خانه » اخبار دوره دکتری » اعلام جزئیات بورس‌ های تحصیلی شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان
بورس‌های تحصیلی شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان

اعلام جزئیات بورس‌ های تحصیلی شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان

جزئیات بورس‌های دستگاه‌های اجرایی به نام شهید سید ابراهیم رئیسی و بورس دولت‌های خارجی به نام شهید حسین امیر عبداللهیان اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور تحول و هدفمندسازی نظام بورس‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور در جهت هدایت علمی مبتنی بر نیازها و اولویت‌های فرهنگی- تربیتی، آموزشی، پژوهشی و فناوری مندرج در نقشه جامع علمی کشور، تسهیل و هدفمندکردن فرآیند ادامه تحصیل صاحبان استعدادهای برتر برای تأمین بخشی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و تأمین نیروی انسانی متخصص سایر دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات دولتی، ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و جامعه صنعتی و خدماتی در انجام پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز کشور وساماندهی مهاجرت دانشجویی و بازنگری، اصلاح، یکپارچه‌سازی، ساده‌سازی و روزآمدکردن قوانین و مقررات نظام علم و فناوری کشور و همچنین توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی «آیین نامه جامع اعطای راتبه تحصیلی (بورس) به دانشجویان ایرانی» ابلاغ شد.
بر اساس این آیین نامه جزئیات بورس‌های دستگاه‌های اجرایی (شهید سید ابراهیم رئیسی) و بورس دولت‌های خارجی (شهید حسین امیر عبداللهیان)  مذکور به شرح زیر است:

بورس دستگاه های اجرایی (شهید سید ابراهیم رئیسی)

پیرو ماده ۹ تصویب نامه شماره ۵۵۹۶۵ ت ۶۲۲۹۳ ه– مورخ ۱۴۰۳٫۰۴٫۰۴ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه جامع اعطای راتبه تحصیلی (بورس) به دانشجویان ایرانی و با هدف تأمین و تربیت نیروی انسانی مؤثر و کارآمد بر اساس درخواست دستگاه‌های اجرایی و به منظور حفظ و جلوگیری از مهاجرت نخبگان هرساله تعدادی از دانشجویان از بدو ورود یا در حین تحصیل از طرف دستگاه اجرایی تسهیلات دریافت کرده و پس از دوران تحصیل در آن دستگاه اجرایی استخدام می‌شوند.
هرساله نیاز دستگاه‌های اجرایی پس از تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور و صدور کد مستخدمی در اداره کل بررسی شده و پس از تأیید شورای مرکزی بورس از طریق دفترچه کنکور سراسری برای دانشجویان نوورود یا از طریق سازمان برای دانشجویان حین تحصیل به متقاضیان اطلاع‌رسانی خواهد شد. شرایط و ضوابط مطابق با شیوه نامه اجرایی بورس دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

بورس دولت های خارجی (شهید حسین امیر عبداللهیان)

پیرو بند ۶ سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری مد ظله العالی در تاریخ ۱۳۹۳٫۶٫۲۹ و ماده ۲ تصویب نامه شماره ۵۵۹۶۵ ت ۶۲۲۹۳ ه– مورخ ۱۴۰۳٫۰۴٫۰۴ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه جامع اعطای را تبه تحصیلی (بورس) به دانشجویان ایرانی و به منظور گسترش همکاری و تعامل فعال سازنده و الهام بخش در حوزه علم و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی و فنی معتبر منطقه‌ای و جهانی و همچنین توزیع عادلانه بورس‌های تحصیلی اعطایی از سوی دولت‌های خارجی در قالب تفاهم نامه‌ها و قراردادهای همکاری فی مابین و برای اعزام دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور بورس دولت‌های خارجی اختصاص می‌یابد.
اداره کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان پس از دریافت اعلام نیاز بورس دولت‌های خارجی از مراجع ذیربط همچون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دفاتر رایزنی علمی و سایر دستگاه‌های مربوطه در کارگروه تخصصی اداره کل بررسی اعلام نیازها و شرایط آن‌ها اطلاع‌رسانی به متقاضیان انجام مصاحبه و پذیرش و معرفی بورسیه شدگان را انجام می‌دهد. شرایط و ضوابط مطابق با شیوه نامه اجرایی بورس دولت‌های خارجی خواهد بود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

همچنین ببینید

تمدید ثبت نام متقاضیان تدریس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمدید ثبت نام متقاضیان تدریس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مهلت ثبت نام از داوطلبان دستیاری متقاضی تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی تا ۲۹ مردادماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *