خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » بلاتکلیفی ۶۰۰ استاد دانشگاه با تاخیر در صدور کد استخدامی
تاخیر در صدور کد استخدامی هیات علمی دانشگاه‌ ها

بلاتکلیفی ۶۰۰ استاد دانشگاه با تاخیر در صدور کد استخدامی

حدود ۶۰۰ هیات علمی که قبلا در دانشگاه‌ها جذب شده‌اند همچنان در انتظار صدور کد استخدامی هستند و تاخیر در این زمینه مشکلاتی را برای آن‌ها به همراه داشته است

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

تاخیر در صدور کد استخدامی هیات علمی دانشگاه‌ها؛ بلاتکلیفی ۶۰۰ استاد

به گزارش خبرگزاری مهر، تعدادی از اعضای هیئت علمی که در دانشگاه ها جذب شده اند اعلام کردند: حدود ۶۰۰ هیئت علمی که قبلا در دانشگاه ها جذب شده اند برای دریافت کد استخدامی منتظر امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هستند. اکثر این اساتید بدون حقوق هستند که همین موضوع برای آنها مشکل ایجاد کرده است.

طبق گفته های این اساتید، به نظر می رسد لیست اساتید جذب شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگردانده شده تا وزیر علوم مجدد دستور جذب را صادر کند.

اظهارات مسئولان در خصوص علت تاخیر در صدور کد استخدامی

دکتر حسینعلی قبادی رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این زمینه به مهر اعلام کرد: مورد مطرح شده مربوط به صدور کد استخدامی در حیطه فعالیت مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم است.

نسیم نهاوندی، رئیس مرکز نظارت ارزیابی، تضمین کیفیت وزارت علوم نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت صدور کد استخدامی اعضای هیات علمی جذب شده گفت: این موارد برای ما مهم است و باید موضوع بررسی شود که چرا تا کنون کد استخدامی صادر نشده است منتهی بررسی موضوع به زمان نیاز دارد.

مشکلات معیشتی و آموزشی اساتید دانشگاهی به دلیل تاخیر در صدور کد استخدامی

به گزارش مهر، از سال های گذشته یکی از مشکلات اساتیدی که در فراخوان ها جذب می شدند، این بود که صدور حکمشان توسط دانشگاه ها به دلیل عدم صدور کد استخدامی توسط سازمان امور استخدامی صادر نمی شد، از سوی دیگر طولانی شدن صدور کد استخدامی در وضعیت پرداخت حقوق این اساتید نیز مشکل ایجاد می کرد.

برای همین از سال گذشته رییس سازمان اداری استخدامی و رییس سازمان برنامه بودجه به این توافق رسیدند که ردیف استخدامی قبل از فرایند جذب اخذ شود با این وجود آمارها نشان می‌دهد فرایند صدور کد استخدامی برای اساتید همچنان با تاخیر انجام می شود و مشکلاتی را برای اعضای هیئت علمی به همراه دارد.

همچنین ببینید

علت بازنگری مجدد پرونده‌های جذب هیات علمی دانشگاه تهران چیست؟

بازنگری مجدد تمامی پرونده های جذب هیات علمی اخیر دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران از بازنگری مجدد تمامی پرونده‌هایی که در فاصله بین ۱۲ خرداد …

۲۶ دیدگاه

  1. کاش یه امکانی بود ما بلاتکلیفها میتونستیم همدیگر رو پیدا کنیم بلکه صدامون به جایی می‌رسید.

  2. ادعاهایشان درباره دانشگاه و اساتید و نخبگان سر به فلک می کشد اما حتی به اندازه ارائه توضیح درباره وضعیت به وجود آمده و دست کم کمی گفتار درمانی هم ارزش قائل نیستند…

  3. سلام. امکان ورود به سایت مرکز جذب مهر رضوی برایم مقدور نیست. اطلاع دارید دلیل این امر چیست؟ ممنون میشوم پاسخ دهید

  4. با سلام
    بنده فراخوان ۱۴۰۲ بودم و دانشگاه تهران قبول شدم.
    دانشگاه تهران برای ما حکم صادر کرد و قرارداد بست و تاریخ حکم هم یک شهریور بود… ولی زمانی که برای واریز حقوق منتظر بودیم، دانشگاه اعلام کرد که قطع حقوق هستید و تمام احکام را در کارتابل خام کردند و گفتند سازمان برنامه و بودجه بهتون حقوق اختصاص نداده و پرونده ها مجدد باید بررسی بشه. کجای دنیا وقتی یک دولت عوض میشه و دولت جدید میاد، زندگی مردم باید بره روی هوا…
    الان هم در راه رضای خدا صبح ساعت ۷ میریم دانشگاه تا ساعت ۴ بعد از ظهر و بعد از این هم بیرون دانشگاه میریم سر کار تا بتونیم خرج زندگیمون رو بدیم… واقعا کشور عجیبی داریم!!!

  5. این بلاتکلیفی راه‌چاره ندارد؟ پاسخگوی این بلاتکلیفی چه کسانی هستند؟ و چه کسانی تاوان می‌دهند؟!
    به والله قسم این مشکل نیست. تدبیر می‌خواهد و دلسوزی. و مردم‌دوستی

  6. من و تعداد زیادی از همکارانم همین مشکل را داریم.
    من در فراخوان جذب اردیبهشت ۱۴۰۱ شرکت کردم در اردیبهشت ۱۴۰۳ تاییدیه جذب را دریافت نمودم. دانشگاه محل خدمتم گفت در اول شهریورماه برای من و دیگر همکاران حکم صادر میکنه.
    حالا دانشگاه از اول شهریورماه میگه مشکلی پیش آمده و بزودی برطرف میشه.
    الان من در شهر محل خدمتم زندگی می کنم و خانواده ام بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از من فاصله دارند. نه امکان اسکانی برای من و خانواده ام در نظر گرفته شده و نه به من حقوق پرداخت میشه تا خودم مسکن را تهیه کنم. حتی ایمیل، کارت غذاخوری، اینترنت و … هم به من داده نشده و همه اینها را به صدور حکم حواله کرده اند.
    این وضعیت واقعا برازنده نیست و حتی انسانی هم نیست!
    حقوق هیات علمی پیمانی را دانشگاه باید از بودجه خودش پرداخت کنه ( حتی با وجود کد استخدامی ). ولی دانشگاه حتی حاضر نیست با ما قرارداد داخلی ببنده؛ دانشگاه میگه پول نداره!

  7. در فراخوان ۱۴۰۱ شرکت کرده‌ام الان دو سال شده که هنوز پرونده به صدور کد استخدامی نرسیده. شهریور سال پیش مهاجرت کردیم به شهر مورد نظر، گفتند مستقر شوید یک ترم تدریس داشته باشید پیگیری میکنیم تا زودتر حکمتان را بزنند. تا الان هم خبری نیست. آقایان اصلا متوجه هستند که ۱۳ ماه در یک شهر غریب که هیچکس را نمیشناسیم و آن هم بدون حقوق چطور می‌شود زندگی کرد؟ چطور میشود اجاره و قسط و خرج منزل را داد؟
    مسلمان اگر نیستید انسان که هستید. کسی هست شرایط ما را درک کند؟

  8. سلام من مدیر یه قسمت دولتی بودم حقوقمم حدود ۲۵ میرسید فراخوان۴۰۱ شرکت کردم پذیرش هم شدم مدیرگروه و معاون اموزش گفتن استعفا بده و موظفی این ترم بردار(۱۰ ترم حق التدریسشون بودم) استعفا دادم الان کارگزینی میگه ۴۰۳ کدت نمیاد مگه مهر ۴۰۴ تا یکسال با این همه قسط چکار کنم

  9. یا خدا من فراخوان ۱۴۰۱ هستم منتظر کد

  10. متاسفانه شان نخبگان و اساتید روز به روز کمتر و کمتر میشود، متاسفانه کسی هم برای این بلاتکلیف کردن این قشر تحصیلکرده جوابگو نیست. هرکس به جایی پاس می دهد. وزیر علوم اگر مسئول پیگیری این موضوع نیست، پس چه کسی مسئول است، درست است کد استخدامی را جای دیگر صادر میکنند، ولی مسئول مستقیم این اوضاع وزارت علوم است که خودش شانی برای اساتیدش قائل نیست، چه برسد سایر ارگان ها!

  11. من فراخوان ۹۹ هستم و هنوز بدون کداستخدامی
    دو بار به تغییر دولت خوردیم و روند طولانی تر شد !!!

  12. من هم فراخوان اردیبهشت سال ۱۴۰۱ دانشگاه فرهنگیان هستم و هنوز کد استخدامی ندارم. چرا واقعاً اینطوری شد یعنی صدور کد استخدامی فراخوان ۱۴۰۲ مقدوره براشون ولی ۱۴۰۱ نه؟

  13. من هم از همان ۶۰۰ نفرم، منم ۲ تا بچه کوچ دارم و وقتی با بچه هام رفتم وزارت علوم، به من گفتن «شان علمی خودتان را حفظ کنید و فکر نکنید که اگر با دو تا بچه بیایید اینجا، کسی دلش می سوزه و کار شما رو راه می اندازه. پس صبوری کنید.»

  14. سلام. من در فراخوان اردیبهشت ۱۴۰۱ شرکت کردم و تمام مراحل جذب را طی کرده ام اما هنوز حکم ندارم.
    البته برای اونهایی که در فراخوان ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند حکم زده شده چون قبلا ردیف استخدامی را گرفته بودند اما فراخوان ۱۴۰۱ را متوقف کرده اند. از وزیر علوم و سازمان استخدامی می خواهم که هر چه سریعتر برای فراخوان ۱۴۰۱ که قدیمی تر هستند هم تعیین تکلیف کنند و حکم صادر کنند. تغییر دولت که نباید روند جذب را مختل کند!

  15. سلام
    شمارا به خدا شمارا به امام حسین کد استخدامی را حل کنید.
    من اوایل مرداد ماه ابلاغ به دانشگاه شدم با وجود دو فرزند بدون حکم کارگزینی خیلی شرایط سخت هست. با تشکر

  16. سلام
    لطفا این موضوع را به جد پیگیری نمایید.
    با وجودی که لیست آماده شده و مینوت نامه نیز در اختیار وزیر محترم قرار گرفته اما ایشان هنوز امضا نکرده اند.
    تکلیف ما چیست که پس از یک پروسه قریب به ۳ سال هنوز در ابتدای مسیر تخصیص کد استخدامی هستیم.

  17. این روند تاخیری چه زندگی هایی را خراب نکرد و چه مشکلاتی را درست نکرد …هی داد و ووبی داد …

  18. داداش، می خواهند شأن استاد دانشگاه را پایین بیاورند و الا می شود روند قانونی را طوری تنظیم کنند که قبل از کد استخدامی قرارداد پیمانی یا خرید خدمات بسته شود. یا اینکه از زمانی که استاد تعداد واحد موظفیم استادیار را تدریس می کرده، معوقات حقوقش پرداخت شود. اینها نیاز به فرآیند پیچیده ندارد.
    کدام شرع و عقل و قانون و انسانیت می پذیرد که استاد دانشگاه یک شخصیت علمی برجسته کشور با مدرک دکتری از دانشگاه های برتر کشور یکسال یا دو سال در هفته سه یا چهار روز با مثلاً چهارده واحد در یک شهر دور تدریس کند و در نهایت هر ترم ده میلیون تومان از قرار ماهی دو میلیون تومان حق الزحمه بگیرد.
    این مشکل روند قانونی نیست این تصمیمی است برای تحقیر این عزیزان، این برنامه ریزی شده و عمدی است.

    • عمدی است دقیقا . پرونده من سه ماه در جذب دست نخورده ماتده بود. خوردیم به تعویض دولت و این دولت هم همچنان تداوم دولت های قبلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *