دبیر هیات عالی جذب ضمن تشریح نحوه رسیدگی به اعتراضات جذب هیات علمی از کاهش محسوس تعداد شکایات در روند جذب خبر داد.
آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…
نقش کلیدی شفافیت و سیستمی شدن در کاهش اعتراضات جذب هیات علمی
به گزارش وب سایت هیات علمی، دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی از کاهش محسوس تعداد شکایات در روند جذب خبر داد و با تشریح فرآیند سهمرحلهای رسیدگی به اعتراضات، تأکید کرد که شفافیت در دسترسی به مستندات رقبا و سیستمی شدن ارزیابیها، نقش کلیدی در کنترل و کاهش این پروندهها داشته است.
حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی اصغر ذبیحزاده دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی با اشاره به کاهش اعتراضات در فرآیند جذب اعضای هیات علمی گفت: این شکایات قبلاً زیاد بود، اما هر چه جلوتر میرویم، کمتر میشود به طوریکه تعداد شکایات ما در حال کاهش است؛ برای مثال، در جلسه اخیر هیات عالی از ۱۱ پرونده، تنها برای ۴ نفر رأی به نفعشان صادر شد که شکایتشان وارد بوده و آماده ابلاغ به دانشگاههاست.
وی در پاسخ به این سوال که دلیل کاهش اعتراضات چیست، توضیح داد: دلیل این امر این است که هم از فکر جمعی بیشتر استفاده میشود و هم فرآیندها سیستمی شدهاند. الان سنجش شخصیت، ارزشیابی و خودارزیابی فرد، تماماً سیستمی شده است. وقتی سیستمی شود، شکایت خود به خود کم میشود.
دبیر هیات عالی جذب، شفافیت را عامل مهم دیگر در کاهش اعتراضات دانست و افزود: وقتی فرآیند در دسترس باشد و شما مسیر پرونده خود را ببینید، ببینید الان چند رقیب دارید، رقبا چه داشتههایی دارند و شما چه داشتههایی دارید؛ وقتی این را میبینید، خودتان ناظر و کنترلکننده هستید. در نتیجه، میزان خطا و میزان شکایت هم کمتر میشود.
تشریح فرآیند سهمرحلهای رسیدگی به شکایات جذب هیات علمی
ذبیحزاده در تشریح روند رسیدگی به شکایات تأکید کرد که این روند کاملاً مطابق با قانون اساسی و در سه مرحله انجام میشود، شاکی باید به دانشگاه یا مؤسسه آموزشی مراجعه کرده و سند خود را ارائه دهد تا حقانیت خود را ثابت کند؛ اگر هیات اجرایی جذب دانشگاه (با تفکر جمعی) تشخیص دهد که شکایت وارد نیست، پرونده بسته میشود. اما در صورتعدم نظر مثبت در مرحله دانشگاه، فرد فرصت دارد شکایت خود را در هیات مرکزی جذب پیگیری کند، اگر فرد در مراحل قبل به نتیجه نرسد، نوبت به هیات عالی میرسد.
وی درباره این مرحله گفت: در هیات عالی، فرد شاکی حضوری میآید، حرفهایش را میزند، مدارکش را ارائه میدهد و دفاع میکند.
دبیر هیات عالی جذب گفت: بسیاری از مراجعین پس از مشاهده مستندات رقبا در این مرحله، خودشان میگویند شکایتشان وارد نیست و اشتباه کردهاند. در طرف مقابل، در صورت اثبات حق شاکی، اعلام میشود که دانشگاهها موظف به جذب آنها به عنوان عضو هیات علمی هستند.
ذبیحزاده در خصوص آمار تأیید شکایات، تخمین زد که نسبت تأیید شکایات بیش از ۳۰ درصد است یعنی اگر ۱۰ نفر شکایت کنند، ممکن است ۳ نفر حق داشته باشند.
وی با ارائه آمار کلی از گذشته، گفت: آمار نشان میدهد که شکایات در وزارت علوم بیشتر است، چون رقابت در آنجا شدیدتر است. فکر میکنم مجموع شکایات در یک بازه ۱۶ساله (از سال ۸۷ تا ۱۴۰۰) بیش از ۲۱۰ مورد نبوده است و از این تعداد، شکایاتی که واقعاً حق با شاکی بوده و رأی به نفعشان صادر شده، بیش از ۳۰ درصد است.
سایت جذب هیات علمی آخرین اخبار و فراخوان های جذب هیات علمی وزارت علوم ، جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و جذب دانشگاه آزاد
سلام
واسه من ۳بار از دانشگاه استعلام علت رد متقاضی گرفتن تا بالاخره فکر کنم الان رای دادن و در مرحله بررسی معاونت هست ولی نمیدونم چه رایی دادن
درود و احترام ،به نظر من اظهارات ایشان خلاف واقعیت های است که من و همکاران در اعتراض به رای هیات مرکزی جذب داشتیم.
یک خود برتر پنداری وخیم در بعد حقوقی در هیات عالی جذب هست .و نمادش همین جناب هستند
سلام
بله روالش اینه اول هیات مرکزی بعد عالی
بیش از ۵ ماه زمان برد، هیچ چیزی رو هم بررسی نکرده بودن کلاً تو کار دانشگاهها دخالت نمیکنن!!!
هیات عالی هم عیناً تایید کرد اصلا اجازه ندادن حرف بزنم کلا تو ۳۰ ثانیه جمعش کردن!
سلام
واسه من ۳بار از دانشگاه استعلام علت رد متقاضی گرفتن تا بالاخره فکر کنم الان رای دادن و در مرحله بررسی معاونت هست ولی نمیدونم چه رایی دادن
ادعایی کاملا نادرست
به چه کسی شکایت کنیم؟ مگه تمام افراد هیات عالی، جز هیات امنا و یا دوستانشون نیستند.
بخداوندی خدا من شکایت کردم از دانشگاه آیت الله بروجردی با اینکه حتی همه مدارکم رو قبول داشتند ولی بهم تهمت زدند و روند شکایت رو برگرداندند سمت خودم.
الان همه دانشگاه ها هیات امنایی هست و هیچکس به داد کسی که حقش ضایع شده نمیرسه. چون همه با هم آشنا هستند.
عدالت فقط کلمه قشنگی هست ولی اصلا وجود نداره.
بنده، بهعنوان کسی که شکایت کردم، کاملاً موارد گفتهشده را تکذیب میکنم. هیچ شفافیتی نیست. در هیئت عالی جذب که آقای ذبیحزاده هست نهتنها من که شکایت من را که نفر اول شده بودم رد کردند بلکه رفتار مناسبی هم نداشتند.
بنده به عنوان کسی که همین اخیراً هیات عالی جذب بوده ام تمامی مواردی که فرمودند را تکذیب میکنم. نه تنها هیچ شفافیتی نیست بلکه هرچی دانشگاه انجام داده باشه عیناً تایید میشه و اصلاً اجازه صحبت و دفاع به شاکی نمی دهند فقط دعوت میکنن که بگن همینه که هست …
با عرض سلام
یک سوال داشتم ازتون
شما ابتدا هیات مرکزی شکایت کردین و بعد هیات عالی جذب؟
در مرحله هیات مرکزی چقد طول کشید تا رای بدن چون پرونده من بیشتر از ۴ ماه است که دراین مرحله وهنوز رای ندادن
از دکتر رنجبر تقاضا دارم رئیس استان تهران و مدیر جذب استان تهران و روئسای دانشگاهی که هیات علمی وابسته جذب نکردند و به جای آن از استاد حق التدریس استفاده می کنند برکنار کند.
اگر پارتی نداشته باشی ، شکایت اثری ندارد.
در فراخوان ۴۰۲ هیات علمی وابسته دانشگاه ازاد چرا تایید شده های علمی و عمومی جذب نشدند؟؟؟!!
همه تایید شده ها شاکی هستند که جذب نشدند، چه کسی پاسخگو هست؟
خدا نگذره از کسانی که مانع جذب شدند.
اتفاقا شفافیت بسیار کم شده است در هیچ مرحله ای شما نمیدونی امتیاز چنده و حتی موقعی که اعلام نتیجه میکنن بازم نمیدونی امتیاز تو چند و امتیاز اون فردی که قبول شده چند بوده. دلیل اصلی کم شدن شکایت اینه که ما میدانیم با پارتی بازی افراد انتخاب می شوند بنابراین شکایت عملا بی معنی است.
شکایت!!!!!!!!!!!!!!!؟
امکان نداره فرد عادی با شکایت بتونه رای هیات اجرایی رو بشکنه
من سالها در جنگ بودم جانباز شصت درصد و سابقه تدریس در دانشگاههای آزاد با داشتن حکم کارگزینی پیمانی بدون هیچ دلیلی حکم هییت علمی من تمدید نکردند خلاف قانون هست. هیچ جایی هم نمیشه از دانشگاه آزاد شکایت گرد بجز هیئت جذب که از خودشونه.
لطفا این را به دکتر خسرو پناه ارجاع بدید شاید کمکی کنه ایشون