خانه » اخبار دوره دکتری » تامین هیات علمی دانشگاه‌ها از طریق بورسیه سال آخر دانشجویان دکتری
بورسیه سال آخر دکتری هیات علمی

تامین هیات علمی دانشگاه‌ها از طریق بورسیه سال آخر دانشجویان دکتری

منتخبین دانشجویان دکتری داخل و خارج از کشور، جهت تأمین هیات علمی، بورس سال آخر می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: منتخبین بورس سال آخر پس از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استادیاری تبدیل وضعیت می شوند.

بورسیه دکتری برای جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها: شرایط و مزایا

 دکتر محمد محمدی مسعودی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان درخصوص بورس سال آخر گفت: یکی از راه‌های تامین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده از ظرفیت بورس برای دانشجوهای دکتری است.

چه کسانی می‌توانند برای بورسیه سال آخر دکتری اقدام کنند؟

وی ادامه داد: فرایند بورس سال آخر به این صورت انجام می‌شود که در ابتدا دانشگاه‌ها تقاضاهای خود برای تامین اعضای هیئت علمی در رشته / گرایش های مورد نظر خورا به ما اعلام می دارد سپس این تقاضاها تجمیع می‌شود و پس از بررسی و تصویب در شورای مرکزی بورس، سازمان امور دانشجویان طی فراخوانی، اعلام نیاز به هیئت علمی از میان دانشجویان دکتری را منتشر می‌کند.

دانشگاه‌ها چگونه از طریق بورسیه سال آخر، اعضای هیات علمی خود را جذب می‌کنند؟

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان با بیان اینکه در فراخوان تعداد هیئت علمی و رشته گرایش‌های مورد نظر مورد نیاز دانشگاه ها اعلام می‌شود؛ اظهار کرد: دانشجویان دکترای خارج از کشور و دانشجویان دکترا داخل که دفاع از پروپوزال خود را انجام داده باشند میتوانند در این فراخوان شرکت کنند. این افراد پس از شرکت در فراخوان و غربالگری اولیه برای انجام  مصاحبه به سازمان امور دانشجویان دعوت خواهند شد.

دکتر مسعودی تصریح کرد: فرایند مصاحبه به این شکل خواهد بود که داوطلب پس از انجام مصاحبه علمی و تخصصی به مرحله بعد یعنی انجام مصاحبه عمومی خواهد رفت و در نهایت با بررسی صورت گرفته داوطلبان چند برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان بیان کرد: دانشگاه نیز طبق روال اجرایی جذب خود فرایندی را در نظر دارد که پس از انجام آن و موفقیت داوطلب، افراد منتخب را به سازمان امور دانشجویان معرفی میکند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان امور دانشجویان در پایان این فرایند با دریافت صورت جلسه هیئت اجرایی جذب دانشگاه، حکم بورس منتخبین را از سوی رئیس سازمان صادر می کند و به این نحو داوطلبان  بورس هیئت  علمی  دریافت می‌کنند و بعد از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استاد یار تبدیل وضعیت خواهند شد.

همچنین ببینید

تاسیس سامانه نان با تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جهت‌دهی پژوهش‌ها به نیازهای کشور

تاسیس سامانه نان با تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جهت‌دهی پژوهش‌ها به نیازهای کشور

وزیر علوم از تاسیس سامانه نظام ایده‌ها و نیازها برای جهت‌دهی پژوهش‌ها به نیازهای کشور خبر …

۵ دیدگاه

  1. سلام چه افرادی می‌توانند بورس شوند؟ آیا کسانی که کارمند سازمان دولتی میباشند می‌توانند جذب شن؟

  2. خود من از روزی که دانشجو دکتری شدم، استاد راهنما با ما مثل متهم رفتار کرد، از ۴نفر دانشجو دو نفرمون بعد سه سال رها کردند. این وضعیت در دانشگاه دولتی و روزانه هست. استادیوم هم علاقه ای به پژوهش نداره و هیچ مشارکتی در امر رساله ندارد. حالا باور کنیم این بورسیه و …..

  3. متاسفم برای وزارت علوم، که اساتید به سن بازنشستگی رو که علاقه ای به پژوهش ندارند و در هیچ امر رساله دکتری ذره ای مشارکت نمی‌کنند رو در بدنه دانشگاه نگه میداره، با همین روال دانشجوها اکثرا سال دوم به بعد رها می‌کنند رساله رو و از محیط علمی زده میشوند.

  4. همش شعار.
    من که سال آخر دکتری هستم و بدون بورسیه و … ورود کردم و هر ترم در ۲ طرح و چند پایان نامه ارشد شرکا میکنم و کنارش ۱۲ واحد تدریس میکنم و در حال تبدیل شدم به مهره غیر فعال حذف.
    انشالله که با فارق التحصیلی به سرعت هیئت علمی شوم و درگیر این بازی های بورسیه و … نخواهم شد چون وقتی با همه اساتید دانشگاه و رئیس و معاون دانشکده دوست شوید و به دانشجوهای شان کمک کنید دیگر بغیر شما دانشگاه کسی را وارد خودشون نمیکند و انشالله بنده با قدرت ورود خواهم کرد اونم دانشگاه دولتی 😎😎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *