای میان رشتههای همراه با آغاز فاز توسعه مفهومی مدل از جمله تجارب موفق دانشگاه علوم پزشکی زنجان بوده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه ۱۷ کارگروه فعال در دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای اجرای بستههای تحول و نوآوری تشکیل شده، گفت: راهاندازی مرکز آزمون صلاحیتهای بالینی و انجام فرایندهای مربوطه، ارائه پروپوزال طراحی مدل توسعه دانشهای میان رشتهای و آغاز فاز اول طرح توسعه مربوطه، افزایش توانمندی اعضای هیات علمی و کارشناسان در حوزههای تخصصی با برگزاری کارگاههای آموزش مرتبط، تعیین اولویتهای پژوهشی در اجرای بخشی از اولویت در حوزه آموزش پاسخگو و حوزه دانشگاه نسل سوم، انجام اعتباربخشی موسسهای و مراکز آموزش درمانی و آغاز ارزیابی مجدد داخلی، شروع فرایند اعتباربخشی بینالمللی (ارزیابی درونی) و عقد قرارداد با موسسات بینالمللی جهت اعتباربخشی از جمله دستاوردهای دانشگاه زنجان پس از اجرای بستهها بوده است.