خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » کاهش سقف سنی جذب هیات علمی به ۴۰ سال
سن جذب هیات علمی وزارت علوم

کاهش سقف سنی جذب هیات علمی به ۴۰ سال

با ابلاغ آیین نامه جدید استخدامی اعضای هیات علمی به دانشگاه ها، حداکثر سن برای دارندگان مدرک دکتری ۴۰ سال تمام عنوان شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. فصل دوم این آئین نامه به جذب و استخدام اعضای هیأت علمی اختصاص دارد که به شرح زیر است:

مؤسسه هر ساله پس از کسب مجوزهای استخدامی از وزارت موضوع استخدام اعضای هیأت علمی را با رعایت سند آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه راهبری در هیأت امنا مطرح می‌کند.

در مؤسسات مأموریت گرا استخدام در رشته‌های غیر مرتبط ممنوع است.

استخدام در مؤسسه بر اساس سهمیه ابلاغی از سوی وزارت در قالب سازمان تفصیلی مصوب بر اساس نیاز سازمانی موافقت بالاترین مقام اجرایی مؤسسه، در مرتبه علمی استادیار و پس از تصویب هیأت امنا و تأیید هیأت اجرایی جذب و احراز صلاحیت‌های لازم توسط مراجع ذی صلاح از طریق فراخوان جذب یا فراخوان بورس و با توجه به اصل ضرورت احراز شایستگی متقاضیان ورود به خدمت انجام می‌پذیرد.

به منظور حفظ هرم علمی از تاریخ اجرای این آئین نامه استخدام عضو در مرتبه مربی آموزشیار پژوهشیار و مربی ممنوع است، صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته هم نام در سایر دانشگاه‌ها در مرتبه علمی مربی با ذکر دلایل و مستندات پس از تأیید هیأت امنا امکان پذیر است.

شرایط عمومی متقاضیان جذب

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران و عدم تغییر یا کسب تابعیت مضاعف در زمان استخدام و طول دوران خدمت.
  • التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت فقیه
  • اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم سابقه عضویت یا وابستگی یا حمایت از گروه‌های سیاسی و غیر سیاسی معارض و معاند با نظام اسلامی ایران
  • عدم فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی شرکت در تجمعات و اغتشاشات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و یا امضای بیانیه‌های ضد جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه سو در کمیته انضباطی دانشجویی حراست مؤسسه بطور مستند در وزارت عتف در دوران تحصیل.
  • رعایت پوشش کامل و حجاب و عفاف اسلامی و قوانین و مقررات ذی ربط.
  • عدم اشتهار به فسق و فجور و عمل به مناهی اخلاقی و اعمال و رفتار خلاف حیثیت و شرافت و شئون شغلی.
  • نداشتن سو پیشینه کیفری مؤثر.
  • عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دائمی دولتی بر اساس رأی قطعی صادره از سوی مراجع ذی صلاح.
  • عدم اعتیاد و اشتهار به خرید و فروش و یا مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و نظایر آن.
  • دارا بودن مدرک پایان خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت قانونی دائم برای آقایان (غیر از معافیت اعصاب و روان).
  • برخورداری از سلامت و توانایی روانی و جسمانی متناسب با خدمت مورد نظر.
  • دارا بودن مدرک معتبر تحصیلی دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزوی برای مرتبه استادیاری و دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد برای مرتبه مربی (صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته هم نام در سایر دانشگاه‌ها).

سن جذب برای عضویت در هیأت علمی ۴۰ سال شد

براساس این آئین نامه دارا بودن حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ۴۰ سال تمام و برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته همنام در سایر دانشگاه‌ها ۳۵ سال تمام اعلام شده است.

(درحالی سن جذب اعضای هیأت علمی ۴۰ سال عنوان شده است که هیات‌عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دویست و نود و دومین جلسه هیأت عالی جذب در سال ۱۴۰۱، افزایش سن عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به ۴۵ سال مصوب کرد).

خبرگان بدون مدرک دانشگاهی با احراز شرایط لازم در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط از شمول بندهای «ن» و «س» این ماده مستثنی هستند.

در صورت نیاز مؤسسه به خدمات متقاضیان با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و خبرگان بدون مدرک دانشگاهی سن بالای ۴۰ سال که به تشخیص هیأت ممیزه ذی ربط دارای برجستگی علمی خاص هستند، این متقاضیان با تصویب هیأت امنا از شمول مفاد بند «س» این ماده مستثنی هستند.

در راستای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جذب خانم متأهل در شهر و یا شهرستان غیر محل استقرار همسر با موافقت هیأت امنا مؤسسه مقدور است.

متقاضیان ورود به خدمت جهت تصدی عضویت در هیأت علمی مؤسسه می‌بایست علاوه بر شرایط عمومی موضوع ماده ۴۰ این آئین نامه متناسب با مرتبه مورد تقاضای مندرج در ردیف‌های ۲۰ و ۱۳۰ جدول موضوع ماده ۱۹ این آئین نامه می‌بایست از آشنایی کافی با یک زبان خارجی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه مربی و تسلط کافی به یک زبان خارجی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه استادیار با تشخیص هیأت اجرایی جذب مؤسسه و به تشخیص مراجع ذی صلاح برخوردار باشند.

مرجع استعلام و تشخیص شرایط عمومی و اختصاصی موضوع مواد ۴ و ۱۵ این آئین نامه حسب مورد، مبادی قانونی ذی صلاح از جمله هیأت اجرایی جذب مؤسسه و هیأت مرکزی جذب وزارت است.

استخدام در مؤسسه پس از احراز شرایط عمومی و اختصاصی به صورت تمام وقت و در قالب یکی از اشکال ذیل با رعایت ضوابط و مقررات این آئین نامه انجام می‌پذیرد:

– استخدام پیمانی برای تصدی پست‌های سازمانی به موجب قرارداد سالانه که تمدید آن منوط به داشتن شرایط عمومی ماده ۴ با تأیید هیأت اجرایی جذب مؤسسه و کسب حداقل امتیاز لازم بر اساس امتیازات مندرج در دستورالعمل اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی مصوب هیئت امنا است.

– استخدام رسمی آزمایشی برای تصدی پستهای سازمانی به موجب حکم استخدام رسمی قطعی برای تصدی پست‌های سازمانی به موجب حکم.

در شرایط خاص هیأت اجرایی می‌تواند وضعیت عضو پیمانی که موفق به کسب ترفیع سالانه نشده را بررسی و در مورد تمدید قرارداد پیمانی وی حداکثر برای مدت یک سال تصمیم بگیرد.

– تمدید قرارداد بورسیه‌هایی که بر اساس ضوابط و مقررات وزارت به صورت پیمانی جایابی و استخدام شده اند تا پایان دوره تعهد مشروط به داشتن شرایط علمی و عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح، رعایت تکالیف قانونی مقرر در این آئین نامه و داشتن شرایط عمومی ماده (۴) و دریافت پایه استحقاقی سالیانه بر اساس کسب حداقل امتیاز لازم مندرج در دستورالعمل اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیأت علمی الزامی است.

در مواردی که عدم کسب نصاب امتیاز آموزشی و اجرایی بر اساس دستور العمل اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی مصوب هیأت امناء ناشی از عدم واگذاری فعالیت از سوی گروه و علی رغم آمادگی عضو خارج از اراده عضو باشد تمدید قرارداد با تأیید هیئت رئیسه مؤسسه مشروط به جبران امتیاز لازم مربوطه از طریق بروندادهای پژوهشی بلامانع است.

استخدام ایثارگران و نخبگان با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این آئین نامه با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه با تصویب هیأت اجرایی جذب خواهد بود.

بکارگیری اتباع خارجی با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این آئین نامه و رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله آئین نامه نحوه تأمین اعضای هیأت علمی خارجی مورد نیاز مؤسسات آموزشی و پژوهشی و تأیید صلاحیت‌های علمی و عمومی از مراجع ذی صلاح و کسب مجوز از هیأت امنا امکان پذیر است.

برای دریافت آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی ۱۴۰۳ کلیک کنید.

همچنین ببینید

نحوه و زمان ثبت نام جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

شروع جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی از ۱۷ شهریور

فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۴۰۳ از روز شنبه، ۱۷ شهریورماه آغاز …

۱۴۹ دیدگاه

  1. B2n.ir/w89055

    ✅ بازگشت سقف سنی جذب هیات علمی به ۴۵ سال

    در پی اعتراض متقاضیان جذب هیات علمی، سقف سنی جذب هیات علمی دانشگاه‌ها به ۴۵ سال بازگشت.

    متن کامل خبر:
    https://heiatelmi.ir/?p=26519

    آخرین اخبار جذب هیأت علمی 👇👇👇
    https://t.me/joinchat/BBL_7jvx2m2e2kml4fULyw

  2. سلام و عرض ادب،
    یعنی اگر کسی سال ها تجربه کار تحقیقاتی داشته باشد و کوهی از دانش باشد و مثلا ۵۰ ساله باشد، با توجه به قانون جدید نمی تواند استاد دانشگاه شود؟
    مرحبا به این قانون نویسی. مرحبا به این تفکر استراتژیک.
    انشا… در قانون های بعدی هم سعی کنید برای حد مدرک سقف تعیین کنید، مثلا بفرمایید هر کسی مدرک بالای لیسانس داشته باشد از جذب محروم می‌گردد.

    با تشکر،

  3. این بخش‌نامه بر خلاف قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سخنگوی وزارت علوم هم گفت که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمه و آیین نامه های وزارت علوم اصلاح می شوند. البته باید رسما به دیوان عدالت اداری هم شکایت کنیم تا زود اصلاحیه بزنند. این اولین بار نیست که وزارت علوم از این کارها میکنه البته بعدش اصلاحیه زدند. قبلا راجع به مسائل دیگر هم تخلف کردند که دیوان عدالت اداری مصوبه وزارت رو باطل کرده..

  4. بالاخره کار خودشون رو کردن و آیین نامه رو ابلاغ کردن . صدای ما رو هیچ کس نمیشنوه . بچه ها و نور چشمی های خودشون که دو سال جذب شدن دیگه همه چی برگشت به قبل . آدم تاسف میخوره . کارزار هم نتیجه نداد .

  5. لطفا دست اندرکاران کاراز
    امتیاز دهی سن ۳۰ تا ۳۵
    ۳۵ تا ۴۰
    و ۴۰ تا ۴۵ را نیز در متن قرار دهند

    یک ۳۰ ساله بی تجربه چطور استاد می شود؟
    بیشترین امتیاز را برای سن ۳۵ تا ۴۵ قرار دهند.

    • دقیقا درست میفرمایید… هدف از وارد کردن یک سری آدم بی تجربه ۳۰ ساله چیه آخه با امتیاز سنی بالا؟ امتیاز سنی ۴۵ را باید افزایش بدهند.

    • سلام و عرض ادب
      به شخصه متوجه این نکته و کامنت هستم اما اگر موافق باشید، می توان گفت که نمی توان این ادعا رو داشت، که اگر سن متقاضیان در بازه ۳۵ تا ۴۵ قرار گیرد، این افراد حتما قابل و شایسته تر هستند…. بنظرم میشه اینطوری اشاره داشت که فارغ‌التحصیلی (دکتری و پسادکتری) که در عموما بهترین وضعیت در سن ۳۱ یا ۳۲ سالگی رخ میدهد، به جهت افزایش حداقل سطح الزامات کیفی و کمی برای جذب در موسسات آموزش عالی کشور، و رقابت شدیدتر شده بین متقاضیان، متقاضیان نیازمند صرف زمان مضاعف بیشتر برای بهبود رزومه های خود هستند که بطور طبیعی این افراد رو عموما در بازه های سنی بالاتر از ۳۵ سال شاهد هستیم..افرادی که آمادگی و بلوغ بیشتری را برای قرار گرفتن در کسوت استاد دانشگاه بودن خواهند داشت.

    • شما ابتدای امر دعا کنید همان ۴۵ سال اصلا تائید شود..

  6. بنده با ۵۵ سال سن تازه امسال دکترا قبول میشم و قصدم استخدام هیات علمی بود یعنی من نمی توانم ؟

  7. سلام به همگی دوستان،
    این تغییر سن بر اساس یک نگاه محدود و با درنظر نگرفتن تمامی پارامترها و در یک فضای غیرحقیقی ایجاد شده…. و ضرر و آسیبش هم به دوستان متقاضی خواهد بود….
    لطفا، بی تفاوت نسبت به این تغییر در آیین نامه نباشید… در شرایطی که آیین نامه با وفق اسناد بالادستی و مصوبه سال ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعارض هست.

    ممنونم

  8. کارزار تغییر سن هیئت علمی
    لطفا همه امضا کنید
    https://www.karzar.net/144078

  9. سلام دوستان بیایید همگی یک صدا اعتراض کنیم به دیوان تا دیر نشده …این نهایت ظلم و بی عدالتی هست …بیاییدجدی بگیریم و کاری انجام بدیم .

  10. لطفا کارزار تشکیل بدین تا یک صدا اعتراض کنیم و این مسخره بازی سنی جمع بشه

  11. من درست دیدم؟ در متن ویدیو ک بارگذاری شده برای سن ۴۰ تا ۴۵ امتیازی قائل نشده اند؟ آخه هر چه سن کمتر سواد بیشتره یعنی؟ این چه معیاری هست؟؟؟؟؟؟ کارزار راه بندازیم

  12. ای داد و بیداد از بی کفایتی و عدم آینده اندیشی در تدوین قانون!!
    من حرف دوستان رو کاملا متوجه میشوم ما از نسلی هستیم که دائم قانون برایمان در حال تغییر بوده هی مدیران عوض شدند ناگهان سن استخدامی در هر وزراتی تغییر کرده! و شاهد بودیم یکسری بی کفایت که از کارشون می دزدیدند سرکار بودند!!! من خودم در ابتدا دبیر بودم ۶ سال حق التدریس بودم و سعی میکردم دانش آموزانی رو پیشرفت دهم اما متوجه شدم سازمان آموزش و پرورش یک سازمان خاک خورده است که برای تلاش های من چندان ارزشی قائل نیست حقوقی هم که درست پرداخت نمی‌کنند و بجای من خانم دبیر ریاضی و کامپیوتر آقایان دبیر با رشته های غیر مرتبط اضافه کار می‌گرفتند در مدارس دولتی! پس آمدم به سمت ادامه تحصیل و آموزش عالی باز حق التدریسی و در موسسات خصوصی تدریس دانشگاهی و انصافا تمام دانشجویانی از من راضی بودند چون برایشان وقت می گذاشتم اما حالا که در حال گرفتن دکترای مهندسی هستم باز هم سن جذب هیات علمی برای من مناسب نیست! گویی ما نسلی بودیم که باید قربانی می‌شدیم! برای کارآفرینی هم که از هزاران مشکل باید عبور کنیم

  13. خبر تکذیب شد، و همون ۴۵ سال هست

  14. سن جذب هیئت علمی همان مصوبه هیئت عالی جذب است
    سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سنگ بنای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرط سنی عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها همان ۴۵ سال مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

    علی شمسی پور افزود: جذب هیئت علمی بر اساس اسناد بالادستی بوده و آیین نامه ابلاغی، در دست بررسی است.

    این درحالیست که وزارت علوم در ابلاغ آیین نامه جدید جذب هیئت علمی، حداکثر سن متقاضیان را ۴۰ سال اعلام کرده بود.

    مدیر محترم سایت لطفاً متن بالا تایید کنید ، معتبره خبرگزاری صدا و سیما گذاشته رو سایتش

  15. سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرط سنی عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها همان ۴۵ سال مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

  16. سلام دوستان
    لطفا قانون مدیریت خدمات کشوری
    ماده ۴۲
    بند الف گفته استخدام دستگاه‌های اجرایی) وزارتخانه ها و….
    دکتری تخصصی ۴۵ سال

    این میتونه خیلی کمک کنه.

  17. سلام دوستان. وقت همگی بخیر. حق گرفتنی هستش. لطفا کارزار راه بیاندازیم و سکوت نکنیم. بنده ۷ تا مقاله اسکاپوس و ۳ تا علمی پژوهشی و دو تا کتاب ترجمه شده دارم و دانشگاه ام دو ترمه تدریس میکنم. ولی سنم ۴۱ هستش. سکوت کنیم همه چیز رو از دست دادیم. کسی میدونه چجوری میشه کارزار راه انداخت؟ بنظرتون میشه دسته جمعی جلوی مجلس بریم برای اعتراض؟لطفا نظر بدید تا انجامش زدیم.

  18. سلام به همه دوستان ، اعتراض کجا و چگونه ثبت کنیم ، اطلاع رسانی کنید تا همه اینکار رو انجام بدیم

  19. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرط سنی عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها همان ۴۵ سال مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

    علی شمسی پور افزود: جذب هیئت علمی بر اساس اسناد بالادستی بوده و آیین نامه ابلاغی، در دست بررسی است.

    این درحالیست که وزارت علوم در ابلاغ آیین نامه جدید جذب هیئت علمی، حداکثر سن متقاضیان را ۴۰ سال اعلام کرده بود.

  20. شورای عالی انقلاب شما به کمک نسل دهه انقلابی و جنگ زده برسید تورو خدا. سن رو به ۴۵ برگردانید. هیچی بدتر از ناامیدی برا یه جوون نیست. نسل سوخته که هیچگاه مهم نبوده

  21. سن جذب هیئت علمی همان مصوبه هیئت عالی جذب است
    سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سنگ بنای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرط سنی عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها همان ۴۵ سال مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

    علی شمسی پور افزود: جذب هیئت علمی بر اساس اسناد بالادستی بوده و آیین نامه ابلاغی، در دست بررسی است.

    این درحالیست که وزارت علوم در ابلاغ آیین نامه جدید جذب هیئت علمی، حداکثر سن متقاضیان را ۴۰ سال اعلام کرده بود.

  22. این مطلب پایین شاید به ما در حل این مشکل کمک کنه:

    ابطال شرط سنی آزمون های استخدامی دستگاه‌های اجرایی/ حداقل و حداکثر سن در قانون تعیین شده است (دادنامه شماره ۱۴۹۱ مورخ ۲۴؍۸؍۱۴۰۱ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری)

  23. سلام دوستان
    خطاب به رئیس جمهور منتخب دکتر پزشکیان که تا چند روز دیگه حکمش تنفیذ میشه باید یک کارزار جمع آوری امضا تشکیل بدهیم.
    این تصمیمات سرنوشت تحصیلی و علمی تعداد زیادی از دهه ۶۰ ها(نسل سوخته) را تباه می کند.

  24. دوستان هرچه سریعتر کارزار تشکیل بشه، صبر کردن برای دولت جدید و تصمیات جدید اشتباهه

  25. به نظرم زودتر کارزار راه انداخته شود. وقتی اینا ببینن کسی اعتراض نمیکنه فکر می کنن مشکلی نیست و سایر پشتوانه های قانونی رو هم فراهم می کنند. به نظرم علاوه بر کارزار همه به سایت جذب هیات علمی مراجعه کنیم و تیکت مبنی بر لغو این آئین نامه بزنیم. به هر حال به کسی وحی نشده که حتی قوانین هم بر حسب شرایط قایل تغییر هست.

  26. کارزار تشکیل بدهیم….

  27. این قانون رو هیات امنای دانشگاه چمران تصویب کرده برای دانشگاه خودش و وزیر موافقت کرده و از روی همین نسخه به کل دانشگاه های کشور بدون هماهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ نموده و البته برخی از دانشگاه ها مثل قزوین و رازی فعلا تصویب نکردند… امیدوارم در دولت جدید این تصمیمات لغو بشه

    • تا بیاد ب دولت جدید برسه فراخوان جدید رو از دست میدیم… یعنی عملا خیلی شانس ازمون گرفته میشه. باید اعتراض هرچه زودتر ابلاغ بشه.

      • اگر کسی ارتباط داره باید به
        دکتر پزشکیان آذری جهرمی یا دکتر ظریف انتقال داده شود چون فراخوان جدید نزدیک است

  28. دوستان لطفا برای اعتراض به دیوان عدالت اداری اقدام کنیم ، یک شبه قانون عوض میشه ؟! کسی که برای دکتری و تقویت رزومه عمرشو گذاشته مبنا رو ۴۵ سال در نظر گرفته ، تازه باید بیشتر میشد حداکثر سن نه پایینتر ، یه رزومه علمی و پژوهشی عالی برای جذب هیات علمی زمانبره ، اگه قرار براین باشه که جذب هیات علمی صرف نظر بشه ، دقیقا دکتری و مقاله و … چه کاربرد دیگه ای تو این مملکت داره جز هدر رفتن وقت و انرژی ؟!!!

    • دکتری خوندن فقط به درد از ایران رفتن می خوره. ایران برای دکتری اصلا کار داره؟ وقتت، زندگیت، آرامشت، عمرت گذاشتی آخرشم هیچی. میگن باید هم درس می خوندی، هم کار می کردی. باید سوپرمن بودی همه چیز را با موفقیت طی می کردی؟ در ۳۰ سالگی مدرک دکتری را می گرفتی. بعد این همه درس خوندن اگه هیئت علمی بشی بهت ۲۰ میلیون می دهند مثل یه فردی که مدرک کارشناسی داره. تازه اون مهم تره. تجربه کاری داره خیلی حالیشه. تو گول خوردی که درس خوندن، درس دادن دوست داشتی، حماقت کردی. بعد از ۲۰ سال درس خوندن به حق التدریسی ساعتی حدود ۳۰ تومن می دهن. درس دادن از پفک نمکی ارزون تره.

    • یعنی چی که بیشتر بشه . بیش از ۴۵ سال که در مرحله بازنشستگی هست !! دیگه چی می خواد به جوانان نسل زد درس بده ؟! چند سالگی بازنشسنه شه ؟!!!!

      • شماچه مشکلی با افرادی جز خودت داری؟ به قول خودتون یکی دو سال دیگه جذب میشه. به بقیه چه کار داری؟ خجالت هم خوب چیزیه. کار علمی با بالاتر رفتن سن تجربه و تحقیق رو پوشش میده. بسه انقدر بچه اومد تدریس کرد تو دانشگاه.

      • سلام دوستان، من چندتا از کامنت های اقا مهدی را خوندم، کیس جالبی برای مطالعه هستن، اونم برای جمعی از اساتید و دانشجویان روانشناسی و مشاوره.
        افکار، قسمت مهمی از شخصیت ما را تشکیل میدن، باهررویکردی نگاه میکنم، سلامت روانی نمیبینم، در کنارش رگه های پارانوئید و اختلال خود شیفتگی.
        اگه کارزاری راه انداختید، یه کارزار هم برای درمان این بنده خدا و اساتید با این طرز تفکر راه بندازیم.
        راه دوری نمیره.

      • شما براستی هیات علمی هستید و اینگونه ……..!!!!!!!!!!

  29. دوستان بیاید کمپین اعتراض تشکیل بذیم اینجوری با کامنت راه به جایی نمی بریم؟
    واقعا با این قانون امید خیلی ها رو ناامید کردید… من که چندین ساله دارم رزومه تقویت می کنم و کلی زحمت کشیدم تا مقالات بین المللی چاپ کنم الان باید از این هدف جندین سالم کنار بکشم

    • بیایید تشکیل بدهیم.. تو روخدا بیایید اقدامی کنیم.. دقیقا گذاشتن قبل از فراخوان ماه آینده.. خدا ازشون نگذره.

  30. لطفا توضیحی بدهید ک چرا وقتی آیین نامه اجرایی استخدام هیت علمیه رو باز میکنیم نامه ایی خطاب ب دانشگاه چمران اهواز زده شده؟ این ابلاغ همگانی است؟ این خبر احتیاج ب تصحیح و خبرهای تکمیلی داره.. ما دهه شصتیها یعنی همچنان یک عمر بیکار بودبم حالا هم ب راحتی از رده خارج بشیم؟ خدا جوابتان را بدهد.

  31. وقتی اساتید دانشگاه حتی موضوع رساله رو هم نمی‌تونند تعریف کنند، و یک سال فقط برای یه موضوع دانشجو رو در ب در میکنند، وقتی هیچ عرقی به کارشون ندارند، شده یک بار آقای وزیر مطالبه گر اساتید مفت خور و مفت بر دانشگاه باشند، حقیقتا حقوق این درمانده های علم رو افزایش میدید بدون اینکه هیچ منفعتی برای دانشگاه و علم داشته باشند، اول اینارو از دانشگاهها اخراج یا بازنشسته کنید، فضای مرده و کهنه این اساتید پاک بشه ، بعد برای جلوگیری از تزریق خون جدید مانع تراشی کنید.

    • عنوان رساله رو دانشجو باید تعیین کنه .. اگر خوب بود استاد تایید کنه . چون برخی از دانشجویان نمی توانند و یا انگیزه انتخاب درست ندارن . کار طول می کشه . البته برخی از اساتید هم به قول شما. سرشان جاهای دیگه گرم هست و کم وقت می زارن . ولی همه تقصیر رو گردن اساتید نیاندازید

  32. جالبه یه قانون تصویب کردند و ۴۵ ساله های خودشون رو برداشتن،حالا که آدماشون تموم شدن سن رو بردن بالا،بسیار صحیح

  33. کسی بخواد رزومه خوبی داشته باشه تا ۴۰ سالگی بعید هستش. مگر اینکه مقالاتی رو با پول و …. بتونه چاپ کنه. مافیای چاپ مقاله و طرح‌ها و کتاب‌ها….

    موافقم. باید دیوان عدالت اداری اقدام کنیم.

  34. سلام دوستان
    اینکه چرا این کاررو کردن کاملا مشخصه برای اینکه ی تعدادی از آدمای خودشون جذب بشن بعد قانون رو عوض کنند. این اتفاق دقیقا برای سربازی افتاد. موقعی که برای اطرافیان خود نیاز داشتن سربازی رو فروختن بعدش سریعا قانون رو عوض کردن.
    هیچ چاره ای نیست جز دیوان عدالت اداری و یا کارزار
    لطفا سریع اقدام کنیم.
    ممنون

    • بیایید کارزار تشکیل بدهیم شکایت کنیم فقط هرچه زودتر تا قبل از فراخوان جدید اقدام کنیم.. این نهایت نامردی و بی عدالتی اینهمه صبر برای فراخوان حالا دقیقه نود قانون جدید وضع کردند‌… صدای ما باشید لطفا.. درخواست رسیدگی از رییس جمهور پزشکیان..

  35. لطفا لطفا این ظلم را در حق افراد نکنین،حداکثر سن جذب را برگردونین به همون ۴۵ سال

  36. شما را به خدا سن را افزایش دهید

  37. با سلام و احترام
    لطفا سن جذب را افزایش دهید ما بچه های دهه شصتی که ۵ سال را صرف حفظ قران کردیم و اکنون با سن ۳۷ سال میخواهیم وارد مقطع دکتری شویم چه گناهی کرده ایم؟
    در زمان استخدام که تعداد شرکت کننده های زمان ما بسیار زیاد بود الان هم که امیدمان به جذب شدن بود و با معدل الف دوران کارشناسی ارشد و رتبه ی عالی کنکور دکتری داریم وارد مقطع دکتری شویم به امید اینده ای بهتر چرا به پای تصمیم چند نفر بسوزیم؟
    چرا برای دانشگاهها شرایط پارتی را باز میگذارید ؟

  38. من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک

    سلام به همگی دوستان فرهیخته،عزیزان در حال حاضر باید دنبال راهکاری بود برای احقاق حق، خواهش می کنم فرایند ایجاد کارزار یا هر شیوه مطالبه گری که با آن آشنایی دارید به اشتراک بگذارید تا با کمک هم راهی پیدا کنیم چه برای تغییر سن به ۴۵ سال چه برای اینکه درخواست بدیم حالا که توان جذب مارو ندارن مدارک مون آزاد کنن بریم به اونجایی که معیار و ملاک شون با خط کش های برآمده از قلیانات روحی و معدوی تصمیم گیران کوراندیش، متفاوته و یقینا قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری…خودمون قوی تر می کنیم اما به هر قیمتی واینمیستیم تو این مملکت گل و بلبل…ولی قبلش اعتراض می کنیم که فردا روزی انگ وطن فروشی بهمون نزنن و لاقل مدارک مون آزاد کنن…اگه راهی برای انتقال صدای ما بی صدایان بلدید بسم الله اینجا به اشتراک بذارید

  39. سلام
    واقعا متاسفم که علم افراد و کارایی علمی و پژوهشی و با سن مسنجید برای جمع آوری یک رزومه خوب و یا فقط یک پژوهش ساده چقدر زمان نیاز هست که یک شبه قانون وضع میکنید

  40. دکتری دهه شصتی نسل جزغاله

    فقط بگم خدا حق ما رو ازتون بگیره که اینطوری زندگی و آینده ما رو تباه کردید

  41. فقط خبرگزاری مهر اعلام کرده و ایسنا و چندتا سایت دیگر این خبر رو کپی زدند در صورتی که سایت جذب وزارت علوم قطع شده و در قسمت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم چنین خبری نیست. الله اعلم
    البته اگر صحت داشته باشه میشه از طریق کارزار نسبت به این موضوع اعتراض کنیم

  42. یه نکته اینکه ما ورودی زمانی هستیم که اون وقت رشته های بهداشت و پیرا در مقطع کاردانی بودن و باید برای کارشناسی مجدد کنکور میدادیم همین قضیه کلی وقت ما رو تلف کرد.مثل الان نبود که بچه ها یکبار کنکور کارشناسی میدن یکبارم ارشد. خیلی هم سخت بود چون حجم درس ها زیاد بود و رقابت سخت.بعدشم کنکور ارشد بعدش دنبال کار گشتن که بتونیم یکم درآمد داشته باشیم کتاب بخریم واسه دکتری اینارو هم در نظر بگیرین.اون کسانیکه این خبر رو لایک کردند فقط بفکر خودشون نباشن.ختم کلامم اینکه در نهایت غمی نیست چون خدایی هم هست.ما توکلمون بخداست.

  43. مادر ۴۰ ساله دکترا با معدل الف

    این قانون مسخره نباید اجرایی بشه، نباید با ما دهه شصتیا هر طور دلشون میخواد رفتار شه ، از همون دوره مدرسه و آزمون مسخره ورودی پیش دانشگاهی و قوانین مسخرتون ، الانم که با کار و خانه داری و هزار بدبختی دکترامونو دفاع کردیم به امید هیات علمی ، دارین اینجوری خونه خرابمون میکنین ،شما حق ندارین با سرنوشت ما بازی کنین شما جوونی ما رو سوزوندبن شما حق ندارین ما رو بکشین ، من امروز بعد این خبر مردم ،تموم امیدهایی که برای ادامه زندگی مسخره به خودم داده بودم با خوندن این خبر تباه شد شما حق ندارین ما رو تباه کنین ما تموم زندگیمونو درس خوندیم جون کندیم کار کردیم، با بچه داری درس خوندم ، شب امتحانم بچم تب کرده غصه ی بچمو خوردم درس خوندم پرستاریشو کردم درس خوندم، با رفقام شب زنده داری و مهمونی و خوش گذرونی نرفتم درس خوندم ، برای تامین معاش زندگیم پا به پای شوهرم کار کردم درس خوندم، شب امتحان ترم تا دیر وقت سرکار بودم و باز اومدم درس خوندم ، به وحدانیت خدا شما ناحق ترین کار دنیا رو تو حق ما کردین به خدایی که شاهد همه ی دردها با درس خوندنم بوده تباهم کردید من شاگرد اول با نمره الف دانشگاه بودم در دو مقطع ارشد و دکتری معدل بالا و الف بودم همزمان همسر بودم همزمان مرد بودم و کار کردم ، تحقیق کردم مقاله نوشتم . من یک زن ۴۰ ساله دکترام که امشب زندگی برای من تموم شد …..شما حق ندارین با روان و تلاش و عمر ما بازی کنین

  44. سلام
    خواهشا سن جذب رو به ۴۵ سالگی برگردونید
    یعنی چی واقعا.
    الان من با ۴۰ سال سن ۸ تا مقاله آی اس آی
    ۱۲ تا isc
    دو تا کتاب
    ثبت اختراع
    تدریس . و……
    همه اینها من بشم ۴۱ ساله میره برای خودش
    دیگه جذب نشم واقعا یعنی چی
    من دکترام ۷سال طول کشید بخاطر نداشتن امکانات در دانشگاه
    خواهشا کاری کنیم دوستان صدامون برسه به مسئولین

  45. باسلام
    لطفا هرچه زودتر کارزاری تعیین شود و اعتراض ب دیوان عدالت اداری ارسال گردد.. این ابلاعیه هدفمند و دقیقا قبل از فراخوان جدید ارسال شده است.. بسه دیگه تا کی حق ما دهه شصتی ها رو ضایع میکنید؟

  46. خاک تو سرشون که حالیشون نیست چیکار دارن می‌کنند شب میخوابن صبح تصمیم میگیرن که زندگی افراد رو تباه کنن.

  47. این ایین نامه دانشگاه چمران هست و ربطی به شورای عالی انقلاب فرهنگی نداره. هر ایین نامه ای جدیدی باید به تصویب ورای عالی برسه. خبرتون از اساس کذب است لطفا پاک کنید و‌جوسازی نکنید

    • این آیین نامه بطور رسمی اعلام شده
      برای فراخوان پیش رو

    • بطور رسمی برای تمامی دانشگاه ها اعلام شد
      و خبرش نیز همینه که الان عزیزان فرهیخته می‌خوانند

      شما شخص بی تجربه لطفا پیام ارسال کنید. تا الان دو مقطع تحصیلی برای خود اعلام کردید
      یک بار دانشجوی سال آخر دکترا و بار دیگر از گروه پزشکی و متخصص

  48. با سلام
    چگونه با آینده و تلاش ده ساله یک دهه شصتی بازی میکنید؟؟؟؟ کم پشت کنکور موندیم؟ کم تو مصاحبه های سلیقه ای دکتری رد شدیم؟؟؟ بنده با رتبه ۸ هم رد شدم و سال بعد با رتبه ۵.. با این ابلاغیه ک از روی باد شکم ارسال شده تمام افراری امثال من برای همیشه خانه نشین میکنید.. چطور انسان نیستید؟ فهم و درک ندارید؟ فقط میخواهید فرزندان خودتان را وارد سیستم کنید؟ اونهم نزدیک فراخوان جدید؟ از دوستان درخواست میکنم کارزاری ترتیب بدهیم و شکواییه ایی ب دیوان عدالت اداری در این خصوص تنظیم کنیم.. لطفا همکاری کنید تا قبل از فراخوان جدید ک تو مرداد قرار هست اعلام کنند.. لطفا صدای ما باشید.. از رییس جمهور پزشکیان درخواست کمک و مساعدت داریم.

  49. این چه فضاحتیه که دوباره به بار آوردن. تمام زندگی و امید و آینده ما به دلیل بی برنامگی و بی کفایتی شما پایمال شده.
    حال که از میان این همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی، زندگی علمی و حرفه ای پر چالشمونو با مصوبه ۴۵ سال تنظیم کردیم تا کورسو امیدی به هیات علمی شدن فارغ از سهمیه ها و رانت و معضلاتی که ایجاد کردید داشته باشیم، ناگهان ابلاغ ۴۰ سال ارائه شده!!
    این یک جنایت در حق ماست و نباید به سرانجام برسه.

  50. بازی با سرنوشت بچه های دهه ۶۰ .
    فقط اعتراض ورسوندن صدای اعتراض به رئیس جمهور منتخب .
    خدایا خودت کمک کن . خسته شدیم از سهمیه نداشته ، از بند پ و حالا هم که این قانون مزخرف .

  51. اصلا مگه میتونن عزل و نصب رو قبل از روی کار آمدن دولت جدید با ابلاغیه و احکام دولت قبل جذب کنن، هر روز بیشتر به این حرف اعتقاد پیدا می‌کنیم که ایران جاریست که برای هیچ فردایی نمی‌شود برنامه ریزی کرد.
    دیوان عدالت اداری میتونه وارد ماجرا بشه و ابلاغیه خلاف مصوبه وزیران رو باطل کنه

  52. اخه این چه قانونی هست!
    خود فرآیند جذب یکی دو سال طول میکشه ؟؟!!
    بماند که هر دانشگاه دانشجو خودش برمی‌داره و این سهمیه ایثارگران هم جای خود !
    بعد این قانون ها رو هم میزارن خب حق افراد پرتلاش با رزومه علمی خوب ضایع میشه

  53. امین، دکترای تخصصی به درد نخور

    دوستان ناراحت نباشین، تا الان مقالات و پایان نامه های هئیت علمی قدیم رو انجام میدادیم، الان رزومه هئیت علمی های جدید هم با ماست، پولم مهم نیست، برای پیشبرد علم و دانشگاه. رزومه خودمونم احتمالا بشه تو دیوار برا فروش گذاشت. تا یه مدتی دوام میاریم. بعدشم یه مقدار در به دری و سختی و نهایتا میریم جهنم.

  54. این چه بلایی هست که سر دهه شصتی ها میارن. چرا همیشه موانع برای ما میذارن تمام امیدم برای دفاع از بین رفت

  55. تا به اینجای عمرمون به این همه بدبختی باختیم،
    وقتی از پایه نه استاد درست و حسابی دارید، نه آزمایشگاه و دستگاه آنالیز دارید، نه حتی کنکور با عدالتی برگزار میکنید، چی از جونمون میخواید؟

  56. واقعا متاسفم برای افرادی که یک شبه قانون می نویسند

  57. معیار سنجش آدم ها سن اونهاست؟
    حقیقتا در کشوری که یک دستگاه آنالیز وجود نداره برای کارهای رساله، و حداقل کار رساله من به شخصه ۳نوع آنالیز مختلف نیاز داشت، با یه استاد پروفسور بی وجدان و بی فکر و بی مسئولیت که ارزشی برای علم قائل نیست، در این موقعیت و فشار زمان تعیین سن میکنید ؟
    شما اگر این قدر هدفمند و اصول گرا هستید، علت نبود هیچ نوع دستگاه آنالیز در کشور چیست؟
    که دانشجو هم خودش هزینه کنه، هم خودشو زجر کش کنه بعد ۲یا سه سال آنالیز به دستش برسه، در نهایت دیوونه و فراری بشه یا از رساله رو رها کنه یا کلا رد بده.
    متاسفانه سیستم اصلا عقلانی طراحی نشده.
    اول متاسفم برای خودم که عمرمو صرف علم کردم. دوماً عدالت کجایی؟!
    ظالم هستید.

  58. بنده ۲۹ سالگی از دکترای خودم دفاع کردم و الان ۵ ساله ‌که فراخوان هییت علمی برای رشته من منتشر نشده
    اینطور نیست که هر سال برای همه ی رشته ها فراخوان بدن، حتی خیلی وقتها ممکنه یک شهر دور افتاده فراخوان بده و فقط آدم های همون شهر شرکت کنند.
    برای همین سن ۴۰ سال خیلی خیلی کمه واسه جذب هییت علمی!
    من ۲۹ سالگی دفاع کردم و الان که ۳۴ سالمه هنوز هیئت علمی نشده ام و ممکنه تا ۶ سال دیگه هم فراخوانی که متناسب با رشته و شهر من باشه منتشر نشه.

  59. دوباره قوانین مسخره و غیراصولی. ما تا کی باید چوب بی کفایتی مسئولان عجیب و غریب رو بخوریم؟

  60. رزومه خوب=زمانبر

    با سلام
    لطفا توجه بفرمایید تهیه یک رزومه خوب برای هیئت علمی شدن زمانبر است. در ضمن مگر از هیئت علمی توقع کار ساختمانی دارید که سن را ملاک قرار می دهید. مهم دانش علمی و تجربه فرد در ارائه علم است. امروز مثل گذشته نیست و ۴۵ سال سنی نیست.
    *دستیابی به دانش و تجربه علمی زمانبر است لطفا درک کنید*

  61. امان از قوانین یک شبه. اینا یا از اول نباید سن رو به ۴۵ افزایش میدادن که حالا بخوان کمش کنن یا اینکه دیگه حق ندارن الان سن رو به ۴۰ دوباره کاهش بدن. مگر مردم مسخره اینها هستن؟؟؟ با این کار باعث شدن خیلی ها بر اساس سن ۴۵ برنامه ریزی کنن و سالها عمرشون رو بذارن. واقعا جای تاسف داره که در مغز آقایان چی وجود داره. متاسفم برای این مملکت

  62. این آیین نامه مصداق بارز اجحاف هست. باید به این آیین نامه اعتراض بشه .ماکه دانشجوی ممتاز با سوابق پژوهشی عالی هستیم از دور رقابت بریم کنار.من دو تا فوق لیسانس دارم و تا بهمن دفاع میکنم ولی بالای ۴۰ سالم.خدارو خوش نمیاد!!!

    • خب پس تکلیف این تعهدات چی میشه وقتی جایی جذب نشیم کجا تعهد بگذرونیم؟ حداقل مدارک رو ازاد کنن تا گورمو گم کنم از این کشور تخیلی منی که کلی عنوان دارم و رتبه برتر دکترا هستم و… و خیلی ها از بنده بهتر هم هستن تکلیفشون چیه؟

  63. درحالی سن جذب اعضای هیئت علمی ۴۰ سال عنوان شده است که هیئت‌عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دویست و نود و دومین جلسه هیئت عالی جذب در سال ۱۴۰۱، افزایش سن عضویت هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به ۴۵ سال مصوب کرد).

  64. ضربه خورده بی عدالتی

    خیلی بی عدالتی شب بخوابی صبح قانون وضع کنی. حداقل بگید این قانون برا چند سال بعد اجرا خواهد شد. کلی دوستان میشناسم که با رزمه ضعیف و درس ضعیفتر جذب شدند من بیچاره هر روز دارم رزمه تقویت میکنم. باید همه به دیوان عدالت اداری بریم و شکایت کنیم.

  65. این چه قانون مسخره ای.
    همه باهم بریم جلوی وزارت اعتراض کنیم.

  66. با سلام و درود، بازی با سرنوشت آدم‌هاست.انهم تا آخرین روزهای دولت موقت

  67. ای چه وضعشه چه قانون مسخره ایه که هیئت علمی باید تا ۴۰ سال باشه؛ تکلیف ما که پست داک هم گرفتیم و کلی رزومه خوب جمع کردیم چی میشه!!!! شما سرنوشت و زندگی مارو به بازی گرفتید!!! تو همین دانشگاه تهران خبر داریم چه کسایی رو با چه رزومه افتضاحی هیئت علمی کردید فقط به خاطر اینکه پارتی بازی و رابطه داره موج میزنه، نتیجه این تبعیض ها دامنگیرتان خواهد شد.

  68. لطفا اعتراض ما را به اطلاع رئیس جمهور منتخب برسانید، تا جلوی این بی عدالتی و ضایع شدن حق را بگیرند.

  69. یک بدبخت که ۵ سال به دنبال هیأت علمی شدن می‌دود

    آن قانون مضحک ازدواج و تعداد فرزندشان کم بود حالا سن هم تغییر دادن !!!

  70. حداقل باید برای آقایانی که خدمت سربازی را گذرانده اند، مدت خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده شود، چرا که در غیر این صورت حق کسانی که خدمت سربازی رفته اند در قیاس با خانم ها یا کسانی که با هزار دوز و کلک از خدمت معاف شده اند می رود.

  71. واقعا تصمیم گیرندگان دز این حوزه اصلا درک درستی از واقعیت موجود ندارند و چقدد راحت بازی میکنن با روح و روان و آینده این نسلی که با هزار امید و آرزو به دنبال پیدا کردن جایگاه اصلی خودش هست ولی افسوس….

  72. سلام،
    اصولا تا با اصول پژوهش و نظر دادن آشنا شویم سن از ۳۰ گذشته، منظور مقاله سازی نیست.
    مقاله هایی که مبنای پژوهشی داشته باشد بیس مطالعاتی میخواد. بخصوص در حوزه علوم انسانی.
    این تغییر سن به ۴۰ عدالت نیست. اتفاقا افراد تحصیل کرده پژوهش محور ضربه میخورن، باز افرادی را جذب میکنن که کوچکترین آشنایی با پژوهش ندارن و مثل خیلی اساتید دیگر در ترفیع سالانه میمومن، و کمپینی را تشکیل می‌دهند که باید پژوهش از ارزیابی اساتید حذف شود.
    استادی را می‌شناسم که همسرشون را که سنی بیشتر از ۴۳ داشت جذب کردن و بعد از یک سال از جذب همسرشون شعار ۴۰ سر می‌داده و در آیین نامه های وزرات به شدت اظهار نظر میکنن.

  73. والا خدا شاهده کلافه شدیم از این همه بی قانونی و مسخره بازی،قبلا ۴۵ سال بهتر بود با قانون حمایت از فرزند آوری

    • ببخشید یه آدم ۴۵ ساله پیرمرد چه سودی داره که جذب کنن که نهایت ۲۰ سال بعد زوار در رفته میشه و یا احتمالا فوت کنه، بنظرم ۴۰ هم زیاده باید ۳۵ سال کنن، بنده ۳۱ سالگی وارد دانشگاه دولتی شدم و انشالله ۳۲ سالگی با انجام مقطع دکتری جذب دانشگاه شده و هیئت علمی خواهم شد.
      آدم هدف داشته باشه، ۳۵ سال هم زیاد هست و میتونه ۳۰ سال با قدرت در دانشگاه خدمت کنه.
      بنده مخالف ۴۰ سال هم هستم و باید سن جذب حداکثر ۳۵ سال شود.

      • فقط میتونم بگم متاسفم

      • اگه همین شما خدای ناکرده اتفاقی براتون بیفته که بشید ۴۱ سال بازم اینطوری میگید.بنظرم شما صلاحیت استاد شدن رو ندارید چون صحبت هایتان بسیار بوی ناپختگی میده.واقعا ناراحت شدیم از این پیام شما
        از طرف عده کثیری از دانشجویان محقق بالای ۳۵ سال تلاش گر👍

      • بنده خدا من ۲۶ سالگی وارد مقطع دکتری شدم هنوز که هنوز و الان ۴۰ ساله هستم با کلی رزومه و پژوهشگر برتر عضو هیات علمی نشدم
        چقدر خوش خیالین
        مگر اینکه پارتی کلفت داشته باشین

      • البته از لزومات استاد شدن پختگی در فکر و کلام هست و نداشتن غرور و توهم که شما قطعا از این ویژگی ها برخوردار نیستید مگر اینکه لابی خوبی داشته باشید که در اون صورت زحمت دکترا گرفتن به خودتون ندید با همون ارشد براتون جور میشه.

      • سال ۸۰ تا ۹۴ نیز افراد بی تجربه ای را جذب کردند که فقط مدرک دکتری را داشتن و با پیچ و خم پژوهش بیگانه بودند و الان دانشگاهای ایران با رکود علمی بی سابقه ای مواجهه شدند، از طرفی نمیتونن اخراجشون کنن.
        چرا افراد بی کفایت استخدام کردند که آنها را معیار افراد باتجربه و پژوهش محور مثل ما قرار بدهند. الان نیز شما مشمول این گروه می شوید. یقینا هیج وقت توان پژوهش را ندارید.
        اگر شخصی با پیچ و خم آموزش و پژوهش آشنا باشد تا سن ۸۰ سالگی نیز توان نوشتن دارد، اگرم بیگانه باشد در هیچ دوره سنی توان نوشتن یک پارگراف ندارند.

        • بابا بیهوده سخن نگین (برای ثبت پیامم اینجوری سخن میگم وگرنه میدونم چطور جوابتون بدم، من الان که تابستونه پروژه ۳ دانشجو ارشد و لیسانس دارم میبرم جلو از ۶ صبح در آزمایشگاه هستم) و سالانه حداقل ۵ طرح با همکارا انجام میدهم، در کنارش بزرگترین کلکسیون… در دانشگاه که در استان ما وجود ندارد با همکارای ۹ بیمارستان دارم گردآوری میکنم، بعد شما انسان های تن پرور به من میگید بی تجربه و …، رتبه ۸ تخصص هستم و علاوه بر ایران با دوستانی در دانشگاه … سوئد همکاری موثر دارم، شما که اینقدر ادعا دارید بفرمائید کی قوی تره، فقط ادعا دارید و حرف میزنید ولی من روزهای تعطیل هم در دانشگاه هستم.
          انشالله خدا جواب زحماتم را دهد و خدا به شما توان کار دهد.

          • شما باتوجه به پیام ها تحصیلاتتون رو تغییر میدهید
            در اولین پیام قید کردید ۱ سال دیگه دکترا را تمام میکنید

            دوستان گرامی فریب کانت های این آدم بی تجربه را نخورید

          • شما بسته به نوع پیام‌ها تحصیلات خود را تغییر میدهید
            یک بار دانشجوی سال آخر دکتری
            بار دیگر رتبه ۸ تخصص

            شما جایگاهی در این تبادل نظر ندارید

          • زحمت کشیدی، ما داریم در مورد رزومه علمی و مقالات صحبت می کنیم. تا حالا چندتا مقاله ISI دادی که بدونی نوشتن مقاله چقدر سخت و زمانبره؟؟؟؟
            متاسفانه طرف پزشک میشه حتی نمیدونه مقاله چی هست. فرق شما و ما اینه، نوشتن مقالات و جمع کردن رزومه علمی به این شکل سخته وگرنه مواردی که شما گفتید ما هم داریم من خودم رتبه ۱ هم دوره دکترا و هم ارشد در رشته خودم بودم پست داک هم دارم و کلی مقاله، شما هر وقت فهمیدی مقاله چیه و نوشتنش چقدر سخت و زمانبره بیا اظهار نظر کن!!!!

          • زحمت کشیدی! ما داریم در مورد رزومه علمی و مقالات صحبت می کنیم. تا حالا چندتا مقاله ISI نوشتی که بدونی چقدر سخت و زمانبره؟؟؟؟
            متاسفانه طرف پزشک میشه حتی نمیدونه مقاله چی هست. این شرایطی که شما میگی تقریبا همه ما داریم. من خودم رنبه ۱ هم در دوره دکترا و هم ارشد رشته خودم شدم تازه پست داک هم دارم و به خوبی میدونی جمع کردی یک رزومه علمی خوب زمانبر هست.

        • این بی کفایتی و بی تجربه گی رو چطور اندازه گرفته اید و چطور می گید کسانی که زیر دست این استادان درس خواندن . الان از استادانشان سرتر هستن و بهتر هستن ؟! شدنی هست ؟! رعایت کمی انصاف بد نیست . برای بالا بردن خودمان . دیگران را تحقیر نکنیم . به کارما اعتقاد داشته باشیم

  74. مضخرفترین قوانین برای وزارت علوم است.

    • سلام
      واقعا مسخره ست. به نظرم باید اعتراض کنیم. خیلیا تا ۴۰ سال اصلا دکتری رو تموم‌نمیکنن. چون آخرای دولت هستش هر کاری دلشون میخواد انجام میدن.
      کاملا بی انصافیه

  75. دکتری ۴۲ ساله بدبخت‌ترین

    آخه چرا با این قوانین دست و پاگیر هزاران جوان رو هز زندگی ناامید میکنین؟؟!!
    پس این همه درس خوندن تو غربت و زندگی تو خوابگاه‌های بدون حداقل امکانات و این همه سختی که کشیدیم کجا میره و برا چی بود !!؟؟
    واگذارتون به حضرت عباس…
    این خراب شده دیگه جای زندگی نیست !!!
    کجای دنیا اساتید ۳۰_۳۵ سال رو میزارن سر کلاس ارشد و دکتری تدریس کنه؟؟!!

    • ۴۲ سالگی جوان نیست دوست عزیز.
      بنده الان ۳۲ سال دارم و احساس پیری میکنم و انشالله اسفند هم دکتری ام به اتمام میرسد.
      قانون ۴۰ سال هم زیاد است و حداکثر سن جذب به ۳۵ سال باید برسد.

      • این شما که می فرمایید چند نفره؟ به نفع خودتان همه چیز را نبینید آقای محترم!

      • پسر جان عذرخواهم پیرمرد دکتر !
        شما لابد دستت تو جیب پدر محترم هست والا هم شاغل باشی هم درس بخونی هم مسئولیت زندگی رو دوشت باشه نمیشه پیوسته فقط درس خوند گاهی به دلیل مطالب فوق بین مقاطع تحصیلی فاصله میفته ولی دلیل نمیشه با این قانون مزخرف حق افراد پرتلاش و با انگیزه ضایع بشه

      • تو چون میدانی رقبای قوی داری چنین حرفی رو میزنی
        تو احساس پیری میکنی، و یقینا کسی که در این حد افسرده باشد نمی تواند الگوی خوبی برا دانشجو باشد
        ما با رزومه قوی احساس سرزندگی داریم و در تلاش برای هیات علمی
        یقینا فرد بی تجربه ضربه سختی به سیستم آموزش و پژوهش کشور میزند.

        هدف داشته باشی تا لحظه مرگ در هر سنی احساس جوانی را داری، الان شما یه فرد بی هدف و طبق معمول دانشگاه گرفتار امثال شما خواهد شد. شخص بی هدف هیچ هدفی برای انجام پژوهش ندارد.

      • قابل توجه شخصی که در ۳۰ سالگی احساس پیری می‌کنه و از کلامش بر میاد که بیشتر ادعای عنوان شده است پوچ هست، در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آسیایی و کشوری مثل روسیه اساتید تا سن ۹۰ سالگی و بلکه بیشتر مشغول تدریس هستند اینجوری نیست که راحت به اون بینش و بصیرت در تدریس برسید و تجربیات کافی داشته باشید تا بتوانید با یک نگاه سوال دانشجو رو از ذهنش متوجه بشی! اینا تجربه میخواد و درک بیشتر که هر دو از گذر زمان میاد! هر چقدر هم از این ذهن بیشتر کار بکشید جوانتر باقی میماند!

    • من با ۳۲ سال سن سر کلاس که هیچ.
      تز دانشجوهای ارشد و پروژه های آزمایشگاهی دانشجو ها هم با من است، البته در دانشگاه دولتی حضور دارم.
      شما دیر شروع کردی.
      من در سن ۳۱ سالگی وارد سیستم شدم.
      با رتبه ۸ تخصص و معدل بالای ۱۹ و شاگرد اول مقطع دکتری اونم از بهترین دانشگاه ایران.

      • سلام
        آفرین به شما، اما در واقعیت چند نفر مثل شما می تونن باشن. احتمالا شما مجرد هستید و بدون هیچ دغدغه ای فقط روی تحصیلتون تمرکز کردید. بچه و خرجی درآوردن نداشتید که وضعیت بقیه را متوجه شوید.در ضمن برای من خیلی جای سوال است که چطور طبق گفته خودتون یکی دوساله دکترا را به پایان می رسانید و با این اطمینان از پذیرش و مشغول به کار شدنتون صحبت می کنید!!

        • چون فعلا ۲ مقاله ام چاپ شده و دو مقاله دکتری نوشتم و در حال ارسال به ژورنال ها هستیم، از بشدت سنگین بود و دوستم که داود مقالات q1 هست پشت نگارش مقالات قرار دارد و به گفته خودش انشالله به مانند ۲ مقاله دیگر اکسپت خواهد شد.
          انشالله.

      • دانشگاه فقط الان به یک خودشیفته مثل شما نیاز داره. بیچاره دانشجوهایی که استادش آدمی با تفکر شما باشه

      • شما واسه چی اومدی داری اعتراض بچه ها رو میخونی اگه قصدت خالی بندی نیست تا سال دیگه جذب میشی دقیقا الان اینجا چیکار میکنی؟ اعتراض بچه های ۴۰سال کاملا به جا هست و لطف کن تو مسائلی که در آینده تو نقشی نداره دخالت نکن

      • اینکه شما با ۳۲ سال سن احساس پیری میکنید دال بر اینه که نمی‌توانید الگوی مناسبی برای دانشجو باشید
        شما هدفی ندارید که احساس پیری میکنید
        چون رقیب قوی دارید هراس دارید و شعار سن ۳۵ سالگی سر میدهید
        شما اگرم جدب بشید جز افرادی هستید که دانشگاه هر ساله گرفتار رکود علمی شما هست

  76. باید به دیوان عدالت اداری اعتراض صورت بگیرد خصوصا در مورد وزارت بهداشت که دوره دکتری عملا طولانی میشه و با دانشگاه های دیگه متفاوت تر هست

  77. مسخره کردین دانشجوها رو سن ۴۰برای دکتری واقعا شورش رو درآوردین

  78. تصویب کنندگان این آیین نامه حتی اولیه ترین اصول مسایل حقوقی رو که تبعیت از مقررات عالی تر هست رو اطلاع ندارند واقعا جای تاسفه

  79. انشالله دولت بعدی جلوی این تصمیم نابخردانه رو بگیرد، در غیر این صورت موج جدید از مهاجرت در راه خواهد بود

  80. من کلی زحمت کشیدم هر جا میرم رزمم رو می‌بینند میگن شما هیات علمی هستید. منتظرم جایی استخدام بشم حالا چرا کردید ۴۰. برگردانید ۴۵ تو رو خدا کم افسردگی ندارم حالا سن رو کردید ۴۰

  81. دلیل این تغیبر ناگهانی چی میتونه باشه جز اینکه افزایش سن برای جذب یه عده خاصی صورت گرفته بود که حالا با جذب همون افراد به عنوان هیات علمی، حالا تصمیم به تغییر محدوه سنی به ۴۰ سال گرفته شده. این مصوبه باید در دولت جدید بازهم بررسی و به ۴۵ سال تغییر داده بشه چون این تصمیم لحظه ای ۴۰ سال در دولت موقت گرفته شده.

  82. این تصمیم یعنی مرگ دهه ۶۰ ایایی که با صف های طویل کنکور در ۴۰ سالگی خودشونو با هزار امید خودشونو رسوندن به دکترا هر چند عملا بند پ جلوتر از همه چیزه

  83. در هیچ کجای دنیا چنین با سرنوشت مردم بازی نمیشه. هیچ کجا. همه شدیم بازیچه تصمیمات لحظه ای و خلق الساعه

  84. چقدر راحت با سرنوشت آدم ها بازی میشه.

  85. دکتر 40 ساله بدبخت

    اینهمه مقاله و اثر پژوهشی و … حالا بذاریم در کوزه آبشو بخوریم
    اونوقت میگن جلو مهاجرت رو بگیریم. با این آیین نامه ها حتما میگیرید!

  86. سلام این آیین نامه جدید برای وزارت بهداشت هم لازم اجراست ؟؟؟ لطفا جواب بدید

    • بله باید اعتراض به دیوان شود که کنسل کنن اتفاقا باید سن به ۵۰ تغییر بدن

    • سلام فکر نمی کنم این مربوط به وزارت بهداشت بشه وزارت بهداشت چندین ساله آیین نامه اش برای ۴۵ سال هست وزارت علوم قبلا ۴۰ سال بود که پارسال به ۴۵ تغییر داد و دوباره الان به ۴۰ برگردانده… تو دسته بندی خبر هم نوشته جذب هیات علمی وزارت علوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *