خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعزام اساتید دانشگاه‌ها به دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات کشور
اعزام اساتید دانشگاه‌ها به دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات کشور

اعزام اساتید دانشگاه‌ها به دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات کشور

وزارت علوم برای حل مشکلات کشور، اقدام به راه‌اندازی مراکز هدایت تحصیلی و اعزام اعضای هیات علمی به دستگاه‌های اجرایی کرده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

اعضای هیات علمی برای حل مشکلات کشور به دستگاه‌های اجرایی اعزام می‌شوند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، راه اندازی ۸۰ مرکز هدایت تحصیلی در دانشگاه‌ها با هدف توانمندسازی دانشجویان در حوزه اشتغال انجام شده است.

محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «دانشگاه‌ها فعالیت‌های مختلفی در زمینه رفع مشکلات و نیازهای جامعه داشته‌اند و وزارت علوم از این نوع فعالیت‌ها استقبال خواهد کرد.»

به گفته وی وزارت علوم ماموریت‌هایی برای دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف رفع نیازهای کشور تعریف کرده است.

سالیانه هزار عضو هیات علمی به دستگاه‌های اجرایی اعزام می‌شوند

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم بیان کرد: «اعضای هیئت علمی در فرصت‌های مطالعاتی خوبی به کشورهای مختلف اعزام شده‌اند. سالیانه ۱۰۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی به دستگاه‌های مختلف اجرایی جهت فرصت‌های مطالعاتی اعزام می‌شوند

وزارت علوم از همکاری دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی حمایت می‌کند

محمدسعید سیف تاکید کرد: «در حال حاضر بیش از ۸۰ دانشگاه، مرکز هدایت شغلی را با هدف توانمندسازی بیشتر دانشجویان در حوزه اشتغال و افزایش میزان آمار اشتغال آن‌ها، راه‌اندازی کرده‌اند.»

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تصریح کرد: «وزارت علوم حمایت همه جانبه از محققان و پژوهشگران انجام می‌دهد و امیدواریم سازمان‌های ذی‌ربط بودجه مورد نیاز را اختصاص بدهند.»

همچنین ببینید

زمان ثبت نام جذب هیات علمی ۱۴۰۳

شروع فراخوان جذب هیات علمی ۱۴۰۳

فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم ۱۴۰۳ شروع شد.آخرین اخبار …

۳۵ دیدگاه

  1. خدازده مملکتو

    چقدر عمق و اوج نفرت و بدجنسی فوران می کنه
    دانشجو از استاد با سوادتر!!!
    نگفتن که استاد می‌خواهند حلوا حلوا کنن
    تا تقی به توقی میخوره استاد دانشگاها بیانیه میدن می رن حرف می زنند می گن شما نمی‌توانید مشکلات حل کنید فلان بهمان
    حالا گفتن ما نمی‌توانیم شما که بلدید بیایید
    بیایید ببینید میتونید حل کنید
    قرار نیست بهشون پول بدهند
    فق همکاری کنند نطر بدهند
    اگر فرجی شد کار شما هم راه می افته

  2. اساتید وقت برای دانشجو ندارند و کلی با بی برنامه بودن هاشون مشکل برای دانشجو و گروه ایجاد کردند. اینان اگر خوب بودند نیازی به حضورشان در دستگاه های اجرایی نبود آنان که تربیت نموده بودند خودشان مشکل را می توانستند حل کنند. اساتید چیزی بلد نبودند و آموزشی ندادند و خروجی این شده است.
    معضل را بر سر چه کاری می آورید.
    ریشه معضل در آموزش این افراد هست نه در نبودشان در دستگاه های اجرائی.
    الان هر روز معطل یک امضا در دانشگاه هستیم از فردا معطل آقایان در دستگاه های اجرائی خواهیم بود چون حجم کارشون زیاد هست و تشریف نخواهند داشت و در جلسه های بی عمل خواهند بود، واقعا که…

  3. اساتید خون به دل دانشجو ها کردند، در مسائل رساله حتی همراه نیستند ، در زمینه مرتبط به تخصصشون هم کمک حال علم نیستند ، در زمینه کار خودشون سوار دانشجو میشند و دانشجو باید بهشون کمک کنه. انتظار دارید مسائل کشور رو طرح ریزی کنند ؟؟؟

  4. علم اساتید از روی مقالاتشون سنجیده میشه، مقالاتشونم که دانشجوها مینویسن، متاسفانه بازم دارید مسیر رو اشتباه میرید، بهتر بود مشکلات کشور مطرح بشه و از نخبگان خاسته بشه طرح حل مشکل ارائه بدن، طرحای برتر تحت حمایت کامل قرار بگیرند و با وزارتخونه مرتبط برای حل مشکل اقدام کنن. به جوانان فرصت بدید.
    اینکه هنوز تفکر اینو دارین که یک قشر خاص میتونن مشکلات رو حل کنن، تفکر صحیحی نیست. در حال حاضر هم چه مجلس چه دولت متشکل از همین اساتید هستن، اگر تواناییشو داشتن که حل کرده بودن تا حالا.

  5. سلام. شما اول قانون جذب تون رو اصلاح کنید، بعد به فکر موارد دیگه باشید. من بخاطر خلق قانون یک شبه کمیته جذب (کبر سنی) نتونستم با چندین سال سابقه آموزشی و صنعتی هیات علمی بشم. والله هم بدرد صنعت میخوردم، و هم دانشگاه، اما الان هیچ. خوانندگان میتونن به رزومه من رجوع کنند.

  6. من با ۷۳ مقاله علمی پژوهش وزارتین و مجلات معتبر و همایش های ملی و بین‌المللی و isc و داور ۳۰ همایش علمی پژوهشی ملی و بین‌المللی و برگزاری ده ها کارگاه مقاله نویسی و فن بیان و ۱۵ سال تدریس در دانشگاه‌های دولتی و آزاد و ۳۰۰ رزومه علمی و پژوهشی و اجرایی، بی کار هستم.
    تازه ۱۰ ماه جبهه بودم ایثارگر و جانباز دفاع مقدس هم هستم.
    عضو خانه نخبگان هم هستم.
    سر مسولان بالا.
    اونوقت میگن چرا نخبگان از ایران میرن.

  7. لطفل‌پای‌اساتید‌را‌به‌میان‌نکشید‌برای‌درست‌شدن‌اوضاع‌کشور‌تنها‌یک‌راه‌وجود‌دارد‌

  8. با سلام .
    متاسفانه بعصی سیستم ها و ادارات شده محلی برای پیشرفت افراد رانت جو و فرصت طلب. من با بیش از ۲۰ سال سابقه در بانک با مدرک دکترای تخصصی در یکی از بهترین دانشگاههای کشور با معدل ممتاز و دهها کار تحقیقاتی در زمینه اقتصادی و امور بانکی در یک شعبه خدماتی تحویلدار هستم . واین در حالی است که مدیران این بانک هر سال با برگزاری ازمونهای مدیریتی و تخصصی در جامعه ظاهرسازی می‌کنند و در باطن مدارک کارمندان توانمند را دستکاری می‌کنندوبا پارتی بازی و مراودات شرایط را برای خودی ها فراهم می‌کنند.و نتیجه ان ورود افراد دلال به عرصه مدیریتی بانک و ارائه آمار غیرواقعی است.
    اینجانب چندین بار برای اعتراض به شرایط از مدیریت عامل تا نامه به ریاست جمهوری وقت آقای دکتر رئیسی مشکلات را عرض کردم نه تنها رسیدگی و ورود انجام نشد بلکه ارجاع نامه مشکلاتی را برای در بانک برایم فراهم گردید. امیدوارم دولت آقای پزشکیان شرایطی فراهم نماید که افراد متخصص که عاشقانه میهنشان را دوست دارند بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند و این فقط یک شعار نباشد. امین یا رب العالمین

  9. مشکل که دانشگاه دولتی یا آزاد کلا میگم دانشگاه داره دانشجو فقط در حد تئوری بلده عملی با دانشجو کار نمیکنن که فردا روزی فارغ‌التحصیل شد نگران کار نباشه زمان کم نیست دانشگاه ۴ سال بعضی تا دکتری میرن که رساله دکتری زمان زیاد لازم حالا مدرک دکتری گرفته مهارت نداره تازه باید بیفته دنبال مهارت کسب کردن کارآموزی انجام دادن سیستم آموزش دانشگاه باید عوض بشه مثل اروپا بشه حین درس خواندن کار عملی یاد بدن بهشون بعد استعداد درخشان معرفی بشن به شرکت این طور جون بیکار نداریم دیگه

  10. این کار غیر از هزینه برای کشور و مردم هیچ عایدی ندارد شما اینقدر از دل همین بازنشسته ها می توانید مبتکر و با تجربه بیرون بیارید که اصلا لازم نیست هزینه های اضافه برای کشور بتراشید هیت علمی بی تجربه به چه کار آید در دستگاه‌های اجرایی؟!

  11. کاری اشتباه است چون هر کسی سر جای خودش خوب است.

  12. سن بازنشستگی رو کم کنید تا عرصه برای جوانان باز شود
    کم نیستند دکترهای جوان بیکار که نتوانستند با مدرک دکتری شغلی در خور زحماتشون به‌دست بیاورند یا استاد حق التدریس هستند که حقوقشان در حد کارگر هم نیست
    به خودتون بیاین!!!! اگه نمیتونید مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده به ویژه در سطح دکترا را حل کنید لااقل دیگر در مقطع دکتری دانشجو نگیرید تا اونا هم دوباره بیان به درد ما دچار شوند
    باور کنید اینکه عمر و چشم و جوانی رو بذاری روی مطالعه و پژوهش و بعد متوجه بشی نمیتونی هیچ شغل متناسب با زحماتت کسب کنی در جامعه ای که کمترین ارزشی برای علم و نخبگان قائل هستند این یعنی درد یعنی زخم یعنی افسردگی یعنی سرکوفت دیگران
    به خدا که مسئولین باید مورد بازخواست قرار بگیرند

  13. عرض سلام و خداقوت خدمت تصمیم گیرندگان کلان کشوری
    بیراهه نروید تنها با مدرک دانشگاهی نمیشه مملکت اداره کرد افراد با تجربه و تحصیل کرده بازنشسته درددل صنعت کم نیستند که گرم و سرد روزگار چشیده و کاملا به مشکلات و مسائل واقف و آشنا هستند ولی حیف کسی که بخواد این مسائل را بفهمه نداریم یا این افراد خیلی کم هستند. افرادی که تعداد آنها کم هم نیست و اگر لازم باشد می تونم معرفی نمایم دارای ۳۰ سال یا بیشتر در رشته ای خاص تجربه کار اجرایی و همچنین بعضا از مدارک تحصیلی بالایی هم برخوردار هستند ولی متاسفانه کسی ارزشی برای آنها قائل نیست کسانی که کاملا با مشکلات واقعی روزگار دست و پنجه نرم کرده اند و راهکارهای واقعی ارائه می کنند نه فقط شعار

  14. آقایان چرا کج حرکت می کنید . اگه میخواهید مشکلات صنعت کشور حل شود بجای اینکه اساتید بیان حل کنند به مخترعین کشور میدان بدید. الان داخل ادارات همه دکتری و فوق لیسانس باتجربه هستند. اساتید از کاربرد علوم در صنعت چیزی نمیدونند. چند مقاله تکراری فقط بلدند

  15. سید محمد موسوی

    شاید از نظر کلی این ایده بسیار قابل توجه و ارزش باشد لیکن لازم است که وزارت علوم با ارتباط با اساتید برجسته و نیز مدیران دستگاه اجرایی کشور نسبت به فرایند اجرایی آن به ویژه به دلیل تنوع رشته ها و گرایش ها تامل و تفکر نمایند.

  16. ابتدا دانشگاه رو از دانش محض دربیاریم وباتوسعه کارگاهها و ازمایشگاهها دانش رو بطرف عملیاتی آموزش دادن سوق بدهیم اونموقع جامعه و مشکل مردم با دست پرورده های این دانشگاه حل میشه اما این کار مستلزم تخصیص هزینه مثل هزینه آموزشی کشور ژاپن میباشد.

  17. یکی از مهمترین مشکلات دستگاههای اداری و کشور حضور اعضای هیات علمی بیسواد در پست های اجرایی است. چون شاخص ارتقاء اعضای هیات علمی غلط بنا نهاده شده لذا کف جامعه رو نمی شناسند و با تهیه کتاب و مقالات فیک و دزدی و کپی برداری امتیاز ارتقاء رو دریافت میکنند. از سوی دیگر حضور این افراد بیسواد و نادان در کنار سایر کارشناسان باعث کاهش بهره وری این کارشناسان تیز میشوند. چون خودشان را با اعضای هیات علمی مقایسه میکنند و بی عدالتی در پرداخت باعث کاهش بهره وری کلیات سازمان میگردد.

  18. استادهای دانشگاه با چهارتا فرمول و نظریه که هر روز تکرار میکنن و بفکر جمعبندی چند خط محتوی از مقالات دیگه هستن
    اصلا توانایی حل مسائل پیچیده سازمان ها و ارات را ندارند.
    بهتره همان افراد تحصیل کرده همان سازمان ها که با چند و چون سازمان آشنا هستند و با اصول تحقیق و پژوهش هم آشنایی دارند گروه هایی تشکیل بدهند و با کمک گرفتن از هوش مصنوعی بهوحل مسله بپردازند.
    دیگه زمان هزینه های بی معنی در این امور گذشته.

    • سلام علیکم
      خیلی جالبه شمایی که از اصطلاح تحصیل کرده استفاده کردی شاگرد کجا بودی که الان بر اساتید خود میتازی؟

      از قدیم گفتن هر قدر درخت بارش بیشتر شود سرش پایین تر است.

      • محمد قاسم‌زاده

        در بین استادان دانشگاه، منهای تعداد بسیار اندک متعهد و با سواد، اکثرا بیسواد و بیمسئولیت هستند. و رزومه‌شون هم حاصل تلاش دانشجویان بی‌نوا هست.

  19. ما نخبگان فارغ التحصیل دکترا حتی ارشد داریم که صد از استادای دانشگاه خود برتر بین میزارن تو جیبشون تو سواد و تعهد

    • هیات علمی رسمی هیچ وقت نمی تواند مشکل جامعه رو حل کند، چون استقلال مالی ندارد و وابسته به دولت است، از طرفی جذب ها ایدئولوژیکه و تخصص و سواد در درجه آخره. بنابراین جامعه با جمعی کارمند یا حقوق بگیر مواجه است که بله قربان گو و مدح گو هستند.

    • من استاد نیستم و کلا با تشکیلات بسیج اساتید را نمی فهمم چی هست و به چه دردی می خوره . چون شما کلی نوشته اید من نکته ای می گویم . قدیما یک نکته ای بود که می گفتن هر کس یک کلمه به من بیاموزد ….. ظاهرا در زمان شما دیگه این موضوع سنخیت نداره !!!! وای به حال ما . نکته بعدی اینکه چطور کارشناسی ارشد از استادش بیشتر می فهمه ؟!!! بابا ایوالله به معرفت

    • مشکل اصلی کشور مشخص نبودن جایگاه های افراد و سازمان هاست. متآسفانه وزارت علوم نیز در این زمینه جایگاهش مشخص نیست! هنوز نمی داند اولا تعیین نقش ها باید قبلا با مطالعه مشخص شود و وزارت برای تربیت آن نقش ها تلاش کند و ثانیا در سطوح بالا نیز در این شرایط حساس جهانی بدون نظر دانشگاه ها نیز نباید کوچکترین تصمیم را بگیرد، چه از نظر اقتصادی، چه از نظر فرهنگی، چه از نظر سیاسی و چه از نظر فعالیتهای تکنولوژیک.

  20. شوخی قرن بوود😂😂😂😂😂😂😂
    کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمو‌دی!
    اینها اگر می‌تونستن، الان وضع دانشگاه‌های کشور این نبود.

    • هیات علمی که علاوه بر تدریس در بالین، کارگاه ها و مدارس و … عملی در جامعه هدف تجربه دارد، می توان از علم و تجربه کاری و بالینش استفاده کرد وگرنه هیات علمی که فقط تدریس داشته و فوقش چند تا مقاله، در عمل توانایی اجرایی ندارد. این تجربه سالهای طولانی من هیات علمی است

    • از قدیم گفته اند معما گر حل شود آسان شود. عزیزان به هر زوری شده وارد دانشگاه می شوند و در ابتدای کار دست چپ و راست خود را نمی شناسند. به محض آموختن الفبا و چند کلمه به معلم خود گستاخی می کنند که چیزی بلد نیست و بی سواد و از این قبیل توهین ها. کسی که اینگونه زبانش را به ناسزاگویی به معلم خود می چرخاند مشخص است که در هر اداره ای برود آنجا را به گند خواهد کشاند چه رسد به حل مشکلات.

  21. در استانی که بنده زندگی می کنم اکثر مدیران بالا رده عضو هیات علمی هستند ولی تغییری در وضعیت مشاهده نمیشود. حتی در بعضی شاخصها شرایط بدتر هم شده است.

  22. الان مگه بیش از نصف مدیران و وزار و ریس جمهور هیات علمی نیستند خوب درست کنند جامعه رو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *