خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تشریح جزییات جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی
شرایط جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی 1403

تشریح جزییات جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از جذب ۳۰۰۰ مدرس جدید با شرط ۳ سال سابقه کار، در سال ۱۴۰۳، در این دانشگاه خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

نحوه جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در گفت‌وگو با حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، پیرامون موضوع جذب مدرس در این دانشگاه، توضیح داد: برای جذب مدرس در ابتدا نیازسنجی می‌کنیم و بر اساس نیاز بررس می‌کنیم که برای چه رشته‌ای و کدام بخش به مدرس نیاز داریم.

با توجه به همین نیاز سنجی، فراخوان رسمی منتشر می‌کنیم. افرادی که شرایط را دارند در فراخوان شرکت می‌کنند و ما این موارد را بررسی می‌کنیم و تعداد مورد نیاز دانشگاه را از این بین انتخاب می‌کنیم.

جذب ۳۰۰۰ مدرس جدید با شرط سابقه کار عملی در دانشگاه علمی کاربردی

او اضافه کرد: تفاوت جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۳، با سال‌های قبل این است که امسال افرادی که در فراخوان شرکت می‌کنند، باید ۳ سال سابقه کار عملی داشته باشند تا در گروه مورد بررسی قرار بگیرند.

بلندی ادامه داد: برای مثال اگر کسی می‌خواهد در بخش مکانیک خودرو مشغول شود و تدریس کند باید ثابت کند که در این حوزه سه سال کار کرده و تجربه عملی دارد؛ بنابراین باید بتواند از پس کارهای عملی آن درس یا حرفه بر بیاید.

او همچنین اشاره کرد: حداقل مدرک برای افرادی که می‌خواهند در این زمینه مشغول شوند نیز کارشناسی ارشد است.

بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی داریم، همچنین ۴۶ هزار مدرس در دانشگاه داریم که به زودی ۳ هزار مدرس دیگر به این تعداد اضافه می‌شوند و تعداد مدرسان به نزدیک ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

کاهش تعداد کد رشته‌محل‌ها در دانشگاه علمی کاربردی

او تاکید کرد: تدوین سند آمایش آموزش عالی علمی کاربردی مهمترین برنامه دانشگاه ما است، نتیجه آمایش این بود که در سال ۱۴۰۱ هشت هزار و ۷۷۵ کد رشته‌محل داشتیم که در سال ۱۴۰۳ به چهار هزار و ۴۰۹ کد رشته‌محل رسیده است. سند آمایش، دائم به روزرسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه علمی کاربردی و دوره‌هایی که از طریق این دانشگاه برگزار می‌شوند، آموزش مجازی هم دارند؛ پاسخ منفی داد. بنا بر گفته وی، دانشگاه علمی کاربردی آموزش آنلاین ندارد.

همچنین ببینید

حذف دخالت مستقیم سازمان بازرسی در فرایند جذب هیات علمی

حذف دخالت مستقیم سازمان بازرسی در فرایند جذب هیات علمی

رئیس هیئت عالی جذب گفت: تصمیم گرفته شد که سازمان بازرسی به‌صورت مستقیم در فرایند …

۶ دیدگاه

  1. دانشگاه علمی کاربردی، مبلغ حق التدریسی بسیار پایینی می پردازند، دانشجویان علمی کاربردی اغلب دانشجویانی هستند که شاغل هستند و ازین جهت بار علمی بالایی ندارند. انتقادهای دیگری هم به این دانشگاه وارده، ولی برای کسی که میخواد وقت بزاره و اقدام کنه برای کد مدرسی دانستن این دو نکته کمک کنندست.

  2. تحصیل کرده بیکار

    جالب است ‌که طرفیت ها رو بعد فراوان علنی کرده
    مثلا گفته بود استان فارس ریاصی می خواهد
    بعدا که کلی افراد اومدن از هر نعر چقدر هزینه گرفتند الان دیدم زده
    مثلا فقط دو نفر برای شیراز فقط از گرایش آمار می خواهیم
    اگه از اول می گفتند که این همه پول نمی توانستند جمع کنند.

  3. سلام شما اگر کد استادی گرفتید ، تشریف ببرید به دانشگاه ها اگر نیاز داشتند مشغول بشید.
    خودتون پیگیری کنید

  4. مدرس تحصیلکرده که حداقل مدرک دانشگاهیش فوق لیسانسه و بیش از بیست سال جاهای مختلف از وزارت خانه ها گرفته تا دانشگاهها و موسسات عالی کشور سابقه داره، توی دانشگاه علمی کاربردی توی تعرفه جدید سال ۱۴۰۳ که تازه قراره از مهرماه اجرایی بشه، ساعتی چهل هزار تومان از دانشگاه علمی کاربردی قراره حق التدریس بگیره. این موضوع را قبل از به کار گرفتن مدرس ها بهشون بگید که حتی هزینه رفت آمدشون درنمیاد.

  5. سلام ودرود
    متاسفانه قاعده و قانون کاملی در جذب مدرس در دانشگاه های کشور وجود ندارد چه به صورت حق التدریس چه هیات علمی..
    متاسفانه اختیارمدیرگروه ادراین مورد بی دلیل وسیع و بی ضابطه است.
    البته در سال گذشته دانشگاه آزادکارهای مثبتی انجام داد …بنده ۷سال پیش در فراخوان شرکت کرده بعدطی کلی مراحل،ازگزینش و مصاحبه گرفته تا دوره آموزشی و…کدمدرسی گرفتم امابعد۷سال خبری از کلاس درس وتدریس نشد که نشد!!!!
    جالب این جاست در چندفراخوان بعدی هم دررشته ما اعلام نیاز زده بودند و مرتب بدون جذب اشخاص دارای کدمدرسی ازفراخوانهای قبلی تعدادی دیگررا جذب می کردند…

  6. سال قبل همه مراحل رو طی کردیم، چندین بار به عناوین مختلف پول های مبلغ بالا ازمون گرفتند کد استادی هم دادن و گفتن برای تدریس خبر می کنیم. بعد از یک سال هنوز منتظرم دعوت بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *