خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تصویب پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در قالب بورس بنگاه اقتصادی
ضرورت پرداخت حقوق کافی به دانشجویان دکتری

تصویب پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در قالب بورس بنگاه اقتصادی

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان در روزهای پایانی دولت گفت: مصوب شده که دانشجویان دکتری بین ۵۰ تا ۸۰ درصد حقوق استادیار پایه یک دریافت ‌کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مسعودی مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان به بورس بنگاه اقتصادی اشاره کرد و گفت: وقتی قرار است دانشجوی دکتری روی یک مسأله صنعتی کار کند باید در اولویت دریافت حقوق کافی، و خوابگاه قرار گیرد تا بتواند بدون دغدغه و تمام وقت روی پروژه کار کند.

مسعودی افزود: مصوب شده که دانشجویان دکتری در کشور بین ۵۰ تا ۸۰ درصد حقوق استادیار پایه یک دریافت کنند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: در دنیا مرسوم است در دانشگاه‌ها مسأله برای دانشجویان دکتری از سمت سازمان‌ها و شرکت‌ها تعریف می‌شود و دانشگاه‌ها موظف به نگارش پروپزال برای مسأله هستند و در قبال آن هزینه‌ای دریافت می‌کنند تا حقوق دانشجویان را پرداخت کنند.

وی گفت: در این پروسه دانشجویان ۴ سال تمام وقت روی پروژه کار می‌کنند و در سال یک ماه مرخصی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. در نهایت این افراد در طول تحصیل هم بدون دغدغه مالی پروژه را به جواب‌های مطلوب می‌رسانند و مدرک دکتری می‌گیرند.

ضرورت حمایت مالی از دانشجویان دکتری برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه

مسعودی اضافه کرد: متأسفانه در کشور چنین موضوعی را نداشتیم و این موضوع اختیاری بود. استادی اگر تمایل داشت به دانشجویان پول پرداخت می‌کرد؛ اما در حال حاضر این کار روال شده که دانشجوی دکتری روی مسأله کار کند و حقوق مکفی دریافت کند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان به مشکلات دانشجویان در این زمینه اشاره کرد و گفت: دانشجویان دکتری علاوه بر درس خواندن باید سرکار هم بروند تا بتوانند زندگی خود را سروسامان دهند که این امر موجب می‌شود ۴ سال تحصیلشان به ۷ سال برسد که در نهایت باعث می‌شود رساله‌ای را تحویل دهند که نه تنها مسأله‌ای از صنعت حل نکرده بلکه صنعت هم دیگر به آن دانشگاه برای حل مشکلاتش اعتماد نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر بورس بنگاه اقتصادی به خوبی شکل بگیرد نه تنها مشکلات و مسائل دانشجویان حل می‌شود بلکه ارتباط صنعت و دانشگاه نیز تقویت می‌شود و اعتماد شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز جلب می‌شود و دیگر شاهد خروج دانشجویان از کشور نخواهیم بود.

مسعودی در پایان گفت: در حال حاضر تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد به دلیل‌ عدم تامین مالی پس از فارغ‌التحصیلی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند ولی اگر بتوانیم این افراد را از لحاظ مالی تأمین کنیم قطعاً در کشور می‌مانند و به حل مسائل می‌پردازند، بنابراین بورس بنگاه اقتصادی طرح بسیار متنوعی است که در هیات دولت مصوب شد و همه ملزم هستند که پای کار بیایند.

همچنین ببینید

فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه

تشریح فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات …

۱۷ دیدگاه

  1. چرا تو این چندسال خبری ازتون نبود!!!
    حالا که وقت رفتن شده میخواهید خودی نشان بدید و بندازید گردن نفر بعد…..
    یادمون نمیره همین شماها بودید که هزینه لغو تعهد دانشجوها را یک شبه چند ده برابر کردید. “رضینا من نوالک بالرحیل”

  2. بنده دوازده سال پیش دانشجو دکتری بودم و اون زمان گفتن قراره بهتون ماهیانه حقوق بدیم. حقوق که ندادن هیچ، سهمیه برگه A4 مون را هم قطع کردند.
    الان هم که هشت ساله با معدل نزدیک به بیست از یکی معتبرترین دانشگاه های کشور فارغ‌التحصیل شدم و همچنان بیکارم. بابت کار هم تقریبا کل کشور را یک دور چرخیدم.

  3. شما چندساله که قراره به دانشجوی دکتری حقوق بدین؟ این وعده ها کی عملی می شوند؟در همه جای دنیا دکترای تمام وقت پوزیشن هست و حمایت مالی میشه.

  4. من مجبورم کار کنم همزمان . به استادها میگم من مجبورم کار کنم. میگه ما دانشجو شاغل نمی خواستیم‌ . واقعا بعضی استادها از بچه کلاس اول کمتر می فهمند. استادی که نفهمه که باید درک کنه شرایط مردم رو. بدرد چوپانی میخوره نه استادی. واقعا اگه پولی در کار بود انقدر استرس و فشار به من وارد نمیشد. جدیدا احساس میکنم قلبم درد میکنه.

  5. واقعا از حرف تا عمل فاصله بسیار است..‌.

  6. شما حق التدریس ها را به یک عدد منطقی برسانید و پایان ترم پرداخت کنید، حقوق به دانشجوی دکتری پیشکش! (اینطوری دانشجوی دکتری هم از تدریس یک درآمدی خواهد داشت).
    ولی خوشحالم که مردم ما هم به یک درک منطقی رسیدند و حتی یک نفر هم این وعده های سرخرمن و دم رفتنی را باور نمیکند.

  7. متاسفم فقط لحظه رفتنتون یادتون میافته برنامه بریزید.

  8. وقت رفتن یادشون اومده شعارهای دهن پر کن بدهند و به گردن دولت بعد بندازند

  9. زیاد توجه نکنین الکیه عین بقیه گفته هاشون فکر نکنین روش

  10. دوستان جدی نگیرید این شعارها رو.
    سال ۹۸ ما وارد دکتری شدیم گفتن حقوق میدیم.
    الان که در شرف دفاع هستیم یک ریال هم ندادن.
    همش شو تبلیغاتی هست و خراب کردن دولت بعدی.
    یک ریال هم ندادن و نخواهند داد.

    • ایا مشکل صنعت بوسیله دانشجویان دکتری حل می گردد؟؟ اگر حقیقاتا شما خواهان حل مشکل هستید بسیاری هستندکه وارد مقطع دکتری بدلیل زمان بری وشهریه نمی شوند اما نخبه گری انان بسیار بیشتر در حل مشکل است که همین حالا هم انقدر دکتر بیکار وهییت علمی های دانشیار استادیار که در ازاد وپیام نوربا وجود تعداد بسیار مقاله وکتاب با ۱۸وبیست میلیون باسی سال سابقه کار وکمتر بر خلاف قانون وزارت علوم
      بازنشسته کرده پس به جای دامن زدن به مصرف گرایی در خود صنعت با مصاحبه افراد نخبه را بپذیرد وبه جای کارهای هیجانی به راههای سرمایه گذاری وصادرات در حالت بهینه در هر سیستم اندیشه شود سپس از امکانات دانشگاه هم بهره اما اگر قرار هست یک ناندانی برای گروهایی
      خاص لطفا عمر ایران راهدر ندهید

  11. یک دانشجوی دکتری

    جناب دکتر مسعودی
    شما و همکارانتان بخاطر اینکه هزینه فرصت مطالعاتی رو تا اونجا که میشه پرداخت نکنید هزار جور قانون گذاشتید و کلی پرونده فرصت مطالعاتی مربوط به دانشجویان دکتری که با هزار زحمت به اینجا رسوندنش رو ریجکت کردین اونوقت ادعا میکنید که باید به دانشجویان دکتری حقوق پرداخت کنیم؟ اگر واقعا قصد همچین کاری رو داشتید و دانشجویان دکتری و زندگیشون اهمیت داشت سه سال زمان داشتین که هیچ کاری نکردین و فقط سنگ اندازی و مانع تراشی کردین الان که میدونید همین روزاست که دولت بعد ممکنه شما رو بردارند و کس دیگه ای به جای جنابعالی بگذارند یادتون به حقوق دانشجویان دکتری افتاده
    خواهش میکنم دست از مسخره کردن بقیه بردارید

  12. همه ش الکی هست.من دکتری با معدل ۱۹ تموم کردم الان مدرس حق التدریسم یه ترم پانصدتومان برام میریزن.۱۵۰ دانشجو داشتم .نه طبق دانشجو حساب نه طبق ساعت.اینجوری از تحصیل کرده دکتری حمایت می شه.تصمیم گرفتم برم دوره خیاطی‌

  13. حسنعلی پور، عباس

    کجاست پس کو پس حقوق دانشجویان دکتری؟!!
    کی میخواین حرفی رو که میزنید اجرایی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *