خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ۱۰۰ نخبه در فهرست انتظار جذب هیات‌ علمی دانشگاه‌ ها
۱۰۰ نخبه در فهرست انتظار جذب هیات‌ علمی دانشگاه‌ ها

۱۰۰ نخبه در فهرست انتظار جذب هیات‌ علمی دانشگاه‌ ها

یکصد دانش‌آموخته‌ برتر و نخبه در فهرست انتظار اخذ ردیف استخدامی برای جذب در هیات علمی دانشگاه‌ها هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

فرایند طولانی جذب نخبگان در دانشگاه‌ها؛ وعده تأمین ۱۵۰ ردیف استخدامی جدید

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بنا بر اعلام بنیاد ملی نخبگان، قائم مقام این بنیاد با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ دانش‌آموخته‌برتردر لیست انتظار اخذ ردیف استخدامی برای جذب در هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند، گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۵۰ ردیف استخدامی دیگر برای جذب در وزارت علوم نیاز باشد.

علت تاخیر در جذب نخبگان در هیات‌ علمی دانشگاه‌ها چیست؟

سعید خدایگان قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در خصوص فرآیند اخذ مجوزهای جذب نخبگان به عنوان هیئت علمی از سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مقاطع زمانی گذشته، حال و آینده گفت: بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۹، تعداد ۲۵۰ ردیف استخدامی از رئیس وقت سازمان اداری و استخدامی اخذ کرد که تا سال ۱۴۰۰، تعداد ۴۸ ردیف استخدامی برای جذب نخبگان استفاده شد.

وی ادامه داد: در ادامه و با توجه به جذب حائزین شرایط بنیاد در دانشگاه‌ها و نیاز به استفاده از باقی مجوزهای مذکور، پیگیری جهت فعالسازی و تخصیص ردیف‌های استخدامی از دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفت که در اواخر دی ماه سال ۱۴۰۲ با ۱۶۰ ردیف استخدامی موافقت شد.

امیدواری به جذب سریع‌تر نخبگان در هیات‌ علمی دانشگاه‌ها

خدایگان ادامه داد: هم اکنون در حدود ۱۰۰ نفر از معرفی شدگان در لیست انتظار ردیف‌های استخدامی جدید بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۵۰ ردیف استخدامی دیگر برای جذب در وزارت علوم نیاز باشد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بر این اساس و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه را مکلف به تأمین ردیف مجوز استخدام و تأمین و تخصیص منابع مالی لازم کرده است، مکاتبه‌ای در این خصوص از طرف معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و وزرای علوم و بهداشت خطاب به دو سازمان مذکور تنظیم شده است.

وی در پایان گفت: امید است با همکاری و همراهی مسئولین فعلی این دو سازمان، مجوزهای مورد نیاز برای جذب دانش‌آموختگان برتر در موسسات به عنوان عضو هیأت علمی و صدور احکام ایشان، در اسرع وقت به بنیاد داده شود.

همچنین ببینید

حذف دخالت مستقیم سازمان بازرسی در فرایند جذب هیات علمی

حذف دخالت مستقیم سازمان بازرسی در فرایند جذب هیات علمی

رئیس هیئت عالی جذب گفت: تصمیم گرفته شد که سازمان بازرسی به‌صورت مستقیم در فرایند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *