خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اختصاص منابع مالی برای جلوگیری از افت رتبه دانشگاه‌ها
اختصاص منابع مالی برای جلوگیری از افت رتبه دانشگاه‌ها

اختصاص منابع مالی برای جلوگیری از افت رتبه دانشگاه‌ها

وزیر علوم از پیش بینی منابع مالی برای جلوگیری از افت رتبه دانشگاه‌ها خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، حسین سیمایی در حاشیه شصتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز برای ارتباط پژوهش، صنعت و بازار است و روش‌هایی برای تحقق این هدف همچون فرصت مطالعاتی در صنعت، ماموریت گرا کردن دانشگاه و همکاری با سازمان برنامه در خصوص جذب نیازهای کلان و اجرای پژوهشی و تحقیقاتی برای حل مسائل منطقه‌ای و استانی داریم.

تامین مالی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از افت رتبه

سیمایی در خصوص کاهش رتبه دانشگاه‌ها گفت: پژوهش بدون منابع مالی اتفاق نمی‌افتد، منابع مالی خوبی در قانون برنامه در نظر گرفته شده است. امیدواریم با تامین منابع مالی دیگر شاهد افت دانشگاه نباشیم. اکنون ۲۰ دانشگاه رتبه زیر ۵۰۰ (در برخی نظام‌های رتبه‌بندی) دارند که رتبه بدی نیست و درصدد افزایش آن هستیم، با تامین منابع مالی و حمایت مورد نیاز درصدد جلوگیری از این نظر هستیم.

وی در خصوص استقلال دانشگاه‌ها بیان کرد: طبق قانون دانشگاه‌ها استقلال مالی، اداری و استخدامی دارند. ولی دانشگاه‌ها مثل هم رفتار نمی‌کنند و این بیانگر استقلال دانشگاه‌ها است که باید تصمیمات آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

ضرورت ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان در صنعت

وزیر علوم در پاسخ به اختصاص بودجه پژوهش به دانشگاه‌ها گفت: زیرساخت‌های قانونی خوبی برای ایجاد فرصت‌های مطالعاتی در صنعت و ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها فراهم شده است.

همکاری وزارت علوم با سازمان برنامه و بودجه برای تامین مالی پژوهش‌ها

وی افزود: در زمینه جذب نیازهای کلان کشور و اجرای پژوهشی و تحقیقاتی آن‌ها برای حل مسائل نیازهای ملی، منطقه‌ای و استانی با سازمان برنامه و بودجه همکاری داریم.

سبمایی تصریح کرد: ۱۵ درصد از بودجه دانشگاه‌ها باید صرف پژوهش شود. منتهی پژوهش‌ها باید کاربردی باشند، البته پژوهش‌های بنیادی زیرساخت پژوهش‌های کاربردی است. اما به پژوهش کتابخانه‌ای نیاز نداریم و باید بتوانیم با تحقیقات مشکلات و چالش‌های نظام را رفع کنیم.

همچنین ببینید

حذف دخالت مستقیم سازمان بازرسی در فرایند جذب هیات علمی

حذف دخالت مستقیم سازمان بازرسی در فرایند جذب هیات علمی

رئیس هیئت عالی جذب گفت: تصمیم گرفته شد که سازمان بازرسی به‌صورت مستقیم در فرایند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *