خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » نامه وزارت علوم درخصوص تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی
تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی

نامه وزارت علوم درخصوص تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم نامه ای درباره امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی به دانشگاه ها ارسال کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

اصلاحیه جدید تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج امیر حسینی رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در نامه ای به روسای هیات های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد: براساس اصلاحیه تبصره ۵ مصوبه جلسه ۱۹۶ هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تبدیل وضعیت در هر مرحله مستقل از مرحله دیگر است و امتیازات علمی پژوهشی هر مرحله مربوط به فعالیت عضو هیات علمی در مقطع زمانی همان مرحله است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

احتراماً پیرو نامه شماره ۳۵۵۴۳۶ مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۰ در خصوص امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضاء هیأت علمی از دو طریق ارتقاء یا کسب درصد معینی از جداول امتیازات لازم برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری (جداول مصوب جلسه ۱۹۶ هیأت عالی جذب)، به پیوست مصوبه جلسه ۳۳۷ مورخ ۱۴۰۳٫۰۳٫۰۸ هیأت عالی جذب در مورد اصلاحیه تبصره ۵ مصوبه جلسه ۱۹۶ آن هیأت تقدیم حضورتان می گردد.

بر اساس این مصوبه تبدیل وضعیت در هر مرحله مستقل از مرحله دیگر است و امتیازات علمی پژوهشی هر مرحله مربوط به فعالیت عضو هیات علمی در مقطع زمانی همان مرحله است. لذا افرادی که قصد تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی از طریق جداول امتیازات دارند، فعالیت های علمی پژوهشی ارائه شده برای این مرحله از تبدیل وضعیت، می بایستی پس از تاریخ تأیید تبدیل وضعیت آنان از پیمانی به رسمی آزمایشی در هیات اجرایی (دانشگاه چه از طریق ارتقاء و چه از طریق جداول امتیازات) باشد.

بررسی درخواست تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی برای افرادی که تأیید تبدیل وضعیت آنان از پیمانی به رسمی آزمایشی در هیات اجرایی دانشگاه پس از تاریخ ۱۴۰۱٫۰۷٫۰۱ باشد، مطابق این مصوبه و توضیحات فوق الذکر صورت خواهد پذیرفت.

ضمناً هیأت امناهای دانشگاه ها در صورت صلاحدید می توانند بر اساس این مصوبه اقدام به تغییر مقادیر جدول امتیازات برای تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی نمایند.

همچنین ببینید

رتبه‌ب ندی دانشگاه‌ های جامع و صنعتی ایران بر اساس سرانه مقالات علمی

اعلام سرانه مقالات اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ های جامع و صنعتی

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در گزارشی سرانه مقالات اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های جامع …

۵ دیدگاه

  1. بنده سال پیش رسمی آزمایشی شدم (بعد ۳سال) و الان برای قطعی شدن باید مصوبه جدید را پاس کنم. طبق مصوبه برای ارتقا به دانشیاری در بند پژوهشی باید ۶۵ امتیاز آورد (البته شنیدیم این عدد ممکنه به ۸۰ افزایش پیدا کنه) (سایر بندها که آموزشی، فرهنگی و اجرایی هست مشکلی نیست و همه راحت امتیازشو میارن). برای آزمایشی شما باید ۴۰% این ۶۵ امتیاز را آورد که میشه ۲۷ امتیاز. از طرفی ۸ امتیاز مجموعا میشه از مقالات کنفرانسی آورد که دانشجوی کارشناسی هم راحت میتونه مقاله کنفرانسی بده (هر مقاله ۱.۵ امتیاز حدودا). ۸ امتیاز داوری مقاله، ۵تا۸ امتیاز تالیف یک کتاب و هر مقاله isi یا علمی پژوهشی هم میانگین ۴ امتیاز. ۵ امتیاز هم مقالات رساله دکتریتون را میدن. بنابراین آزمایشی شدن کاری نداره. اما برای قطعی شدن باید ۷۰% امتیاز را بیاری. اما الان که صفر میشه اوضاع را سخت میکنه. چطور به فرد فرصت میدن ۵ساله آزمایشی بشه که درواقع ۲۷ امتیاز بیاره. از اونطرف ۵ سال فرصت میدن که ۴۶ امتیاز بیاره! در گذشته شما قطعی میشدید درواقع ۹۰% دانشیاری را کسب کرده بودید. حال الان برای دانشیار شدن دوباره امتیاز صفر میشه؟

  2. عصو هیات علمی

    تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی همچنان در بیشتر دانشگاه‌ها منوط به احراز امتیازات دانشیاری می‌باشد و مصوبات جدید هیچ تاثیری برای تسهیل تبدیل وضعیت نداشته است. تعدد بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها کاملا موید بی اثر بودن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و دانشگاه‌ها همچنان بصورت خودمختار و بی‌توجه به این مصوبه عمل می‌کنند و اعضای هیات علمی همچنان سرکار هستند.

  3. سلام عضو علمی که مهر ۱۴۰۱ بر اساس ارتقا تبدیل وضعیت شده با مدرک دکتری و چندین مقاله مستخرج از رساله و هیچ استفاده ای از امتیازات پژوهشی سالهای قبل که عمری براشون تلاش شبانه روزی داشته نکرده چرا الان باید همه امتیازات بدون استفاده صفر بشه و جالبه این قانون برای شهریور ۱۴۰۱ نباشه ، وقتی در وزارت علوم تصمیمی گرفته میشه و به واحدهای و مدیران پایین دست سپرده میشه قطعا عضو با تنگ نظری های و مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد قوانین جدید رو از تاریخ تصمیم گیری لحاظ کنید و هر روز چالش غیرمنتظره و جدیدی ایجاد نکنید، اعضای که مهر ۱۴۰۱ تاریخ تبدیل وضعیت شون بوده مهر ۱۴۰۳ باید فرم ۷۰ صفحه ای اماده برای جذب بفرستند یعنی در این زمان باقی مانده عضو فقط فرصت تکمیل فرم ۷۰ صفحه ای رو داره نه اینکه تازه اعلام بشه که پژوهش قبل از مهر ۱۴۰۱ صفر شده تازه ار اول شروع کنید از مهر ۱۴۰۱ تا الان یک عضو مگر چند مقاله میتواند داشته باشد که جوابگوی امتیازات لازم برای تبدیل وضعیت های سختگیرانه وزارت باشد
    هر تصمیم جدید رو خواهشا از همان لحظه که مصوب میکنید اجرایی کنید نه دو سال قبل ما هم برای کار و زندگی مون بتونیم برنامه ریزی کنیم

  4. سلام چرا تصمیمات اسفند ۱۴۰۲ و خرداد ۱۴۰۳ باید از تاریخ مهر ۱۴۰۱ اجرا شود این تاریخ ها رو چطور تعیین میکنید و به نتیجه می رسید قانونی هم باشه باید یعد از این مصوبه باشه و از تاریخ خرداد ۱۴۰۳ برای اعضا ء اجرا شود
    لطفا بررسی بفرمایید و پاسخگو باشید

  5. رییس مرکز جذب وزارت علوم درباره استفاده معاونین و مدیران مرکز جذب از رانت برای هیات علمی شدن و زیر پا گذاشتن قانون تعارض منافع توضیح دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *