خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » واکنش وزارت علوم به کاهش سقف سنی جذب هیات علمی
سن جذب هیات علمی

واکنش وزارت علوم به کاهش سقف سنی جذب هیات علمی

سخنگوی وزارت علوم در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد کاهش سن جذب هیات‌ علمی گفت: ملاک عمل در فرایند جذب، مصوبات مراجع بالادستی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

واکنش وزارت علوم به کاهش سن جذب هیات علمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سنگ بنای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

علی شمسی پور  افزود: جذب هیئت علمی بر اساس اسناد بالادستی بوده و آیین نامه ابلاغی، در دست بررسی است.

این درحالیست که وزارت علوم در ابلاغ آیین نامه جدید جذب هیئت علمی، حداکثر سن متقاضیان را ۴۰ سال اعلام کرده بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کاهش سقف سن جذب هیات علمی به ۴۰ سال و دریافت آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی ۱۴۰۳ کلیک کنید.

همچنین ببینید

فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه

تشریح فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات …

۱۱۱ دیدگاه

  1. سلام آن زمانی که ما را برای طرح به شهرستان دور فرستادید و ۲ سال طرح عمومی ۲ سال تخصص و ۲ ال بوق تخصص آن وقت یادتان بود که دههه ۶۰ که برای پروانه طبابت خودش باید ۸ سال خارج تهران کار کند قربانی شده است .آیا فکر کردید که ازدواج و فرزند اوری به دلیل اینکه در شهرستان است تباه شده است .حال که در ۴۵ سالگی به تهران رسیدیم و برای دانشگاهی درخواست دادیم تا کنار خانواده باشیم و تازه در ۴۴ سالگی ازدواج کردیم .این دهه ۶۰ بدبخت را تازه قربانی تصمیمات عجولانه خود نکنید .یک برد گروه درمان با تجربه که آستین بالاخره و شهرستان دور کار کرده است ایل حق ندارد هیت علمی بشود و کار کند .اینقدر اشتباه کنید تا کادر درمان از ایران برود .و آیت تجربه به جای منقل شدن به شاگردان ایرانی این برز و بوم صرف پرورش دانشجویان خارجی شود .اشتباه پشت اشتباه!

  2. سلام اینکه فرد جوان را بگیریم برای هیت علمی خوب است ولی دقت کردید که بزرگان که الان شدن تصمیم گیر خودشان اینقدر در جذب دهه ۶۰ تعلل کردند و بین دانشگاه‌ها مارا پاس دادند تا ۴۵ ساله شدیم؟؟؟؟؟!!!!!! بنده ۳ سال قبل در دانشگاه تهران در رشته خاص مصاحبه شدم و تا الان جذب نشدم!
    چون بزرگان منصب ها را طوری اشغال کردند که جا برای دیگران نیست.در حالیکه مایل هستند افراد را معطل نگه دارند تا سن ها از جذب بگذرد و خود آن بزرگان با بی‌حالی خودشان را بازنشسته کنند و کسی نفهمد که کلا چه اقداماتی کردند .من اینقدر در مورد خودم کارشکنی دیدم که اگر این قانون وضع شود تا این همه سختی که کشیدم در حالیکه در ایران ۵ نفر از این رشته نداریم عطای این مملکت را میبخشم و از ایران میروم و در کشور دیگری کار میکنم .حالا هر کسی این قانون را گذاشته اشتباه محض است .هر سال هم فراخوان دادم ولی کلا دانشگاه پزشکی یک نفر مشخص را از قبل می‌گیرد. خلاصه روزگار دهه ۶۰ را داغون کردید و افرادی که فقط تو سر ما زدن الان به معاونت رسیدند و قوانین مسخره از خودتان درمی‌آید.کاری نکنید که پزشک ایرانی برود و پزشک متخصص از آنگولا بیاید در ایران با دلار بیشتر کار کند .این تصمیمات اشتباه محض و نتیجه فکر کوچک افراد است .ای کاش این تصمیمات بیخود را تمام می‌کردید.

  3. دوستان تو رو خدا خبر رو به گوش رئیس جمهور منتخب برسونید.
    کسی که دکتری قبول میشه دذر یک رشته ی کم پذیرش واقعا تلاش کرده
    اگه میتونید لطفا یک کاری کنید

  4. سلام مجدد
    دوستان الان وقت داره خیلی سریع میگذره. سخنگوی دولت هم ی چیزی همینجوری برای آرام کردن جو اعتراض الکی ی چیز مبهمی گفت و تمام.

    لطفا همه کارزار رو امضا کنند و فقط امیدوار به کارزار نباشیم. دیوان عدالت و یا هر سازمان دیگری که میتونه کمک کنه نامه نگاری کنیم.
    وقت داره سریع میگذره دوستان
    امیدوارم که موفق بشیم.

    • سلام به شما دوست عزیز
      و
      همه بزرگواران

      موافق نامه به دیوان هستم….‌فقط متن چگونه باشه… و فرایند چگونه باشه و از چه مسیر و کانال ، نامه رو بطور رسمی ارسال کنیم؟

  5. نمیدانم در رابطه با افرادی که خودشان هیات علمی هستند و الان آمده اند اینجا نوشته اند سن هیات علمی باید کم شود چه باید گفت براستی اما امیدواریم که سن جذب همان ۴۵ سال بماند …..واقعا شما که خودت هیات علمی هستی از چه می‌ترسی…….?!?!?!?!!!!!

  6. درود
    هیچ جای دنیا شما مشاهده نمیکنید که شرط سنی بالاخص ۴۰ سالگی یا حتی ۴۵ سالکی معیاری برای ارزیابی جذب اساتید و اعضای هیات علمی باشد. صحبت های گفتنی را همه شما عزیزان بیان نمودید. لطفا کارزار را امضاء بفرمایید .

  7. اینهمه نیروی حق التدریس با تجربه بالا ومتخصص در تدریس اماده تدریس در دانشگاهها هستند از وجو انها استفاده نمی شثد ودایما دانشکاهها هیات علمی حدید وبی تجربه وغیر متخصص جذب می کنند. متاسفیم که وزارت علوم بار مالی ایجاد می کند وفکر عواقب ان در اینده نیست.

  8. بنده خودم در ۳۵سالگی در فراخوان پذیرفته و ۳۷سالگی جذب شدم اما شرط سن را بطور کل معیار منطقی برای هیئت علمی نمیدانم.
    همین الان هم ما در رشته های بسیاری نیاز به جذب هیئت علمی داریم اما متقاضی با شرایط مورد نظر وزارت علوم وجود ندارد. در بسیار از رشته ها مانند رشته های گروه هنر ابتدا باید فرد دنبال کسب تجربه و کار عملی باشد و بعد به دنبال دکتری برود، بدیهی است با این شرط سن ما از نعمت بسیاری از افراد با تجربه بی بهره خواهیم شد! طی کردن پشت سر هم مدارج تحصیلی هیچ مزیتی ندارد در بسیاری رشته ها.

  9. سلام به نظر من گذاشتن شرط سنی برای هیات علمی اصلا درست نیست .چه بسا افرادی با علم و دانش زیاد هستن درگیر شغل همزمان شدن و مدرکشون دیر شده دیگه نباید جذب بشن ملاک باید سطح علمی باشه نه سن

  10. کارزار اصلی رو باید برای بستن و قطع کردن دست دانشگاه در ورود افردا بی کفایتی ایجاد کرد که نه با رزومه قوی بلکه با رابطه و پارتی هیئت علمی می شوند. مشکل اصلی همه ما که تا الان نتونستیم با رزومه خوب هیئت علمی بشیم همینه

    باید دست همه کسایی که در دانشگاه ها باعث چنین تبعیض هایی می سوند و همچنین افرادی که بدین شکل وارد می شوند رو شود تا باعث خجالتشان شود.

  11. باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم. امیدوارم رئیس جمهور جدید که شعار عدالت سر می دهد اقدام غیرمنطقی وزیر علوم رو اصلاح کند

  12. سلام. خواهش میکنم راهنمایی کنید که این سقف ۴۰ سال برای افرادی هست که در فراخوان جدید شرکت می کنند یا افرادی که در مراحل جذب فراخوان‌های قبلی هستند رو هم شامل میشه؟

  13. نوشته‌ سنگ بنای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است
    رئیس شورای انقلاب فرهنگی کی بود رئیس جمهور فقید الان کی جاش هست مخبر
    شورای عالی انقلاب فرهنگی هم همون ۴۰ سال را تایید میکنه چرا
    چون جناب مخبر رئیس همین شورا هست پس اقای سخنگوی وزارت علوم میاد میگه استاد بالا دستی فقط پیچوندن ما هستش. زلفی گل اومد تمام هم تزی های خودشو اورد حالا که رفت دوباره قانون رو ۴۰ کرد. تازه این وزیر علوم هم بیاد اگه قانون ۴۵ سال براش منافع داشته باشه باز اجرا میکنه اگه ببینه منافعی نداره براشون همون ۴۰ سال لازم الاجرا هست تمام. دلمون رو به بازی اینا خوش نکنید.

    • سلام
      مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که تصویب شده تغییر نکرده و همان ۴۵ سال است. وزارت علوم تخلف کرده و دیوان عدالت اداری میتونه باطل کنه…. مخبر هم که سه شنبه میره… اگر رسما مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رو تغییر می دادند خیلی بد میشد اما الان مثل سایر تخلفاتی که قبلا داشتند باید اصلاحیه بزنند….

  14. دوستان فقط به مسأله کاهش سن اشاره کردن، بله من هم با این قضیه مخالفم . اما یک مسأله مهم دیگه که توی آیین نامه جدید آورده شده اینه که خانم های متاهل فقط در شهر محل سکونت همسرشون میتونن در فراخوان شرکت کنم که واقعا مسخره و محدود کننده است. خب شاید اون شهر هیچ وقت تو رشته ما فراخوان نزد، تکلیف ما چیه؟! اینجوری مایی که ساکن تهران هستیم فقط دانشگاه های تهران میتونیم شرکت کنیم که اون هم هیچ وقت به این راحتی کسی رو جذب نمیکنن. شهرستان هم دیگه نمی‌تونیم شرکت کنیم. اصلا شاید همسر با جابه جایی مشکلی نداشته باشه. آخه این چه شرایطیه که گذاشتن.‌یک ذره فکر پشت کارهاشون نیست

  15. دکتری دولتی روزانه

    تأثیر رابطه در پذیرش هئیت علمی معضل اصلی دانشگاهاست، واقعاً جا تأسف داره که اساتید دانشگاه هم برای جذب ب جای شایسته سالاری رابطه رو مقدم میشمارن.

  16. به حق تمام زجرها و تلاش های افراد در طی درس خواندن، مقاله نوشتن ها و حق التدریس هایی که بیشتر بیگاری هست در این سیستم؛ ان شاالله هر فردی تلاش انجام داده و سنش بالا رفته و به حقش نرسیده ، به حق همه این زحمت ها مزدش رو با جذب شدن در دانشگاه دریافت کنه. (چه سی ساله چه چهل و پنج ساله). بنده تازه در یک دانشگاه کوچک در سی و هفت سالگی جذب شدم اما به اندازه یک ادم پنجاه ساله خون دل خوردم… داداش گلم که با سی سالگی میخوای شرکت کنی و بقیه رو ناامید میکنی اقا مهدی گل که هم نام من هستی ، از من این نصیحت رو که جذب هم شدم این توصیه رو داشته باش که میدونم فردا در فراخوان شرکت میکنی ولی انقدر با تلفن و … افراد جذب می شوند که جنابعالی بزودی شما هم سنت به بالای چهل خواهد رسید.
    من در سی و پنج فراخوان پذیرفته شدم و در سی و هفت حکم خورد اما هرشب کابوس می دیدم که اگه من جذب نشوم چه خواهد شد… چه کاری در چهل سالگی از من برمیاد؟ ازدواج نکردم الان چه کنم؟ ماشین و خانه نتونستم بخرم و الان بیکار بمونم چه کنم؟ فوتبال که میرفتم و الان آسیب ببینم و بیمه ندارم چه کنم؟! بنابراین داداش گلم یخورده با ملاحضه نظر بده… دنیا بدجور گرده… در پناه خدا
    امیدوارم شما هم جذب شی

    • باور کنید خیلی مسائل گفته میشود اما به صلاح دید سایت ثبت نمیشود.
      بنده چندین پیام گذاشتم و مثال های بسیار آوردم که چرا جوانان باید جذب شوند، اما ادمین محترم شاید صلاح ندیدن ثبت کنن.
      الان که اینجا پیام میگذارم.
      یک حق التدریس هستم که علاوه بر تدریس تز ۳ دانشجو به گردن من افتاده و اساتید شون به فکر تفریح هستند و من الان همش چالش که چطور با ارزان ترین و کم هزینه ترین روش تز بچه ها را جمع کنم و اساتید شون هم براشون مهم نیست چون حقوق شان میگیرند و استخدام شدند.
      ولی من هر روز از ساعت ۶ یا ۷ صبح در دانشگاه هستم و با هزینه شخصی به دانشگاه رفته و کار دانشجویان پیش میبرم.
      سال آخر دکتری هم هستم ولی چون جوان و شاداب هستم همه کار ها را باهم انجام میدهم اما اساتید بالای ۵۰ سال اصلا حال خودشان هم ندارند و به این جهت میگم جوانان استخدام کنید نه افراد خسته میانسال را، چون دارن با تمام وجود از کار افتادگی آنها را حس میکنم.
      دوستان هم فکر میکنند من بخیل هستم، خیر دوستان.
      انشالله هرکسی به به جایگاهی برسد ابتدا منافع جمعی و ملی را ببینید و بعد منافع شخصی.
      روزخوش

      • دوست عزیز من در پنجاه و چهار سالگی و با نه سال سابقه هیات علمی نفر چهارم علم سنجی دانشگاهم و همیشه موقع ارتقاء سالیانه امتیازمداز جوانانی مانند شما بیشتر بوده. درحال حاضر هم از همه امثال شماها فعالتر و شادابترم. چه حرفیه میزنید. فعالیت انسان بیشتر به روحیه مربوطه تا سن. برعکس شما من و امثال من بعلت داشتن تجربه بیشتر از اظهار نظرهای هیجانی و عکس العمل های ناپخته به دوریم. لذا مانند کشورهای مترقی که افراد باتجربه را گرامی تر میدارند فکر کنید. انها که چنین قوانینی میگذارند برای دوستان و افراد خودشان این محدودیت ها را ندارند مثلاً اگر سابقه رزمندگی داشته باشید محدودیت سنی ندارید. لذا اینقدر خام نظر ندهید

      • برید خودتونو، فکرتونو، ذهنتو درست کنید. یا کمی با بچه هایی که فارغ التحصیل شدن ارتباط داشته باشد ببینید وضع به چه سکله و داستان از چه قراره!!

      • شما بسیار تفسیر اشتباه و توجیه غیرمنطقی دارید .همین

  17. متاسفانه برای پسادکتری هم همین قانون نسنجیده شرط سنی را گذاشتن و نگذاشتن یکی مثل بنده با داشتن رزومه خوب و پذیرش از استاد و دانشکده بتونم پسادکتری کار کنم و به دانش این مرز و بوم کمک کنم. متاسفم برای کسانیکه کوچکترین اطلاعی از دنیا ندارن و نشستن تو اتاقشون و تصمیمات اشتباه را می گیرن

  18. کم و زیاد کردن سن ، فقط برای این هست که افراد مورد نظر خودشون رو وارد کنند،

  19. محمدرضا پوررستمی

    سلام خسته نباشید اون میگن چرا از مملکت مهاجرت میکنید چرا فرار مغزها داریم.

  20. کسی که دکتری خونده تو این کشور حداقل ۴ سال کار پژوهشی مفت و مجانی انجام داده. هرجای دنیا بود در طول دوره دکتری حقوق و بیمه و مزایا و … براش درنظر میگرفتند.
    اینهمه سختی کشیدیم و از جیب خرج کردیم و از زندگی خودمونا عقب انداختیم حالا به جای اینکه مسئولین قدر دان باشند و از این قشر بشدت مظلوم حمایت کنند تازه شمشیر را از رو بستند.

    • واقعا وزیر علوم خودش در جریان هست که اصلا استخدام در دانشگاه همش رابطه ای هست چرا خود وزارت که پول ثبت نام بابت شرکت در فراخوان و بارگذاری مدارک را برعهده داره خودش افراد را به دانشگاهها معرفی نمیکنه که جلو این همه ناحقی را بگیره اون وقت میاد به سن جذب گیر میده. واقعا جکه

      • دولتی که با پارتیه غیر انتفاعیها میرسه به افراد نخبه که با حقوق ۱۰ میلیونی در موسسات هیت علمی بشن اونم بدون هیچ آینده ای

    • دوستان امضا کنید لطفا و بفرستین برای بقیه

    • دانشگاههای پیام نور وآزاد وغیر انتفاعی را ادغام کنید وبجای جذب هیات علمی وعضو هیا تعلمی وابسته از اعضا هیات علمی پیام نور وغیر انتفاعی استفاده کنید.

  21. خدایی خجالت هم خوب چیزی هست وجدان هم همینطور شرایط بازنشستگی با وجود اینکه قرارداد اولیه این نبوده ده سال سنی زیاد میکنید بعد برای نخبه کشور برای استخدام شرایط سنی میگذارید جالبه خیلی از اسانید در رشته هایی که درس میدهند هم رشته هم نیستند مثلا زراعت در بیوتکنولوژی درس میدهد حال بماند که زمان درس خواندن رشته دکتری ۷ سال طول میکشد حال شرط دفاع داشتن مقاله isi در رشته های علوم هست حال بماند که شاید بیشتر تصمیم گیران رشته های علوم انسانی دارند که شرط مقاله isiندارند وخبر از این درد و معطلی برای پذیرش مقاله ندارند دیگه شرط سنی برای نخبگان مملکت نگذارید وقتی برای کار سیاسی شرط سقف سنی ندارید مثل نمایندگی مجلس

  22. آئین نامه نسنجیده ای است و با روان مردم بازی می کنند. بعضا دوسال زمان می برد تا مقاله مستخرج از رساله دکتری پذیرش شود و ده سال طول می کشد تا بلکه شاید یه دانشگاهی اعلام نیاز کند تا آنهم نیروی مد نظر خودش را جذب کند و دانش آموختگان دکتری که پارتی و رانت ندارند عمدتا به امید جذب شدند این سال و اون سال ها را پشت سر می گذارند و به امیدی زنده اند حالا این اصلاح سن همون امید را از بین برد و راحتشون کرد

  23. با سلام و درود
    دوستان تا خدا نخواد هیچ برگی از درخت نمیفته
    و هیچ زحمتی بی نتیجه نخواهد ماند
    امیدوارم هر آنچه برای همه مصلحت و خیر است مصوب شود
    و نا امید نباشید نه آن کسی که بالای ۴۰ سال دارن جای آن جوان تر رو میگیره و نه بالعکسش‌. اگر خدا بخواهد کسی جذب شود میشود
    آرزوی موفقیت دارم واسه همه

  24. ۴۰ سال هم زیاد است ، اگر ۳۰ سال هم بخواهد خدمت کند ، می شود ۷۰ سال ، نرمال سن بازنشستگی در دنیا ۶۰ سال است
    نخبگان و جوانان نهایتا ۳۰ ساله دکترا می گیرند و در حال حاضر تعدادشان در کشور کم نیست و دکتری زیر ۳۰ سال بسیار زیاد است
    این سن زیاد در کشور یک معضلی شده بعنوان مثال معلم مدرسه را رها کرده و دنبال استادی دانشگاه فرهنگیان است آن هم در واحدهای استانی که غیر قانونی و غیر اصولی شکل می گیرد !

    • عزیز جان صدایتان از جای گرم بیرون میاد بنده ۴۵ ساله هستم و تازه دکتری گرفتم وقتی بخوای تو این کشور هم درس بخونی هم یه زندگی رو بچرخونی ۸۰ سال هم کمه . اونی که میبینی تو ۳۰ سالگی دکتری میگیره دغدغه نون شب و اجاره خونه و زندگی و زن و بچه نداره و از نظر مالی تامین ه . دانش و علم چه ربطی به سن و سال داره در تمام دنیا افراد با هرسن و سالی اجازه کار کردن دارن مخصوصا در محیط های علمی . یه جوری میگن سقف ۴۰ سال انگار دور از جون قراره ۴۰ به بالا ها همه از دنیا برن

    • آقا درود به شما.
      من دو روزه دارم میگم آدم پیر و فرتوت به درد استاد شدن نمیخوره، همه حمله میکنن، بابا جوانان ۳۰ ساله دکتر با رزومه قوی در ایران بسیاره و میتونن به راحتی ۳۰ سال برای دانشگاه و وزارت و مردم خدمت کنن، چرا دولت باید افراد میانسال و خسته ۴۵ ساله را استخدام کند که نهایت ۱۵ سال بعد به فکر بازنشستگی باشند.
      افزایش سن در جذب اشتباه مهلک هست که به کشور وارد خواهد شد.
      باید سن جذب را به نهایت ۳۵ سال کاهش دهند و از نیروهای جوان استفاده کنند.

    • برادر به مشکلات همین نخبگان هم اشاره کنید. بنده به دلیل بیماری سرطان پدرم ۳ سال درسم عقب افتاد و تازه شهریور در سن ۳۸ سالگی دارم دکتری میگیرم. خود فرآیند جذب مگه کم زمان میخواد؟ شاید در رشته ما چند سال جذب نباشه. تکلیف چیه اون وقت؟؟؟؟ لطفا عموم مردم رو در نظر بگیرید نه گروه خاص.

    • چطور سن بازنشستگی رو زیاد میکنن چطور برای بالاترین پستها میگن افراد با تجربه و سن بالا بعد به اینجا که میرسه نمیشه…اونی که تو سی سالگی دکتری میگیره دغدغه ای جز درس نداشته طفلک دهه شصتیا که هر جا دویدن نرسیدن

  25. اره دیگه اقای زلفی گل تمام دانشجویان خودشو هر جا که تونست با تغییر قانون جذب کرد حالا که کارش تموم شد قانون رو برگردون به حالت سابق
    از مشاور خودش پرسیدم داستان چیه گفته حتی معاونین ایشون بی خبر بودن اقای زلفی گل نامه رو مستقیما فرستاده برای مخبر و ایشون هم تایید نموده و ابلاغ نمودن.

  26. یعنی چی اسناد بالادستی،آخر قبول دارید یا نه؟شفاف صحبت کنید، چرا با سرنوشت بچه های مردم بازی میکنید؟؟؟؟؟؟؟مگه ما عمر و وقتمون رو مفت به دست آوردیم؟؟؟

  27. توروخدا تجدیدنظر بکنید من و امثال من با هزار امید سختی های دوران دکتری رو تازه پشت سر گذاشتیم.

  28. حداقل مدارک رو آزاد کنید بتونیم بریم ی کشور دیگه اینجا فقط به فکر خودتون هستید هیچ کس و سرنوشت هیچ انسانی براتون مهم نیست معلوم نیست اون دو سالی هم که سن رو ۴۵ کردین به خاطر عزیزهای خودتون بود واقعا ظلم به این بزرگی دیگه نوبره که فورا یک شبه تصمیم بگیرید سن باید ۴۰ و ۳۵ باشه آدم تاسف میخوره برای همچین مدیران بی فکری .

  29. تو رو خدا به هر کی میپرستید دیگه این قانون ها رو نذارید ما دهه شصتی ها چه گناهی کردیم زندگی ما تباه شد و رفت حداقل همون سن ۴۵ سال بمونه چرا این قدر ظلم میکنید

  30. جناب مهدی بظاهر محترم ،اولا من خانمم ولی برادر اولا شما یک متوهم خودشیفته هستی که خیلی هم مشکلتون حاد هست و باید درمان بشین ضمنا مقاله isi درسته نه sis و فارغ التحصیل درسته نه فارق التحصیل تو متن فارسی رو بلد نیستی بعد ادعای مقاله Q1 داری بنظر اصلا نمیدونی Q چی هست یه جایی فقط شنیدی اگه اصلا دانشجوی دکتری باشی شایدم با سفارش و التماس شاید . و اینکه کلی پروفسور تحصیلکرده فرانسه و انگلیس ۷۰ سال حتی تو دانشکده خودمون داریم که تعداد دانشجوهای ارشد و دکتری و واحد های تدریسشون و بار علمیشون خارج از درک و تصور تو متوهمه .
    تو اینقدر تو عالم هپروتی نگرانم تو خیابون ماشینهارو نبینی بری زیر ماشین ، چقدر مطمئنی ۳۰ سال عمر میکنی ، ممکنه یه ساعت دیگه نفسی نداشته باشی ، تو عمرم اینقدر خالی بند و متوهم و خودشیفته ندیده بودم ، ضمنا اساتید هم از اشخاصی مثل تو متنفرن و هرگز جایگاهی به تو نخواهند داد. و نکته اخر، تو چرا اینقدر نگرانی وقتی اینقدر مطمئنی ؟؟ میخوای افراد باسواد و بار علمی قوی فقط بخاطر سن حذف بشن و تو با دست خالی و بیسواد شانس بیشتری داشته باشی ، پول خورد فقط سر و صدا داره ولی بی ارزشه. اینقدر حرص برای چی میخوری وقتی از خودت مطمئنی برای تو یه نفر جا هست فقط از حرصت چشم دیدن دیگرانو نداری اینجور اتیش به دلت افتاده .

    • خواهر گرامی زیاد به حرفهای این افراد توجه نکنید. توهمات اینها تمامی ندارد. من خودم الان ۴۰ سالمه و ۴ساله هیات علمی شدم. با اینکه شریف خوندم و بقول ایشان در بهترین دانشگاه ایران تحصیل کردم، اما فرایندم جذبم، آنهم در دانشگاه شهر خودمون، ۴ سال طول کشید. بعد از پایان مقطع دکتری، ۲ سال حق التدریس فعالیت کردم که بعدش حاضر شدند نیاز رشته بنده را در فراخوان اعلام کنند و حدود ۲ سال هم زمان برد از شرکت در فراخوان تا نهایت استخدام! بهرحال پروسه جذب خیلی پیچیده است و بعضا پارتی بازی هم مشاهده میشه. اما شما هم نگران نباشید، شک نفرمایید سن مصوب همان ۴۵ خواهد شد.

      • با سلام . ممنونم اقای رامین . تبریک میگم . انشالله که همیشه اشخاص شایسته چون شما این جایگاههای مهم رو در اختیار بگیرن .امیدوارم که طبق فرمایش شما به روال قبل همون ۴۵ سال باشه والا من و سایر دوستان انگیزه و تمام زحماتمون بر باد رفتس . پاینده باشید .

  31. اون آقای مهدی هم که اینقدر تندرو هستند مطمئن باشند چون انسان خوش قلبی نیستند و همه چیز رو فقط برای خودشون می‌خوام مطمئن باشند اگر سی تا مقاله q1هم داشته باشند و به قول خودشون ۳۲سالشونم باشه جذب نمیشن چون تا خدا نخواد اتفاقی نمی افته.هیچکس تو این دنیا جای بقیه رو تنگ نکرده.

  32. دوستان انشالله به لطف خدا مشکل حل خواهد شد همانطور که سخنگوی وزارت علوم فرمودند

  33. من خودم تو سن ۳۱سالگی رفتم مصاحبه جذب هیات علمی.به لطف خدا پذیرفته شدم و حدود دو سال طول کشید تا روال اداریم پیش بره و الان هیات علمی شدم.ولی اینکه یک طرفه به قاضی بری کار درستی نیست.نظر من هم همون سن ۴۵سال هستش.خیلیها اطراف من هستن که کلی تلاش کردنذ اراذا و زحمت کشیدن تا دکترا گرفتن و الان ۴۰سالشونه و همه امیدشون به جذب بوده.و الان یه شخص چهل ساله بره چکاری انجام بده با مدرک دکتری؟؟من دیروز این خبر رو شنیدم خیلی ناراحت شدم چون حق خیلی از دوستان مون ضایع میشه.سن ملاک نیست مهم سواد طرف و کاراییشه.کمااینکه میبینیم کلی استاد خیلی مسن و باسواد داریم که باعث افتخار همگی هستند.مگه فردی که هیات علمی میشه قرار بره بیل بزنه که میگید پیر شده؟؟اتفاقا کسی که سواد داره و پختگی داره خیلی بهتر می‌تونه کار کنه.امیدوارم که قانون درست بشه و به همون سن۴۵ برسه

  34. سلام ادمین محترم نظرهای مسموم این آقای مهدی رو که از دماغ فیل افتاده و فقط خودش میبینه تایید میکنید ولی سایر نظرهای منطقی رو نه !!
    دوستان هنر نیست تک بعدی بودن !
    ماهایی هم که کار کردیم و هم درس خوندیم و هم زندگی تشکیل دادیم بچه های همین خاکیم و حقمون هست که ارتقا پیدا کنیم و ما هم زحمت کشیدیم و همه این موارد با هم پیش بردیم و اتفاقا رزومه و کارایی بسیار بسیار قوی تری از امثال این آقا مهدی !! داریم
    مسئولان محترم لطفا تصمیم هیجانی نگرید و اندک امید و انگیزه امثال ما رو از بین نبرید

  35. دکترای شیمی فیزیک

    سلام سن باید ۴۵ سال باشه . آقای محترمی که میگین ۳۵ سال صداتون از جای گرم بلند میشه این کار شدنی نیست . اگر راست میگین پسا دکترا ۳۵ سال کنند . حتی بورسیه پسا دکترا برای جذب ۳۶ سال هست . حتی توی پسا دکترا سن ۴۰ سال هست. اکثرا فارغ التحصیل دکترا سن ۳۰ تا ۴۰ هستند. بعضی‌ها دورها پسا دکترا می‌گذرانند. دوره پسا دکترا یکی از امتیازهای هیئت علمی هست .

  36. هر کس ناراحت شد هم شد اما دیگر بسه:
    از وزارت علوم و بهداشت میخوایم به آینده دانشجویان و کشور توجه کنند.
    سقف سن جذب هیئت علمی باید نهایت ۳۵ سال شود.
    قرار نیست بخاطر خوش آمد یه عده تن پرور دانشگاه را خانه سالمندان کنیم.
    من و دوستان بسیارم در ۳۲ سالگی در حال فارق التحصیل شدن از مقطع دکتری از بهترین دانشگاه ایران هستیم.
    رزومه دانش مان را هم حاضر هستیم با این پیر پاتال ها مقایسه کنیم.
    من ۳۲ سال به راحتی ۳۰ سال با قدرت براب وزارت کار خواهم کرد‌.
    اما آن ۴۵ ساله چطور؟؟؟ ۲۰ سال هم کارایی ندارد و به سرعت پیری و فرتوتی به سراغش می آید.
    به کشور و دانشجویان ظلم نکنید.
    سقف سن جذب را به ۳۵ سال کاهش دهید.
    ما جوانان تازه نفس آماده آموزش نسل جدید هستیم.

    • سلام . این مزخرفات چیه نوشتی. قربان اون پیرمردها حاضرن همین الان با امثال مسابقه علمی بدن. اونها با کنکور ۲ میلیون نفری رقابت کرده اند نه بدون کنکور و رقابت وارد دانشگاه بشن. در ضمن دوس عزیز فارغ التحصیل نه فارق التحصیل

      • خدای من این به اصطلاح آقای مهدی حتی املا بلد نیست. از همون نسلیه که حالا خوشحاله با قوانین مسخره یه تعداد از رقبا حذف بشن که این بتونه جذب بشه. شما اصلا و ابدا صلاحیت استاد شدن ندارین. سواد و رزومه یک بخشه و اخلاق و رفتار و طرز فکر درست و شایسته یک بخش دیگه و بسیار مهم

    • یعنی الان فکر می کنی به محض فارغ‌التحصیلی جذب میشی وقتی ۴۰ ساله شدی و هنوز پشت ۷ خان جذب موندی اون وقت یاد حرف های امروزت بیفت

    • دوست گرامی لازم است ادب رو رعایت کنید
      اگر شما انسان توانمندی باشید ،پس از بابت شرط سنی نگرانی نخواهید داشت ،اینگه تنگ نظر باشید جای بسی تاسف است
      پس این نگرانی قطعا نشان دهنده عدم توانمندی شماست

    • آقای جوان نسجیده زیاد حرف نزنید، نه شرایط درست خوندن و نه شرایط زندگی همه یکسان نبوده ، نباید در دانشگاه را باز میذاشتن تا همین طور با مدرک دکتری کشور پر شود. خوب معلومه وقتی در رشته من کارمند بدون اینکه سر کلاس حاضر بشن مدرک دکتری گرفتن و منی که تمام وقت عمر و زندگیمو گذاشتم براحتی جذب نمیشم و سالهای سال منتظر جذب میمونم

    • شما همه جا هستی؟؟! این قانون به شما هیچ ربطی نداره مرتب حرفای ناپخته و با عدم آگاهیت رو همه جا مینویسی! تو استرس بچه هایی که عمر و جوونیشون رو گذاشتن سر این راه درک نمی کنی. برو هر وقت ی مقاله isi نشون ما دادی بیا نطق کن

    • انشالله همون ۳۵میشه تا شما دور خودت بگردی ۳۵سالت شده و جذب نشدی اون موقعه بقیه رو درک خواهی کرد

    • اگه دقت بفرمایید به کل دنیا تا جایی که ممکنه از نیروی فکر یک اندیشمند یک انسان بهره میبرند فقط ایرانه که روز به روز سن بازنشستگی و از کارافتادگی رو کم میکنند از بس تنبلی و خانه نشینی رو دوس داریم نتیجه چی میشه؟جامعه با پیری زود رس و مشکلات سالمندی مواجه میشه، قدری عاقلانه و دوراندیشانه تر صحبت کنید، حتی بنظرم تا ۵٠سالگی هم سن جذب رو بالا ببرند بیراه نیست، الان شاخص سنی در کل دنیا فرق کرده و افراد در سن ۴۵-۵٠ خیلی جوان و فعال هستند. بدون مطالعه خوبه که نظر ندیم.

    • با سلام چطور خودتان را واجد شرایط آموزش می دانید در حالیکه تحصیلکردگان،نخبگان،و اهل فکر و قلم را پیر پاتال و فرتوت قلمداد می کنید؟ شاید هوش شما برای کسب معدل بالا باشد ولی من در نوشته شما اثری از هوش معنوی نمی بینم. شما با ۳۵ سال عضو هیات‌علمی باشید ولی حق ندارید اهانتی به احدی کنید و در مقام صدور رأی باشید. امیدوارم اخلاق و قانون هر دو با هم جهت اجرای عدالت عمل نمایند.

      • با سلام خانم سعیده ، نه دوست عزیزایشون فاقد هوش علمی هم هستن توی دو خط نوشتار غلط املایی دارن نه تایپی به مقاله isi میگه sis و ضمنا نمیدونه دکتری ۴ ساله س حداقل و در بهترین شرایط میگه من ۳۰ وارد شدم ۳۲ دفاع میکنم و بعدش با قدرت جذب میشم(پست قبلی کلی کامنت گذاشتن و عقل و درایت و سوادشونو به معرض عموم گذاشتن ) ، نمیدونه باید فراخوان اون رشته رواعلام نیاز کنه و برای هر رشته معمولا یکی دو نفر اعلام میشه و … و بعد ۷ خوان رستم اگه جذب شدی فقط دو سال کارای اداریش طول میکشه ، فک کنم پشت کنکوریه ، ادب و نزاکت فک کنم تو دانشگاهی که این ادعا میکنه بهترینه دورش خط کشیدن و کلاسهاشون تو عالم هپروت برگزار میشه . همیشه بلا نسبت یه سری نادان برای تخریب و مغلطه هستن

    • آقا مهدی عزیز با اون حرفهایی که زدین و رزومه ای که دارید شما نخبه هستید!!!!!! وقتتون رو ایران تلف نکنید حتما با این شرایط دعوتنامه های زیادی دارید!!!!! وقت رو هدر ندید سریع برید دانشگاه‌های برتر دنیا.
      بزارید ما پیرها اینجا به زندگیمون برسیم.

    • مهدی جان تو خودت نیاز به آموزش آداب حرف زدن مودبانه داری. چندین جا ادب و نزاکت که پیش نیاز آدمیست رو رعایت نکردی و قطعا برا تخریب مفید هستی نه آموزش. حالا میخای ۲۵ ساله باشی یا ۳۰ ساله.
      نسل سوخته دهه ۶۰ نه کار پیدا کردن نه ازدواج کردن الانم که با بدبختی دارن دکتری می گیرن، یک مشت متوهم بی سواد دارن براشون تصمیمات احمقانه می گیرن و مشتی بلانسبت ابله پرمدعا براشون کف میزنن. ننگتان باد.

    • علاوه بر نداشتن ادب خیلی هم بی سوادی . و هنوز به سن رشد و بلوغ فکری نرسیدی . یقین دارم پای جنابعالی هیچگاه به دانشگاه باز نخواهد شد چون مانند پسته ی بی مغزی هستی که وقتی لب وا می کنی رسوا می شوی . مثل همین نظر دادنت پیرامون سن . اول فکر کن بعد لب واکن .

    • اتفاقا همین ادبیات و نحوه بیانتون نشون میده کاملا خام و نپخته‌اید و صلاحیت کسب کرسی هیات علمی رو ندارید شما با این طرز برخورد، تیشه به ریشه‌ی اخلاق و ادب دانشجو میزنید.
      حالا اون مقالات هم باید دید بعد دربارش نظر داد.

    • اقای مهدی شما اگه ۳۲ سالته من هم ۳۲ سالگی دکترام تموم شد ولی الان ۳۷ سالمه هنوز هیات علمی نشدم با اینکه پسا دکتری هم گذروندم.رقابت خیلی شدیده.به این راحتیا هیات علمی نمیشید.

    • جوری صحبت میکنید انگار فردای فارغ التحصیلی استخدام میشید ، ویران دانشگاهی که شما دانشجوی دکتراش باشی و بیچاره دانشجویی که شما استادش. صحبتهای شما من رو به این نتیجه رسوند که باید شرط جذب رو بالای ۴۰ سال بگذارند و استاد زیر ۴۰ سال جذب نکند چونکه رشد عقلی خیلی مهمه

    • آقا مهدی ببخشید. جسارتا باید عرض کنم یه شعری داریم که میگه ” شنیدم که بغداد نیمی بسوخت و …” شخص منفی مورد توجه شاعر دقیقا شما هستید.
      انسانیت مهمترین چیزی هستش که ما از دانشگاه باید به ارث می بریم که با حرفهایی که شما می‌زنید بعید میدونم در شما وجود داشته باشه. لطفا کمی فکر کنید بعد حرف بزنید.

    • جناب کاربر مهدی کلااومدی رو اعصاب بقیه بری. مشکلت چیه؟ اگر ۴۰ و ۴۵ ساله کارایی برای دانشگاه نداره لطف کنن در سن ۴۵ سالگی همه هیات علمی ها رو بازنشسته کنن. بجای اینکه قانون بازنشستگی را تغییر بدن و سن بازنشستگی را کاهش بدن که جا برای اینهمه جوان نخبه تازه نفس باشه کاملا برعکس عمل میکنن. من در سن ۳۰ سالگی دکترا گرفتم و شش ساله باوجود هفده مقاله ISI اورجینال نه مروری و سه کتاب و دو اختراع و ۹ طرح استانی و ملی و سه سال سابقه تدریس و برگزاری انواع کارگاه های علمی و شرکت در سخنرانی ها و کنگره ها هنوز موفق به جذب در هیچ دانشگاهی نشدم. به علت فرایند رانتی و پارتی در جذب. به جای حل کردن این دست مشکلات جذب و فساد زدایی از آن و جذب نخبگان ارزشمند در سیستم علمی پژوهشی کشور راحت با جابجایی یک عدد سیل عظیمی از افراد متقاضی را حذف میکنن. بهتر نیست بجای این کار ناعادلانه اساتید هفتاد هشتاد ساله را که حتی حوصله بروز کردن اسلایدهای آموزشی خود را حتی برای دانشجویان لیسانس ندارن از سیستم خارج کنن تا جا برای همه باشه؟مسلما یک نیروی ۴۵ ساله بهتر از ۷۰ ساله کارمیکنه. شما هم جوگیر نشو و کمتر شعار بده. حیف اون درسی که خوندید تو دانشگاه ولی ذره ای به درک شما از شرایط جامعه اضافه نکرده. امیدوارم تفکرات مسموم امثال شما از جامعه حذف بشه و جایی در سیستم تصمیم گیری کشور نداشته باشید

      • درود . آفرین کاربر معترض
        اکثر اساتید ۷۰ ، ۸۰ ساله بعد بازنشستگی بعنوان استاد مدعو حضور دارن ، اونا معیار سن ندارن ؟!!!
        و نکته قابل توجه اینکه ۹۹ درصد اساتید هیات علمی ، همسرشون هم با هر شرایطی و هر رزومه ای هیات علمی هستن
        و این خودش روند جذب رو تو این مملکت روشن میکنه
        حالا از نظر اینا که قانون تصویب میکنن فرد ۴۰ به بالا با رزومه و بار علمی قوی از رده خارجه و هر چی زحمت کشیده کشک

  37. وزیر هم وزیرای قدیم
    هر روز یه نظر، یه ایده

  38. سلام . دوستان واقعا خبر تکذیب شده ؟ یه مقدار مبهم بود فایل صوتی ، در نهایت سن ۴۵ سال شورای انقلاب فرهنگی مبنا هست ؟؟ اصلاحیه منتشر میشه ؟

    • برادر ۴۲ ساله.
      تو را به خدا بیا صداقت داشته باش و بگو.
      شمای پا به سن گذاشته چطور با من تازه نفس ۳۲ ساله که تا الان ۳ تا مقاله از مقالاتم q1 هست و چندین مقاله sis و داخلی و … دارم و چندین طرح شرکت کردم و سابقه تدریس و همکاری در پروژه های دانشگاهی دارم.
      چرا دولت به شما کار دهید.
      شما سن تان دیگه کار از کار گذشته و نهایت چند سال میخواهید تدریس کنید و باز نشست بشین اما من و امثال من ۳۰ سال راحت دانشگاه های کشور را به جلو میبریم.
      لطفا با حفظ ادب بکشید کنار.
      منافع شخصی نبینید، منافع جمعی و مملکت را ببینید.
      ممنون

      • شما و امسال شما و خیلیای دیگه حداقل در رشته خودم در ده سال اخیر بدون کنکور و حتی التماس اساتید در مقاطع ارشد و دکتری رفتن نه مثل ما با رتبه های خوب هم بزور قبول میشدیم

        • راستی اصلانی رتبه ات بگو، من رتبه ۸ کنکورم و بعد دفاع ارشد ۴۰ روز وقت داشتم برای دکتری و یک کله قبول شدم، شما رتبه خوب بگو کجای کاری

          • سلام اقای محترم.
            من متولد ۶۷ و خانوم هستم.
            ورودی لیسانس سال ۸۶، بعد از اون دو تا ارشد گرفتم. الان هم دارم توی بهترین دانشگاه تهران دکتری می خونم.
            این شرط سنی برای اقایون شاید معقول باشه اما برای خونما اصلاا.
            چون خانوما ازدواج می کنن و دوران بارداری و زایمان و بچه بزرگ‌کردن دارن.
            شما اقایون شرایطتون قابل مقایسه با خانوما نیست. هر کسی باید زندگی نرمال داشته نه به خاطر درس و کار ، ازدواج و بچه رو کنار بزاره و نه برعکس..
            من خودم وقتی دخترم ۴۰ روزه بود از آذر ماه برای دکتر خوندم و اسفند امتحان دادم و رتبه ام ۱۱ شد و توی مصاحبه قبول شدم. رزومه خوبی هم دارم.
            بعد شما نیا از خودت تعریف کم.
            هروقت تا نصف شب با بچه ۴۰ روزه بیدار بودی و سه بچه ۳ ساله هم داشتی و…تونستی قبلو شی بعد بیا صحبت کن.
            …..
            در کل مخالف این قانون هستم چون چه مرد و چه زن ممکنه شرایطی در گذشته داشته که نتونسته برای جذب اقدام کنه.
            اما این قانون برای خانوم های متاهل عین بی انصافیرو بی عدالتی هست.

          • من رتبه یک بودم. ولی سنم به این چیزی که اینها میگنند نمی خوره . من قصدم مهاجرت بود ولی به دلایلی با اینکه پوزیشن خوبی در بهترین دانشگاه دنیا داشتم نرفتم و تصمیم گرفتم دکتری را در ایران بخونم و رتبه یک شدم . ولی الان پشیمون شدم اولا در کلاس ما افراد کم سن و سالی مثل شما بودنند که با رابطه وارد مقطع دکتری شده بودنند با رتبه ۶۰ در بهترین دانشگاه ایران. حتی از لحاظ نمره هم استادها بهتر به آن ها نمره دادنند چون دانشجوی خودشان بوده و من بابت همه این ناعدالتی ها واقعا ناراحتم . و الان هم نمی تونم باور کنم که من با رتبه یک باید برم خونه بشینم بیکار و همکلاس هایم که با رابطه وارد دانشگاه شدنند با رتبه ۶۰ و ۴۰ ام استاد دانشگاه بشنند. خدایش این دور از انصاف هست . نمی دونم به چی قسم بخورم که شما اعتقاد داشته باشی و باور کنی که دارید ضربه بزرگی به ما می زنید با این تصمیمات یک شبه شما. من شمارو واگذار کردم بخوای بزرگ

      • آقا منم ۳۳ فارغ التحصیل شدم اما چشم بهم زدم ۵ سال گذشت و هیچ فرخوانی در تهران هنوزرشته مارو نخواسته، از حرفات ناپختگی میباااااره

      • من هم توی بهترین دانشگاه ایران درس خوندم توی ۳۲ سالگی فارغ التحصیل شدم. پسادکتری گذرونم.طرح پزوهش و مقاله کیو وان دارم.الان ۳۷ سالمه و هنوز هیات علمی نشدم.اگه تن پرور بودیم که تا دکترا نمیومدم.تازه موقعی که ما کنکور دکترا میدادیم رقابت خیلی شدید بود.چندین ماه باید فشرده درس میخوندیم مثل دوره شما که الکی قبول نشدیم.بعد بما میگی تن پرور. برای رشته ما که هر چند فراخوان بزور یکی دونفر میخان و رقابت شدیده.

  39. سلام و احترام
    پس خانم های متاهلی که در کنار همسر داری و فرزند داری ، تحصیل کرده اند و بدلیل مدیریت همزمان در هر دو حوزه خانه و اجتماع ناگزیر به وقفه تحصیلی بودند و تا مقاطع بالا تحصیلات عالیه دارند عملا نادیده گرفته شدند . پس نفرمائید حمایت از خانواده و همراهی برای بودن در اجتماع . پس دخترها بین تشکیل خانواده و دستاوردهای اجتماعی باید یکی را انتخاب کنند . بسیار متاسفم و ناامید شدم و خواستار تجدید نظرم .

    • خانم شما با کمال ادب بچه داری کن.
      کی میخوای وقت کنی تحقیق و تدریس کنی و علمت بروز کنی کی میخوای به خانه و فرزندات برسی، میدونم الان اینو بی ادبی میدونی اما خوب فکر کنی حقیقت گفتم.
      استخدام آدم های مث شما به دانشگاه و دانشجو ها ضربه سنگینی خواهد شد و البته هیچوقت هم استخدام نخواهید شد.
      وزارت هم دنبال تبدیل دانشگاه به خانه سالمندان هست و باید سقف سن جذب را ۳۵ سال درنظر بگیرید.
      دوستانی بسیاری مث خودم میشناسم که در ۳۲ سالگی فارق التحصیل شدن و علم بروز دارند و ۳۰ سال بدون مشکل برای دانشگاه و مردم خدمت خواهند کرد.

      • در هر جمله ای میگی ۳۰ سال خدمت میکنی.
        سن و سال مهم نیست کاش بجای این بالا و پایین کردن سن، کمی روزمه علمی رو سنگین تر میکردن تا شایسته ترین ها انتخاب بشن

      • آقا مهدی متاسفم برات و برای اون جامعه دانشگاهی که امثال تو با این طرز تفکر قراره بشی استادش !!
        زهی خیال باطل که استاد بشی / باش تا صبح دولتت بدمد بچه کوچولو

        بانوان پرتلاش ما همراه با انجام وظیفه مادرانه و همسرانه در جامعه حضور فعال دارند و قله های علمی رو هم طی کرده و خواهند کرد
        و این قانون باعث اجحاف در حق افراد فرهیخته بسیاری خواهد شد که با انجام همزمان چند وظیفه درس را هم پیش برده اند و حق دارند پیشرفت کرده و ارتقا یابند و تجربه بسیاری دارند

      • من شش سال هست پسادکتری بودم داخل و خارج و هنوز با بیست تا مقاله q1 نتونستم جذب بشم… امسال شدم چهل ساله و بیست برابر تو هم تا حال کار کردم….

      • آقای محترم لطفاً ببین چی میگی؟هی نگو منه ۳۲ساله.من یکسال از شما کوچیکتر بودم که فارغ التحصیل شدم.یه بچه یک سال و نیمه هم داشتم.از بهترین دانشگاه تهران هم مدرک گرفتم با کلی مقاله و بلافاصله جذب شدم.وقتی میری مصاحبه جذب اتفاقا خانمهای بچه دار رو جذب می‌کنند که با وجود همه مشکلات تونستن درس بخوانند.مطمئن باش منه بچه دار از شما عرضه و توانمندی بیشتری دارم.شما فقط بلدی تو همه سایتها بیایی پیامهای تکراری رو پیست کنی.من از الان به شما قول میدم هرگز جذب هیات علمی نخواهی شد مگر از راه نادرست و غیر قانونی و به قیمت ضایع کردن حق بقیه رقیبات.این همه ادعایی که در نگارش تون هست حتما در شخصیتتون هم هست و در نگاه اول شما انتخاب نخواهی شد

      • افراد بی منطقی مثل شما کاش هیچ وقت استاد نشن…
        طفلک دانشجوی متاهلی که بیاد زیر دست امثال شما!
        اتفاقا کسیکه ازدواج کرده و بچه داره بهتر از بقیه افراد قدر زمان رو می دونه و بیشتر تلاش می کنه ..

      • آقای محترم ادعاتون تمام شد کمی درک کردن بقیه هم خوب است. ینده خودم ۳۰ سال دارم و رتبه دکتری ام ۲ بود و المپیادی بودم و ۱۵ مقاله دارم و سهمیه نخبگان داشتم الانم به تازگی خدا را شکر در فراخوان هیئت علمی پذیرفته شدم ولی با شرط سنی مخالفم چون در کنارم دوستان باسوادی دیدم که به دلیل مشکلات و شرایط هنوز استاد نشده اند ولی بسیار پرانرژی هستند. استاد بنده هم در دانشگاه تهران ۷۰ سال داشت از جوانها بهتر تدریس میکرد لطفا اینقدر مقایسه سنی نکنید.

    • بله دقیقا.در مصوبه قبلی از خانواده و فرزند آوری حمایت شده زیرا که تصویب کرده بودند در ازای هر فرزند یکسال به ۴۵ سال اضافه میشه.

  40. با سلام،
    همانطور که در این خبر و همینطور فایل صوتی پیوستی تاکید شده است، نگران نباشید چون معیار اصلی اسناد بالادستی هستش که در اینجا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هست و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم سن ۴۵ سال رو اعلام کرده و احتمالا تا روز شنبه اصلاحیه منتشر خواهد شد.
    موفق باشید

    • الهی آمین ، کاملا ذهنم بهم ریخت و این شیوه قطعا بی انصافی مطلق هست به کسانی که سالهای زیادی صادقانه برای پروژه های سنگین دکتری و با هزینه های بالا تلاش کرده اند هست
      به لطف خدا امیدوارم . متشکرم

    • سلام. واقعا کاهش دادن سن خیلی بی انصافیه. منی که زمانی مجبور شدم برای امرار معاش چند سال کار کنم و بین ارشد و دکتری وقفه افتاد. بعد هم ازدواج و بچه آوردن و بچه بزرگ کردن که برای یک خانم دست تنها سخت ترین کار دنیاست. الان ۳۹ ساله هستم و با این که رساله رو با هزار مشکل و دشواری تحویل دادم هنوز پذیرش مقاله م نیومده. سه سال هم سابقه تدریس در دانشگاه دولتی دارم. دارم به امید دفاع زندگی میکنم و این که بتونم برای جذب اقدام کنم. بعد یه عده آدم بی غم و بی فکر میان و شرط جذب رو ۴۰ سال اعلام میکنن. واقعا روانم به هم ریخت. بعد می‌گن از فرزندآوری حمایت می‌کنیم. امیدوارم همون ۴۵ سال بشه تا بشه امیدوار بود.

  41. اجازه می دادید ۵ سال از مصوبه قبلی (۴۵) سال بگذره تا افرادی که براساس این مصوبه وارد مرحله دکترا شدند امیدشون به ناامیدی تبدیل نشه.این درست نیست یکدفعه ویک شبه تصمیم به تغییر آیین نامه بشه.
    دوستان کارزار راه بندازیم.

  42. خواهش میکنم مدارکمون رو آزاد کنید، حداقل از این خراب شده دربیایم بریم

    • واقعا . من مهاجرت میکنم. با رتبه یک هر جا برم پذیرش میدنند بهم. گرایش تحصیلی ام یکی از نیازهای کشور هست . بهتر تکلیف مارو با خودمون معلوم میکنیم‌. من بارها می تونستم برم ولی نرفتم ‌. چون همش فکر میکردم ایران خاک منه و من اگه نون شب نداشته باشم بخورم باید برای ایران کار کنم. ولی الان متوجه میشم همه چیز اشتباه هست تو این کشور و دود این اشتباه انقدر زیاده که دیگه از تحمل خارج شده داره منو کور میکنه . پس ما هم میریم تا جای برآب عزیز دردونه های خودشان خالی بشه . و فقط می تونم بگم خدا ازتون نگذره

  43. تو را به حق هر دین و آیینی که می پرستید، اینقدر خون به دل ما دهه شصتی ها نکنین. زندگیمون که تباه شد، لااقل این یه راه رو به روی ما نبدین که در پیشگاه خدا سخت پاسخگو هستید.شما را به قرآن قسم سن هیات علمی و استخدامی رو همون ۴۵ قرار بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *