خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اجباری شدن گذراندن فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی

اجباری شدن گذراندن فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی

براساس دستور وزیر علوم گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در صنعت اجباری شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، طی دستوری از سوی محمدعلی زلفی‌گل خطاب به روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گذراندن فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت الزامی و این امر در آیین‌نامه استخدامی و ارتقا همچون گذشته به صورت اجباری لحاظ خواهد شد.

اجباری شدن فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت به دستور وزیر علوم

در این دستورالعمل آمده است: آیین‌نامه فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در جامعه و صنعت در راستای توسعه و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت که در تاریخ ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۷ در وزارت علوم مصوب شد، این موضوع با تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران در سال ۹۷ همراه بوده است.

همچنین این موضوع در مصوبات شورای معاونین در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ به شرح ذیل می‌باشد:

با توجه به اهمیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت و تاکید و تایید مقام معظم رهبری در این مورد لازم است در آیین‌نامه استخدامی و ارتقا این برنامه همچون گذشته اجباری و گلوگاهی لحاظ شود.

با توجه به مطالب فوق و با توجه به ضرورت اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت ضروری است بندهای ذیل کما فی السابق در ماده ۱۳ و ۱۴ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی و در هیات‌های امنا دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی مصوب شود.

ماده ۱۳: گذراندن یک دوره شش ماهه تمام وقت و یا یک‌ساله نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت و یا جامعه حسب ضوابط مربوطه (این بند صرفا برای اعضای هیات علمی که تاریخ شروع دوره پیمانی آن‌ها از ابتدای سال ۹۸ و بعد از آن می‌باشد، الزامی است).

ماده ۱۴: گذراندن یک دوره سه ماهه تمام وقت و یا شش ماهه نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت یا جامعه حسب ضوابط مربوطه این بند صرفا برای اعضایی که تاریخ شروع رسمی آزمایشی آنان از ابتدای سال ۹۸ و بعد از آن باشد، الزامی می‌باشد.

همچنین ببینید

فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه

تشریح فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات …

۸ دیدگاه

  1. حقیقتا اساتید در دانشگاهها شباهتی به شاغل در کار علمی ندارند، دقیقا رفتار پر از غرور و متکبرانه یک تاجر نشان میدهند، حقیقتا بیاید یک بازنگری در عملکرد علمی این نشخوارکنندگان عمر چند نسل جوانی ملت را داشته باشید.

    • نگاه کن دوست عزیز از نظر بنده که خودم هیات علمی دانشگام، تا حدی حرفتو قبول دارم. اما همینه دیگه. کاری نمیشه کرد. مگه کارمندان طی ۷-۸ ساعت کار در ادارات چکار میکنن؟ من خودم امریه سربازی در یک سازمانی بودم. کار مفیدشون حداکثر نیم ساعت بود. پس خیلی خودتو ناراحت نکن. به یک استاد تازه شروع به کار ماهانه ۲۵ میدن در دانشگاه دولتی، چه انتظاری داری ازش بهره وریش در حد کارمندان شرکت اپل باشه؟ ضمنا با همه این مسائل بیا یکبار دانشگاه شریف. ببین دانشجویان و اساتید چطور هستند. قرار نیست همه مثل هم باشند.

  2. حقیقتا اساتید به علت نداشتن هدف و انگیزه باید اخراج بشند، نه اینکه بفرستندشون جهانگردی

  3. سلام
    متاسفانه به دلیل عدم ارائه ساز و کار نظارت کافی بر عملکرد اعضای هیات علمی در خصوص گذرندان فرصت مطالعاتی، رفتن به فرصت مطالعاتی راهی شده برای نیامدن این اعضا به دانشگاه و ماندن در شهر خودشان و حقوق مفت گرفتن، چون اغلب فرصت ها هیچگونه بازخوردی ندارد و هر زمان اساتید نیاز به استراحت دارند و یا کاری غیر از تدریس دارند ( مثل بیزینس) از این فرصت استفاده کرده و گزارش صوری تهیه می کنند دانشگاه هم مشکلی با عدم کارایی آنها ندارد.

  4. لطفا آنقدر سخت بگیرید که اساتیدی که با پارتی بازی و مثلاً اینکه هم زبان هستند و…. وارد این مراکز نشوند با آینده دانشجویان بازی میکنند حتی اطلاعات کافی ندارند برای چاپ یک مقاله فقط آمده آند که یک عنوان را حمل کنند . آنقدر سخت بگیرید تا بفهمند دانشگاه و موسسات جای رفاه طلبی و تفریح نیست وارد موسسات تحقیقاتی میشیم انگار پارک با هم میشینند به حرف و تلویزیون و تعریف مسایل پوچ و بی ارزش مخصوصا بخش های کشاورزی که وقتی یک با وجدان و کاری وارد هم می شود با صد تا ترفند نمی‌گذارند وارد شود لطفا این سخت گیری ها را برای هیات علمی دانشگاه و موسسات کشاورزی چند برابر کنید .

  5. هر روز یک اجبار جدید. اساتید علوم انسانی چرا اجبار به فرصت مطالعاتی صنعتی کنند؟ ما اعضای هیات علمی پیمانی دانشگاه قم هستیم. هر روز یک اجبار جدید در این دانشگاه ایجاد میشه. شاید باورتون نشه در دانشگاه قم اساتید را مجبور میکنند مثل کارمندان کارت بزنند، ساعت بزنند!! باید بیاییم عین دیوانه ها در اتاق بنشینیم تا ساعتمان پر بشه!!! دوشنبه ها و سه شنبه ها ۱۰ تا ۱۲ صبح را که بهترین تایم کلاس هست، کلاس گذاشتن را ممنوع کرده اند!!! ساعت ۵ بعد از ظهر مثل مرده ها کلاس برقرار است، ساعت ۱۰ صبح که دانشجو بیدار است، کلاس ممنوع است. اعتراضات اساتید هم فایده ندارد. همه از ترس کارشکنی در ترفیع و ارتقا یواشکی اعتراض میکنند

  6. اینهمه اجبار برای اعضای هیئت علمی جدید چه معنایی جز فراری دادن آنها از دانشگاه دارد؟!
    بجای اینکه زیرساخت ها و روابط دانشگاه با صنعت را درست کنند میخواهند با آیین نامه و اجبار به ضعیفترین عضو زنجیره یعنی عضو پیمانی هیئت علمی کار را جلو ببرند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *