خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » انتشار شیوه نامه نحوه رسیدگی به شکایات جذب هیات علمی وزارت بهداشت
شیوه نامه نحوه رسیدگی به شکایات جذب هیات علمی وزارت بهداشت

انتشار شیوه نامه نحوه رسیدگی به شکایات جذب هیات علمی وزارت بهداشت

شیوه نامه اجرایی نحوه رسیدگی به شکایات فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت اعلام شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ مرکز جذب و امور اعضای هیات علمی و نخبگان وزارت بهداشت شیوه نامه اجرایی نحوه رسیدگی به شکایات فراخوان جذب اعضای هیات علمی را منتشر کرد.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای که به روسای کلیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده، این شیوه نامه را ابلاغ کرده است: «پیرو بخشنامه شماره /۵۰۰/۸۵۴۱د مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱ معاون محترم آموزشی در خصوص دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی، به آگاهی می‌رساند:

با توجه به تغییر ترکیب کارگروه بررسی مستندات علمی – حرفه‌ای متقاضیان جذب هیات علمی، مطابق بخشنامه شماره /۵۰۰/۱۳۵۳د مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۶ معاون محترم آموزشی، بدینوسیله شیوه نامه اجرایی ثبت اعتراضات و نحوه بررسی و تکمیل فرآیند مذکور در سامانه جذب اعضای هیات علمی، جهت بهره برداری ارسال می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمائید در اجرای دقیق موارد ذکر شده اهتمام ویژه و نظارت خاص صورت پذیرد.

شیوه‌نامه اجرایی نحوه رسیدگی به شکایت جذب هیات علمی وزارت بهداشت

متن شیوه‌نامه اجرایی نحوه رسیدگی به شکایت جذب هیات علمی وزارت بهداشت به شرح زیر است:

مهلت اعتراض به نتایج جذب هیات علمی وزارت بهداشت چقدر است؟

۱- طبق ماده ۸ و ۱۲ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهلت متقاضیان برای اعتراض به نتایج آراء هیات‌های اجرایی و مرکزی جذب ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ (کتبی، پیامکی و ایمیل) خواهد بود.

مراحل رسیدگی به شکایات در هیات‌ های اجرایی و مرکزی

دبیرخانه هیات اجرایی جذب می‌بایست ضمن ابلاغ رای به داوطلب، قابل تجدید نظر بودن رای، مرجع تجدید نظر کننده بعدی و مهلت قانونی جهت اعتراض به رای را (از طریق سامانه اعلام نتایج) به داوطلبان اعلام کند.

کلیه کاربران سامانه جذب دانشگاه ها/ دانشکده‌ها مکلفند به محض اعلام وصول مکتوب اعتراض از سوی داوطلبان، موضوع را در پرونده الکترونیکی ایشان ثبت و سپس فرآیند مربوطه را دنبال کنند.

۲- طبق ماده ۱۱ دستورالعمل مذکور مدت رسیدگی به شکایات و اعلام نظر توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه حداکثر یک ماه است. ترکیب کارگروه بررسی شکایات عملا شامل ۲ الی ۴ نفر متخصص مرتبط به تفکیک و تناسب رشته‌های علوم پایه و بالینی که قبلا طی مکاتبه شماره /۵۰۰/۱۳۵۳د مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۶ این معاونت معرفی شده و ابلاغ عضویت آنان صادر شده است، است.

دانشگاه موظف است پس از تکمیل فرآیند و تصمیم گیری مجدد در هیات اجرایی جذب، فرم امتیازدهی و صورتجلسه هیات اجرایی جذب جدید را در سامانه جذب بارگذاری کند. بدیهی است تکمیل فرآیند رسیدگی به شکایات در هیات اجرایی جذب دانشگاه و ثبت مستندات در سامانه، لازمه طی مراحل بعدی شکایت در هیات‌های مرکزی و عالی جذب است.

همچنین لازم به ذکر است قبل از تعیین تکلیف اعتراضات به شیوه اعلام شده، کاربر دانشگاه نمی‌تواند و نمی‌بایست پرونده فرد منتخب دانشگاه را از طریق سامانه به هیات مرکزی جذب ارسال کند.

۳- چنانچه پس از دریافت پاسخ مکتوب دانشگاه، متقاضی قانع نشده و به رای صادره مجدداً معترض باشد، می‌تواند اعتراض خود را طبق فرم (مشروط به ضمیمه کردن پاسخ کتبی دانشگاه به نتیجه اعتراض اولیه) تکمیل و به صورت حضوری و یا از طریق ایمیل heyatelmi@behdasht.gov.ir به وزارت بهداشت ارسال کند.

برای دریافت فرم درخواست جهت ارسال اعتراض به دبیرخانه هیات مرکزی جذب کلیک کنید.

پس از دریافت فرم اعتراض، موضوع در کمیته بررسی شکایات وزارت متبوع و نهایتا هیات مرکزی جذب مطرح شده و نتیجه به صورت مکتوب به اطلاع دانشگاه مربوطه و ذینفع رسانده خواهد شد.

لازم به ذکر است چنانچه مستندات مربوط به بررسی اولیه اعتراض (پاسخ دانشگاه) ضمیمه نباشد. در مرکز امور هیات علمی بررسی نخواهد شد.

۴- طبق ماده ۱۵ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات، در صورتیکه داوطلب نسبت به رای صادره از سوی هیات مرکزی جذب معترض باشد، می‌تواند در مهلت مقرر (۲۰روز) اعتراض خود را به دبیرخانه هیات عالی جذب و یا مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت (حضوری یا الکترونیکی) ارائه کرده و تقاضای بررسی مجدد کند.

شکایت داوطلب در هیات عالی در صورتی قابل رسیدگی خواهد بود که مراحل تجدید نظر قبلی (ماده ۲۰ و ۲۱) طی شده باشد.

هیات عالی جذب می‌تواند به عنوان عالی‌ترین مرجع نسبت به آراء صادره در هر مرحله رسیدگی و اصدار رای کند.

نظر هیات عالی در هر مرحله قطعی و لازم الاجرا است.

شیوه‌نامه اجرایی نحوه رسیدگی به شکایت جذب هیات علمی وزارت بهداشت

همچنین ببینید

جذب هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۴۰۳

جذب هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۴۰۳

دانشگاه علوم پزشکی تهران از میان دانش آموختگان دکتری تخصصی ژنتیک عضو هیات علمی جذب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *