خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » مسیر جدید جذب هیات علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی
مسیر جدید جذب هیات علمی دانشگاه‌ غیرانتفاعی

مسیر جدید جذب هیات علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی

رییس مرکز جذب وزارت علوم درباره حل مشکل جذب هیات علمی در دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی گفت: یک مسیر جدید برای جذب هیات علمی در دانشگاه های غیرانتفاعی باز شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مشکل جذب هیات علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی حل شد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج امیر حسینی درباره حل مشکل جذب هیأت علمی در دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی گفت: یک مسیر جدید برای جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی باز شده است، در فرایند جذب اعضای هیأت علمی معمولاً سه نفر در هر کد رشته محل به عنوان رقیب برای پذیرش به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و از میان این سه نفر یک نفر به عنوان عضو هیأت علمی پذیرش می‌شود.

وی ادامه داد: براساس مجوز مرکز جذب دو نفر رقیب دیگر که در اولویت جذب قرار نمی‌گیرند اگر حد نصاب‌های حداقلی علمی و عمومی را داشته و تحقیقات و استعلامات آنها مثبت باشد، دانشگاه‌های غیرانتفاعی غیردولتی می‌توانند از بین این افراد، کسانی را که تمایل دارند به عنوان هیأت علمی پیمانی جذب کنند.

شرط جذب هیات علمی پاره وقت در دانشگاه‌های غیرانتفاعی

رئیس مرکز جذب وزارت علوم یادآور شد: این روش میان‌بر بسیار خوبی برای این دانشگاه‌ها است ولی درباره پذیرش هیأت علمی پاره وقت (پیشنهاد وزیر علوم برای پذیرش هیأت علمی در دانشگاه‌های غیر انتفاعی) در این دانشگاه‌ها، باید توسط شورای گسترش و معاونت آموزشی وزارت علوم بررسی شود. چون شرط جذب دانشجو توسط غیرانتفاعی‌ها منوط به هیأت علمی است باید این موضوع آنجا بررسی شود و درصورت تصویب مرکز جذب نیز حمایت می‌کند درواقع به شکلی شرایط ساده‌تر می‌شود.

جذب نخبگان در دانشگاه‌های غیرانتفاعی از طریق بنیاد ملی نخبگان

وی درباره تسهیل فرایند جذب نخبگان افزود: به دبیران جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها ابلاغ شده است هر فردی را که بنیاد ملی نخبگان در طرح شهید شهریاری تأیید کند و آن فرد اگر به دانشگاهی مراجعه کند و دانشگاه به تخصص وی نیاز داشته باشد، دانشگاه می‌تواند این مورد را در هیأت اجرایی جذب بررسی کرده و بدون شرکت در فراخوان وی را پذیرش کند و به هیأت مرکزی جذب ارجاع دهد تا جذب شود. موارد زیادی از این افراد بوده اند که بنیاد ملی نخبگان آنها ر ا تأیید کرده و خود این افراد با دانشگاه هماهنگ کرده و پذیرش شده اند.

همچنین ببینید

شرایط جذب هیات علمی فناور توسط دانشگاه‌ ها

لزوم اعلام شرایط جذب هیات علمی فناور توسط دانشگاه‌ ها

شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید ویژه بر اهمیت پیوند صنعت با دانشگاه مقرر کرد …

۸ دیدگاه

  1. ممنون. سلامت باشید

  2. امان از بند ( پ )

  3. حقوق هیئت علمی دانشگاه غیر انتفاعی به اندازه معلم هاست… خب چکاریه میریم معلمی …

  4. نخبه جذب دانشگاه غیر انتفاعی!!!!چیزی شبیه به یک جوک

  5. ما که از مرحله بررسی مدارک جلوتر نمی ریم… خوش به حال اون ۳ نفر.
    شاخص های دعوت شدن به مصاحبه هیئت علمی واقعا چیه؟

    • بعد از سالها انتظار

      برخی دانشگاه ها وقتی می بینند سطح دانشگاه پایین تر از خودشان هستند در رتبه بندی تایمز متأسفانه می نویسند به دلیل سطح علمی دانشگاه پذیرش نمی شوید
      برخی دانشگاه ها هم متاسفانه فقط دانشجویان خودشان را دعوت به مصاحبه می کنند هر چند از نظر تعداد مقاله و … با دانشجویان خودشان برابر. باشید.
      متاسفانه خیلی سلیقه‌ای هست. کاش سراسری و متمرکز پذیرش صورت می گرفت.
      با ۱۳ مقاله isi و چندین علمی پژوهشی و بالای ده پوستر و … بعد از حدود چهار سال مصاحبه در دانشگاه های مختلف بالاخره جذب شدم، امیدتان را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *