خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام شیوه های جایگزین مقاله در آیین نامه ارتقا برای اساتید
نحوه مقاله نویسی در آیین نامه ارتقا برای اساتید

اعلام شیوه های جایگزین مقاله در آیین نامه ارتقا برای اساتید

 قائم مقام وزیر علوم از تعیین تکلیف نحوه مقاله نویسی در آیین نامه ارتقا برای استادان خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ارتقای اساتید فقط مقاله محور نیست!

محمدسلیمانی قائم مقام وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سوال که تعداد مقالات تا چه میزان در آیین نامه ارتقای اساتید بر رشد جایگاه علمی ایران موثر است؟، بیان کرد: در زمینه تعداد مقالات نمی‌توان بحث کرد؛ چرا که تمام عوامل تاثیرگذار خواهند بود.

نیازمحوری و مسئله محوری مقالات در آیین نامه ارتقا لحاظ شد

وی افزود: به مقالاتی که از پروژه‌های تقاضامحور و نیازمحور استخراج شده باشد، ضریب اختصاص داده ایم. یعنی، اگر استادی مقاله‌ای بنویسد که نیازمحور نباشد و مقاله دیگر او متناسب با نیازکشور باشد ارزش هر دو همانند هم خواهد بود، اما به مقالات مسئله محور ۲۰ تا ۳۰ محور نمره بالاتر و ضریب یک و دو دهمی و یک و سه دهمی اختصاص می‌یابد.

رئیس مرکز هیئت‌های امنا تصریح کرد: یکی از ضعف‌های آیین نامه ارتقای اساتید این بود که بخش وتویی بیشتر پژوهشی و مقاله محور بود؛ بنابراین تدبیری اتخاذ شد که ارتقای استادان فقط متکی بر مقاله نباشد و ۹ محور جهت ارتقای امتیازات وتویی استادان شناسایی و پیش بینی شد. (برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ۹ شاخص مهم در آیین نامه جدید ارتقا اعضای هیات علمی کلیک کنید).

سلیمانی با بیان اینکه یکی از ۹ محور موجود در آیین نامه ارتقای اساتید «مقاله» و ۸ مورد دیگر شامل «طرح‌های پژوهشی»، «کرسی‌های تخصصی و نظریه‌پردازی»، «هنر ارزنده»، «انتشار کتاب مانند کتاب تصنیفی و تالیفی»، «اختراع»، «تولید و تجاری سازی»، «اکتشاف و الزامات حرفه‌ای» است که استادان در تمام محور‌ها باید پدید آورنده اصلی باشند و از هر کدام از این ۹ محور اگر امتیازات حداقلی بایستگی را به دست بیاورند به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند.

حداقل ۳ مقاله برای ارتقای هر استاد

قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: آیین نامه ارتقای استادان تنها متکی به مقاله نیست، بلکه آنها می‌توانند امتیازات لازم را از ۳ محور طرح پژوهشی، اختراعات و تجمیع آنها کسب کنند. در ضمن ارتقای هر استادی نیازمند حداقل ۳ مقاله است؛ در غیر اینصورت امکان ارتقای او وجود نخواهد داشت.

همچنین ببینید

تسهیل جذب نخبگان به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها

پیگیری تأمین ردیف استخدامی ویژه نخبگان جهت جذب به عنوان هیات علمی

دبیر هیئت جذب نخبگان از پیگیری تأمین و تخصیص ردیف استخدامی ویژه نخبگان و استعدادهای …

۸ دیدگاه

  1. مقاله نویسی با پرداخت پول به افراد رایج شده، پایان نامه نویسی ورساله نوشتن با پرداخت پول به راحتی انجام میشود، چاپ مقاله با پرداخت پول انجام میشود اگر می خواهید کاری انجام دهید جلو این همه حقه بازی ورانت در ارتقا را بگیرید تا اساتید باسواد تحویل جامعه بدهید.

  2. البته منظور به خدمت گرفتن حداقل سه دانشجو برای مقاله نوشتن برای استادان است وگرنه بخش عظیمی از اساتید حال حاضر خودشان حتی یک مقاله هم ننوشته اند!

    • برادر عزیز ما در یک منطقه محروم با دانشجوهای ضعیف پروپوزال و مقاله دانشجو را خودمان می‌نویسیم وقتی اطلاع کامل نداری لطفا اضهار نظر غلط انداز نفرمایید

  3. عجب واقعا با ۳ مقاله میشه ارتقا یافت?

    • دوست عزیز من خودم ماه پیش رسمی شدم. آیین نامه قبلی گویا تا شهریور امسال و بعضیها گفتند تا آخر سال قابل استناده. بله ۳-۴ مقاله که خب همه میدن، اما ۸ بخش وتویی دیگه را چکار میخوای کنید؟؟ این بدانمعناست بشدت سختگیری میشه در ارتقا. البته ارتقا چه ارزشی داره؟ شما دانشیار بشی یا استاد تمام چه فرقی میکنه! استاد تمام پایه ۳۰ باشی حقوقت ۵۵ میلیونه! یعنی زیر ۱۰۰۰ دلار. آنهم بعد ۳۰ سال زحمت. پس خیلی نباید خودمونو به این مسائل ناراحت کنیم. فقط به این فکر باشیم که راهنمایی و مشاوره درست به دانشجویان بدیم که مسیر درست را در زندگیشون انتخاب کنند.

      • آره شما مشاوره میدید …. این رسمی شدنتان مدیون دانشجویان هستید که برا ی نمره پدر دانشجو رو درمیارین …هیچ جای دنیا اینطور نیس …بعد مشتی دانشگاه آزاد و کم سواد هستید که با رانت و پارتی هیات علمی میشین

        • … معلوم هست چی میگید؟ بنده مدیون دانشجویانم هستم؟ ما در دانشگامون فقط مقطع کارشناسی داریم. از بچه های ضعیف امروزی آنهم مقطع لیسانس انتظار مقالات ISI داشته باشیم؟ ضمنا بنده لیسانس، شریف خوندم. دانشگاه آزاد چیه؟ گرچه در دانشگاه آزاد هم فارغ التحصیلان باسوادی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *