خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اختصاص پژوهانه ویژه به اساتید در زمینه هوش مصنوعی
اختصاص پژوهانه ویژه به اساتید در زمینه هوش مصنوعی

اختصاص پژوهانه ویژه به اساتید در زمینه هوش مصنوعی

وزیر علوم از تشکیل انجمن علمی هوش مصنوعی در وزارت علوم خبر داد و گفت: به اساتیدی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند پژوهانه ویژه‌ای اختصاص می‌یابد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه مهندسی آینده جهان و مهندسی حیات را هوش مصنوعی رقم می‌زند، گفت: هر کشوری که نسبت به هوش مصنوعی کم توجهی کند حتماً از غافله علم عقب می‌ماند.

وی افزود: استفاده از هوش مصنوعی در آموزش عالی می‌تواند بهره‌وری در آموزش را بالا ببرد. خوشبختانه با دستور رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان مسؤول پیشبرد دانش و فناوری هوش مصنوعی شد و مقدمات تأسیس این سازمان انجام و سند هوش مصنوعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

اختصاص پژوهانه ویژه به اساتید فعال در حوزه هوش مصنوعی

وزیر علوم عنوان کرد: انجمن علمی هوش مصنوعی را در وزارت علوم شکل داده‌ایم و فعالیتش هم آغاز شده است. همچنین سعی کرده‌ایم به اساتیدی که در زمینه هوش مصنوعی تلاش می‌کنند پژوهانه ویژه‌ای اختصاص بدهیم و تجهیزات لازم را برایشان فراهم کنیم.

مقام معظم رهبری میزان ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در اختیارمان قرار دادند تا در زمینه هوش مصنوعی به دانشگاه‌ها اختصاص بدهیم. زلفی‌گل گفت: در برنامه هفتم توسعه حکمی آورده شده که بر اساس آن سازمان برنامه و بودجه مکلف است معادل ۱۵ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها را به بخش پژوهشی اختصاص دهد که یکی از این بخش‌ها هوش مصنوعی است.

وزیر علوم یادآور شد: هر دانشگاهی که رشته هوش مصنوعی داشته در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

همچنین ببینید

عدم همکاری موثر هیات‌ علمی با صنایع

انتقاد وزارت علوم از عدم همکاری موثر هیات‌ علمی با صنایع

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: بخش زیادی از اعضای هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *