خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تدوین شیوه نامه افزایش حقوق اساتید دانشگاه آزاد
شیوه نامه افزایش حقوق اساتید دانشگاه آزاد

تدوین شیوه نامه افزایش حقوق اساتید دانشگاه آزاد

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، پنل‌های تخصصی بیست و ششمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارش‌ها و برنامه‌های معاونت‌های موضوعی، معاونت‌های تخصصی و اداره کل‌های سازمان مرکزی برگزار شد.

داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دراین مراسم به تشریح روند حرکتی در حوزه توسعه و تحول اداری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: یکی از اقدامات مهم این معاونت، راه‌اندازی سامانه‌های جامع و یکپارچه قراردادها، اموال، املاک، حسابداری، بودجه و… است. اتفاق مهمی که از سال ۱۳۹۸ محقق شده، روند کاهش وابستگی دانشگاه به درآمدهای شهریه ای است به طوری که در این سال ۸۵ درصد درآمدهای دانشگاه از محل شهریه بود و در سال مالی جاری این عدد به ۵۲ درصد رسیده است.

دانشگاه آزاد حقوق اساتید خود را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد!

جاوید از تدوین شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه به هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده و با تصویب آن، اجرایی خواهد شد.

براساس پیش‌بینی‌ها، هریک از اقلام کمک هزینه خانوار، حق مسکن، حق تأهل، حق اولاد، ایاب و ذهاب و حق سرپرستی از ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. امسال اقلام حق بهره‌وری مدیریت و اثربخشی و ارزیابی عملکرد نیز به احکام اضافه خواهد شد.

همچنین ببینید

تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی

نامه وزارت علوم درخصوص تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم نامه ای درباره امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضای …

۴۱ دیدگاه

  1. سلام. همه دستگاهها و ارگانها افزایش حقوق و ترمیم حقوق چشمگیری امسال داشتند. واقعا برای یک هیات علمی ۱۵ یا ۱۶ میلیون زیاد چشمگیر نیست.به هرصورت ۱۰سال زحمت کشیدی. جالبه خیلی از اساتید دانشگاه آزاد بسیار فرهیخته تر و پر تلاش تر از دانشگاه های دولتی هم هستند اما حقوق باعث شده انگیزه بسیاری از اونها در حال کاهش’باشه. انشالا اقای دکتر تهرانچی روز به روز اوضاع رو ارتقا بدهتد.به امید موفقیت روزافزون دانشگاه آزاد و اساتید محترم.

  2. ای کاش همه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی رو دوباره بفرستند خدمت مقدس سربازی که هم حقوقش با دانشگاه یکیه و هم اینکه حداقل لباس و غذای رایگانی میدن

  3. واقعا این شعارها شرم اوره. خجالت بکشید. اول افزایش۴۰ درصد را اعمال کنید بعد همه جا جار بزنید. شما ۱۰۰ درصد هم افزایش دهید هنوز اون ظلمی که در حق کارکنان و اعضای هییت علمی در سال های قبلی کردید، نمیرسید برا همون اختلاف ما با دولتی اینقدر زیاد شده.
    یک مورد بگم که خودتان حساب کنید هر پایه هییت علمی دولتی بالای ۸۰۰ هزار تومان هست و برا دانشگاه ازاد ۲۸۰ هزار تومان. هنوز این را هم دو سال پیش مثلا سه برابر کردند.

  4. چه افزایش ۴۰ درصدی آخه؟
    برید حکم هاشون رو ببینید واقعا ظلم هست. با وجود گذشت دو ماه و نیم از سال هنوز هیچ حکم جدیدی برایشان زده نشده. چرا هیچ نظارتی نیست؟ چرا در حق یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد این همه ظلم می شود؟

    • حقوق هیت علمی دانشگاه آزاد بین یک سوم تا یک چهارم دانشگاه دولتی است، شرم اوره با میلیاردها دلار سرمایه، حد اقل یک قطعه زمین بدین به اعصای هیئت علمی و کارکنان، سه ماه از سال گذشته حقوق های هر ماه سه قسطه و چهار قسطه پرداخت می شه، مشکل اصلی شخصیت حقوقی دانشگاه آزاده، نه خصوصیه نه دولتی و نه تعاونی و کارکنان در آن سهامدار نیستند، و هیئت امنایی معلوم نیست از کحکجا اومدن و از بیرون دانشگاه برای دانشگاه آزاد رئیس می ذارن که اصولا آشنایی با دانشگاه آزاد نداره، اموال نگهداشتن برای اشخاص معینی و به کارکنان نم پس نمی دن و هر کی هم حرف بزنه اخراج

  5. آبرو و اعتباری برای هیات علمی دانشگاه آزاد نگذاشتید… حقوق هیات علمی با مدرک دکترای تخصصی از فرهنگی با مدرک فوق دیپلم کمتر شده

  6. همکاران محترم تا زمانی که حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد به حد دانشگاههای دولتی نرسد، سر کلاس حاضر شوید اما درس ندهید. بیایید کمی برای شأن خودمان ارزش و احترام قائل شویم.

  7. واقعا تا کی میخواهند دروغ سرهم کنند استادیار با حقوق ۱۷ میلیون در مقابل استادیار ۲۷ میلیونی دانشگاه سراسری

  8. اولا که همه هیات علمی حق سرپرستی ندارن، حق ایاب و ذهاب که اصلا ندارن، حق اولاد که بیشتر قلیل الاولادند و اما حق تاهل یا مجرد و یا مطلقه اند، یکی به اینها بگوید افزایش مبنای حقوق، حق جذب و سایر آیتمهای اصلی مدنظر باشد، در ضمن تا همین الان هم افزایش ۲ ماهه اعمال نشده و منتقل میشه به انتهای سال، و آخر از همه هم بسیاری از واحدها هم تنها حقوق درصدی و قطره چکانی می دن و لاغیر.

    • دقیقا درسته.ما به التفاوت این دو ماه به شرطی که خرداد ماه اجرایی بشه افزایش حقوق ! در ماههای بعدی وقتی پرداخت شه دوباره بهش مالیات تعلق میکیره یعنی از سر و تهش فقط میزنن.

  9. جهت اطلاع دوستان، درآمد یک “سلمونی” در یک شهر کوچیک از در آمد یک “استاد دانشگاه ازاد” با ۱۵ سال سابقه بیشتره.

  10. سلام هیئت علمی دانشگاه آزاد هستم با ۲۷ سال سابقه
    دریافتی ام ۱۲ تومنه

  11. با سلام وعرض ادب
    ای کاش مسولین دانشگاه کمی به فکر دانشجویان عزیز هم باشند،همه کمبود مالی‌شان را از طریق شهریه دانشجویان جبران نکنند بوالله این پول خوردن نداره،حق الناس است وسر پل صراط بایستی پاسخ بدهند
    از طرق دیگر کمبود مالی‌شان را جبران کنند ،البته دانشگاه غیر دولتی هزینه دارد ولی اگر مسولین فکر اقتصادی سالم داشته باشند می توانند دانشگاه را بنحو احسن اداره کنند که نه استاد ونه کارمند ونه دانشجو بنالد. ابتدای تشکیل دانشگاه هدف چی بود؟ والان چی شده؟خداوند کمی انصاف به همه عطا کند

  12. واقعا جای تعجب داره چرا تیتر زدین ۴۰ درصد!!!!!? این گفته برخی اقلام اونم تا ۴۰ درصد . میانگین بگیری شاید به ۲۰ درصد هم نرسه. تو درج خبر غلو نکنید لطفا

  13. چه انگیزه ای برای کار در دانشگاه آزاد باقی مونده؟ وقتی حکم سرپرستی میدن اما حق سرپرستی حتی یک ریال هم نمیدهند و در ضمن بابت سرپرست بودن از حقوقت هم کم می کنند. واقعیت عین واقعیت. هم درس بدهیم هم سرپرست باشیم آن وقت حق سرپرستی ندهند و هر ماه از حقوقت هم کم کنند. تناقض اندر تناقض

  14. دست از این عوام فریبی بردارید. افزایش حتی ۴۰ درصدی اون اقلام جمعش یک میلیون تومن هم نمیشه

  15. با سلام
    با این همه املاک ، دارایی و درآمد دانشگاه آزاد ، چرا زیر نظر دولت نباشد، مجلس شورای اسلامی باید به این مهم ورود کند، بخش زیادی از جوانان ما در این دانشگاه کشور تحصیل میکنند.
    هم دانشجو می نالد و هم استادش
    مدیران رأس دانشگاه آزاد ، حقوق بگیر دانشگاه های دولتی هستند و دانشگاه آزاد فرصت مناسبی شده برای…
    مجلس شورای اسلامی باید ورود کند و برای همیشه این معضل را حل کند.
    باتشکر

  16. واقعا جای تأسف دارد که حقوق یک هیات علمی خیییلی کمتر از حتی یک معلم آموزش و پرورش است آن وقت چگونه توقع دارید کیفیت آموزش هم خوب باشد وقتی یک هیات علمی دغدغه معیشت دارد

  17. به والله یک معلم پایه اول ابتدائی با مدرک فوق دیپلم حقوقش از استادیار دانشگاه آزاد بیشتره؟
    گرفتار طوفانی شدیم که نه سن احازه میده بریم نه با این حقوق سراسر تحقیر بمونیم!!
    دیگه موندم فراخوانشون واسه هیئت علمی واسه چیه؟
    تو رو خدا گول دانشگاه آزاد را نخورید !
    بخدا شرمنده خانواده ام شرمنده

  18. وای اگر حدیث گنه روبرو شود….

    دنیا سرای گذر است مسئولین دانشگاه آزاد کی می‌خواهید از خواب بیدار شوید و حق را در نظر بگیرید کی میخواهید حق دانشجو و استاد و …‌ را عادلانه پرداخت کنید بس است ظلم بس است بی عدالتی و تحقیر استادان….

  19. متاسفانه بعد از ۱۴ سال که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد هستم حکمم ۱۷ تومن نمیشود.
    واقعا جای تاسف داره که مدرس دانشگاه به جای تمرکز بر مسائل علمی تمام دغدغه اش شرمندگی نزد خانواده باشد.
    چرا دانشگاه آزاد را با دولتی ادغام نمیکنن یا یک بودجه ای از دولت نمیگیرین؟

  20. حق الزحمه اساتید در دانشگاه آزاد تفاوت قابل ملاحظه ای با همکاران هم رده ایشان در دانشگاه های دولتی دارد. در حالیکه وظایف ایشان به هیچ روی کمتر نیست. افزایش میانگین سی درصدی نیز این فاصله را کم نمی کند. این، مصداق بارز تبعیض شغلی است و باید با همسان سازی پرداخت ها، از بنیان اصلاح گردد. وصله زدن به حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد، کاری که در سنوات گذشته مرسوم بوده، راه به جایی نمی برد و زمینه را برای هر چه لیشتر منفعل شدن آنها فراهم می کند.

  21. فوق دکتری حقوق و حسابداری مستقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران????‍????

  22. آقای طهرانچی پشیمان شدی که ۳۵ درصد افزایش حقوق بدی واقعا جای تاسف داره حالا میگی از ۲۰ درصد تا ۴۰ درصد؟؟؟؟؟حقوق اساتید دانشگاه آزاد چون هیچ نظارتی روشون نیست یک استادیار که ۴۰ سال درس خونده و عمرشو تلف کرده باید ۱۷ میلیون بگیره این میشه عدالت؟؟؟
    بعد کارگر سد پایه حقوقش ۱۱ میلیون هست فقط پایه حقوق ، اندازه یک کارگر هم حق نداریم

  23. حسين قنبریان مطلق

    با سلام
    واقعیت امر کمر دانشجویان دانشگاه آزاد بخصوص در تحصیلات تکمیلی زیر این افزایش سرسام آور شهریه ها بریده شده خواهش می کنیم مسؤلان دانشگاه آزاد فکری بکنند برای این افزایش شهریه

  24. با سلام
    مثل همیشه فقط در حرفه. یک استادیار دانشگاه با بیست سال سابقه دریافتی‌شان کمتر از بیست تومان هست. اگر مربی باشه که کمتر از پانزده تومان حقوق می‌گیرند.

  25. چرا با فشار به دانشجو و شهریه های هنگفت و دغدغه زیاد کردن های دانشجو حقوق اساتید تون رو میدید ؟؟؟؟ مگه اموال کم داره دانشگاه ازاد که هر x میلیارد بزاره وثیقه توی هر بانکی سودشx تومت در میاد که میتونید از اموال خوده دانشگاه که با پول شهریه های دانشجوها خریدین بدید …چرا واقعا دانشگاه ازاد رو کسی نمیبینه که شهریه های هنگفتی داره میگیره ؟؟؟ چرا بازرسی و تحقیق نمیشه !!!! وقف عام و خاص هم شده باشه نباید باره افزایش حقوق اساتید به دوش دانشجوها بیفته ….دانشجو واقعا مجبوره دیگه درس رو نیمه رها کنه عطای دانشگاه ازاد رو به لقاش ببخشه

    • شهریه هنگفت ؟؟
      شهریه دوره های کارشناسی دانشگاه آزاد از مهدکودک هم کمتره.

      • در عوض شهریه دوره های تحصیلات تکمیلی پدر هرچی شهریه هست در آورده. با اون بار علمی کم آخه دانشگاه ازادچه گلی به سر مردم زده که اینهمه شهریه میگیره؟ این اگر وقف هست دیگه اصلا نباید اینهمه شهریه بگیره.
        کاش حداقل اعتبار علمی هم داشت مدرکش

      • دقیقا همینه مهد کودک توی جای متوسط تهران ماهی ۸ تومن داره میگیره اونوقت اموزش آکادمیک دارن چقدر میدن فوقش توی رشته های علوم پزشکی ۱۲ تا ۱۶ تومن ترمی .

  26. سلام، کسی نیست به این مسئولین دانشگاه آزاد بگه که چرا حق الزحمه چندین ساله اساتید مدعو (حق التدریس) را نمی دهید ؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *