معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برای حذف سقف حقوق اساتید مکاتباتی انجام دادهایم که امیدواریم در هماهنگی با وزارت علوم به نتیجه برسد.
آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…
به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر سید جلیل حسینی ضمن تشریح دستاوردهای ۴۶ساله نظام آموزشی در حوزه سلامت تأکید کرد: رسانه فرصتی ارزشمند برای ارتباط دوسویه با مردم و معرفی دستاوردها و چالشهای حوزه سلامت است.
وی با اشاره به افزایش حقوق دستیاران و کارورزان و همچنین رسمیت یافتن دوره دستیاری بهعنوان یک شغل، اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۴، در صورت تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی دوره دستیاری بهعنوان یک شغل به رسمیت شناخته میشود و دستیاران میتوانند از مزایای شغلی و بیمه بهرهمند شوند.
تسهیلگری برای دانشجویان و اعضای هیات علمی
معاون آموزشی وزارت بهداشت از نقش تسهیلگری این معاونت برای دانشجویان و فراگیران خبر داد و افزود: با بررسی چالشها و مشکلات دانشجویان، درصدد کاهش دغدغههای آنان هستیم. همچنین برای حذف سقف حقوق اساتید مکاتباتی انجام دادهایم که امیدواریم در هماهنگی با وزارت علوم به نتیجه برسد.
افزایش ظرفیت آموزشی پس از انقلاب
دکتر حسینی، ادغام آموزش با بهداشت و درمان را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب در حوزه آموزش پزشکی دانست و گفت: پس از انقلاب، تعداد دانشکدههای پزشکی از ۹ به ۷۰ مورد افزایش یافت. همچنین تعداد دانشجویان پزشکی از ۲۵ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر و اعضای هیات علمی از ۲.۹۰۰ نفر به ۲۲.۵۰۰ نفر رشد داشته است.
وی با اشاره به افزایش حضور بانوان در دانشگاهها، افزود: ورودی بانوان به دانشگاهها افزایش داشته به نحوی که ۵۰ درصد دانشجویان و اساتید بانوان هستند که دستاوردی ارزشمند محسوب میشود. بسیاری از این فارغالتحصیلان در سطح ملی و بینالمللی به جایگاههای برجستهای دست یافتهاند.
تحول در برنامههای آموزشی
معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییر رویکرد برنامههای آموزشی از درمان به پیشگیری را از مهمترین تحولات پس از انقلاب دانست و گفت: برنامههای آموزشی متناسب با نیاز جامعه اصلاح شدهاند. بهعنوانمثال، تربیت پزشکان اجتماعی و پرستاران سالمندی از جمله این تغییرات است.
وی همچنین از راهاندازی مراکز توسعه آموزش پزشکی و برنامههای آموزشی مستمر برای پزشکان خبر داد و افزود: پس از انقلاب، آموزش مداوم پزشکان الزامی شد و تاکنون حدود ۳ میلیون برنامه آموزشی طراحی و اجرا شده است.
جایگاه بینالمللی ایران در آموزش پزشکی
معاون آموزشی وزارت بهداشت، اعتباربخشی مراکز آموزشی و دانشگاهها و جایگاه مهم ایران در فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را از دیگر دستاوردهای این حوزه برشمرد و تأکید کرد: ادغام سیستم بهداشت و درمان با آموزش پزشکی باعث شده تا دانشگاهها بهمحض وقوع یک همهگیری، از آن مطلع شده و بر آن تمرکز کنند. این مدل مورد توجه فدراسیون جهانی آموزش پزشکی قرار گرفته و در عین حال برنامههای پزشکی عمومی توسط فدراسیون جهانی آموزش پزشکی تایید شده است و به همین جهت ایران میتواند برنامههای آموزش پزشکی کشورهای منطقه را ارزیابی و اعتبار بخشی کند.
گسترش آموزشهای تخصصی و فلوشیپ
وی با اشاره به رشد چشمگیر ظرفیتهای آموزشی در حوزه تخصصی گفت: ظرفیت پذیرش دستیاران تخصصی از ۴۰۰ نفر در سال ۵۸ به ۵۰۰۰ نفر افزایش یافته است. همچنین در ابتدای انقلاب هیچ برنامه فوق تخصصی و فلوشیپ وجود نداشت، اما اکنون ۹۵ رشته فلوشیپ، ۲۶ رشته فوق تخصصی و بیش از ۱۱۰۰ فارغالتحصیل در این مقاطع داریم.
دکتر حسینی همچنین از توسعه رشتههای فلوشیپ بر اساس نیاز کشور خبر داد و افزود: رشتههایی مانند پیوند کبد، ناباروری، پیوند کلیه و اورولوژی ترمیمی بر اساس نیازهای درمانی کشور راهاندازی شدهاند.
رشد آموزش دندانپزشکی
وی با اشاره به رشد دانشجویان دندانپزشکی گفت: در ابتدای انقلاب، تنها ۱۰۰ دانشجوی عمومی و ۲۰ دانشجوی تخصصی دندانپزشکی داشتیم. اما اکنون بیش از ۱۷۰۰۰ دانشجوی عمومی و ۱۵۲۵ دانشجوی تخصصی در این رشته مشغول به تحصیل هستند. همچنین تعداد دانشکدههای دندانپزشکی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
چالشها و چشمانداز آینده
معاون آموزشی وزارت بهداشت، رشد علمی ایران را پشتوانهای ارزشمند خواند و تصریح کرد: اساتید و دانشجویان توانمند ما و ارتباط با انجمنهای علمی دنیا، جایگاه آموزش پزشکی کشور را برجسته کرده است. بااینحال، برخی مشکلات مانند بدهی دانشگاهها و عدم تامین بودجه افزایش بیست درصد پزشکان، بر توانایی و خلاقیت مدیران تأثیر منفی گذاشته که امیدواریم با حمایت دولت این چالشها برطرف شود.
وی در پایان تأکید کرد: هوش ایرانی و برنامهریزی اساتید موجب شده تا همچنان در کیفیت آموزش پزشکی پیشرو باشیم و نیروی متخصص برای تأمین سلامت مردم تربیت کنیم.
بنده حاضرم حقوق ام رو با یه کارمند معمولی اداره برق معاوضه کنم
یه حقوقی میدن آدم خجالت میشکه هم بگیره هم به کسی بگه
این سقف هم به جز ۱۰ نفر شامل کسی نمیشه
هیات علمی وزارت علوم حکم م ۱۶ تومن هستش دریافتی با کسورات حق بیمه ۱۴،۵
هرکسی هم خواست بیاد حکم ارسال کنم براش
بعد من حق التدریس که خدا شاهده هر روز دانشگاه هستم و مث پیرمردا پا داد دارم و دو روز پیش ماشینم واشر زد و ۸ تومن پیاده دارم میشم و از روستا به شهر میرم و یک ساعت تو راهم دانشگاه هیچی به من نمیده، ببین یکساله دارم کار میکنم و تابستون هم براشون به کوب کار کردم و تا الان ۱.۲۰۰ تومان پول داده و این ترم که درس دادم هنوز یک ریال نداره.
بعد اینا از حذف سقف میگن بعد من…
بابا ایول که خسته ام.
میفهمی نمیفهمی ول کن حال ندارم
حق التدریسی شغل نیست. حقوق و بیمه ندارد و عملا بیگاری هست. فکر استخدام در شرکت ها باشید. هم چنین می توانید در آزمون های استخدامی شرکت کنید. هیات علمی دیگر ارزش وقت تلف کردن و تدریس مجانی به امید اینکه جذب شوید ندارد. فارغ التحصیل زیاد شده و افراد با رابطه جذب می شوند و کسی که سال ها زحمت کشیده را نادیده می گیرند. خداحافظ دانشگاه سلام بخش خصوصی. مهاجرت هم فکر خوبی هست.
درد اینه پارتی دارم تو اون دانشگاه و کسی که ۴ سال تو اون دانشگاه هست هنوز ۲ واحد آزمایشگاه میگیره اما من ۶ واحد و مشاور ۳ دانشجو ارشد کرده و تو طرح ۷ دانشجو لیسانس هم نفر اول یا دوم مقاله شون هستم، حجم کارم زیاده ولی پولی نیست، خانواده با وضع مالی خوب دارم اما خجالت آوره بگم پول نمیدن، ولی خانواده میگن پول نگیر، پول میخوای به خودمون بگو هر چقدر باشه بهت میدیم، تو فقط یک سال برو دانشگاه رایگان تدریس کن، ولی من سنگین کار میکنم، به خودم رحم نمیکنم، استراحت برای من معنی نداره
فازتون چیه؟ چرا انقدر غر میزنید؟ حق تدریس همینه.. دوست ندارید نرید.
خب حق التدریس هفته ای یک روز یا دو روز میره دانشگاه، من هفت روز هفته و ۳۰ روز ماه و حداقل ۳۵۰ روز از ۳۶۵ روز سال دانشگاه در حال کار استم، تو این یکسالی که حضور دارم سه طرح تموم کردم، بزرگترین کلکسیون از …. آزمایشگاهی را از بیمارستان جمع آوری کردم، کل تابستان فول تایم آزمایشگاه بودم، الانم هفت طرح دارم به اتمام میرسونم که برای هفت دانشجو هست و انشالله تا اول اردیبهشت کارشان تمام میشود و کار دانشجویان ارشد شروع میشود، هر هفته هم بخاطر کلکسیونم به بیمارستان ها مراجعه میکنم و … باز بگم؟؟؟؟ آیا من که حداقل دو برابر یک هیئت علمی برای دانشگاه کار میکنم و مفید هستم حق ندارم نصف یک هیئت علمی حقوق دریافت کنم؟؟؟ آیا زیادخواهی است؟؟؟ من مث شما ها نیستم و مث حق التدریس ها هم نیستم و از هیئت علمی ها هم پر تلاش تر هستم، تو گرما و سرما حتی با خرابی ماشینم به دانشگاه میرسونم، الان جمع است به من میگن چرا امروز تشریف نیاوردین، متوجه میشی من کجای کارم؟؟؟
کد استخدامی ۱۴۰۱ هنوز در دستور کار قرار نگرفته؟؟؟
۱۴۰۳ داره تموم میشه ولی ۱۴۰۱ هنوز کد ندارن …
کف رو رها کردید، سقف را چسبیدید؟
استادیار حقوقش از کارگر کمتره. از کارمند همان دانشگاه کمتره. سالها تحصیل کرده تا در ۴۰ سالگی عضو هیات علمی بشه. بعد همش سقف سقف میکنید؟!!! کف حقوق را بالا بیارید اگر راست میگید