خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » لزوم اجرای فرآیند جذب هیات علمی دانشگاه‌ها در مدت یک نیمسال
اتمام فرآیند جذب هیات علمی در یک نیمسال

لزوم اجرای فرآیند جذب هیات علمی دانشگاه‌ها در مدت یک نیمسال

هیات عالی جذب، دانشگاه‌ها را موظف کرد تا فرآیند جذب هیات علمی را در مدت یک نیمسال به اتمام برسانند و از طولانی شدن روند جذب هیات علمی در دانشگاه پرهیز کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بنا بر اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصدو چهلمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزارشد.

دانشگاه‌ها موظف به اتمام فرآیند جذب هیات علمی در یک نیمسال شدند!

پیش از دستور سیصدو چهلمین جلسه هیئت عالی جذب پرونده ۱۱ نفر از اعضای هیئت علمی متقاضی ماده ۱۵ مطرح و تأیید شد. در ابتدای جلسه رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی تأکید کرد که پرونده‌های معوقه فراخوان آبان ۱۴۰۲ وزارت علوم تا مرداد ماه ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شوند.

همچنین مقررشد هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظرف مدت دو هفته آینده تمامی پرونده‌های ماده ۲۱ را به هیئت عالی جذب ارسال کند و به دانشگاه‌ها لزوم رسیدگی به پرونده‌های باقیمانده جذب هیئت علمی را طی جلسات فشرده هیئت اجرایی جذب در فصل تعطیلی متذکر شود. ضمنا لزوم توجه به آمایش آموزش عالی در جذب اعضای هیئت علمی را نیز به دانشگاه‌ها تأکید کند.

در ادامه جلسه مقررشد دانشگاه‌ها مطابق تقویم زمانی جذب هیئت علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرف مدت یک نیمسال فرآیند جذب اعضای هیئت علمی را به اتمام برسانند و در صورت نیاز به زمان بیشتر از هیئت مرکزی جذب وزارتین و دانشگاه آزاد اسلامی تقاضای مجوز کنند. چنانچه دانشگاهی فرآیند جذب اعضای هیئت علمی را در یک نیمسال به اتمام نرساند مجوز سهمیه استخدامی برای فراخوان بعدی تا تعیین تکلیف پرونده‌های مانده داده نخواهد داشت.

رشد جذب بانوان در دانشگاه‌ها: تشکیل گروه‌های تحقیقاتی مختص بانوان در دستور کار

در این جلسه پیشنهاد شد باتوجه به رشد جذب هیئت علمی بانوان، گروه تحقیق مختص بانوان در دانشگاه‌ها تشکیل شود. در ادامه مقررشد به دلیل ثبات در فرآیند جذب اعضای هیئت علمی تا ۴ ماه آینده تغییری در هیئت‌های اجرایی جذب وزارتین و دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته نشود.

ضمنا فرم نظرسنجی از مراجعین دبیرخانه هیئت اجرایی جذب موسسه در جلسه مطرح شد و مقررشد در سامانه هیئت‌های مرکزی جذب وزارتین به تفکیک دانشگاه‌ها اعمال شود.

عوامل طولانی شدن فرآیند جذب: بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار برای تسریع روند

در ادامه رئیس مرکز نظارت و برنامه ریزی هیئت عالی جذب به ارائه گزارش عوامل طولانی شدن فرآیند جذب پرداخت. وی در به کارگیری داده‌های سامانه مهر رضوی برای ۲۰ دانشگاه تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعم از دانشگاه‌های مادر، شهرستان و مناطق محروم شامل فراخوان سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ که برای متقاضیان آن‌ها ابلاغ رأی شده تأکید کرد.

همچنین درصد ماندگاری پرونده در هیئت‌های اجرایی جذب و هیأت مرکزی جذب مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات اصلاحی فرآیند جذب در جلسه مطرح شد.

در پایان جلسه رئیس دانشگاه فرهنگیان گزارشی از ۳۰۰ پرونده معوقه متقاضیان جذب هیئت علمی از سال ۱۳۹۹ به بعد ارائه داد.

همچنین ببینید

نحوه و زمان ثبت نام جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

شروع جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی از ۱۷ شهریور

فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۴۰۳ از روز شنبه، ۱۷ شهریورماه آغاز …

۷ دیدگاه

  1. هیئت علمی نیستند ، هیئت ظلم و مرگ هستند. نه بازده علمی دارند نه هیچ سودی در پیکره علم. خدایی میکنند و هیچ تر از هیچ اند.

  2. از ابان ۱۴۰۱ پرونده ما در دانشگاه بین المللی امام خمینی مونده و هر سال هم بهشون سهمیه جذب میدن
    اینا فقط حرف هست برای افراد خاص

  3. 😂😂😂
    برای خودشون آره ولی ملت خیر

  4. بازهم یک حرف بی اثر دیگر!

    الان برخی نفرات در دانشگاه گیلان هستند که سال سومی هستند که تحت برررسی هستند. هرکس سند خواست وبسایت دانشگاه هست، تشریف ببرید چک کنید.

    بنده هم دو مرتبه رفتم برای مصاحبه، متاسفانه پس از دو سال و با وجود اینکه خودشان هم درخواست دادند گفتند بیاید همکاری کنید ما قصد جذب داریم و یک سال رفت و آمد و هزینه کردم، ناگهان گفتند خیر ما یک نفر میخواستیم یک نفر رو هم جذب کردیم!!!!!

    پس چرا گفتید دو نفر رو میخواهید؟ چرا دوباره دعوت به مصاحبه کردید؟ چرا گفتید درس بگذارند؟
    بعد از همه این قضایا هم گفتند ببینید میشود سایت رو باز کرد دوباره ثبت نام کنید (برای فراخوان جدید) مشخص بود که امکان ندارد چنین چیزی، با مرکز جذب تماس گرفتم، فرمودند که منعی برای جذب شما وجود ندارد، استعلام های شما کامل آمده و مورد تایید وزارت علوم هستید، تنها دانشگاه باید طی یک نامه اعلام نیاز کند.

    طبق گفته خود اقایان نامه رسمی زدم که پس از بررسی به وزارتخانه ابلاغ کنند، ولی از ابتدا هم مشخص بود که حسن نیتی درکار نیست و فرستادن دنبال نخود سیاه بود!

    اشکال نداره، ما هم خدایی داریم و خدا جای حق نشسته. من که قانونی زورم به شما نخواهد رسید، ولی امیدوارم که خدا سزای کار شما رو بدهد.

    • متاسفانه من هم شرایط تقریبا مشابهی با شما در دانشگاه گیلان داشتم و متاسفانه در نهایت مجبور به جذب در دانشگاه دیگر شدم. انشالله وضعیت این دانشگاه سروسامان پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *