خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام جزئیات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی
مهمترین چالش دانشگاه‌ها در جذب هیات علمی

اعلام جزئیات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی

قائم مقام وزیر علوم گفت: آیین‌نامه ارتقا اساتید آیین نامه جامعی است که در عمل همه گروه‌های آموزشی مرسوم را دربرمی‌گیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سلیمانی درباره بررسی آئین‌ نامه ارتقای علوم انسانی و هنر به‌ صورت فصل جداگانه‌ای در آیین نامه ارتقا اساتید گفت: پیشنهاد وزارت علوم تحقیقات و فناوری این است که یک آئین‌ نامه جامع و مادر داشته باشیم و آن را بخش بخش نکنیم.

توجه به شاخص‌ های خاص در ارتقا هیات علمی علوم انسانی و هنر

وی افزود: بنابراین ۹ محور در آئین نامه ارتقا اساتید شناسایی و پیش بینی شد تا اساتید از طریق آنها امتیازات وتویی ارتقا را کسب کنند، برخی از آن، خاصه علوم انسانی و هنر است مثلاً اثر بدیع هنری، رشته‌های مهندسی یا رشته‌های علوم پایه چنین چیزی را ندارند ولی گروه هنر دارد، یا اثر بدیع ادبی برای علوم انسانی هم می‌تواند باشد، یا کرسی‌های نظریه‌پردازی، کرسی‌های تخصصی، کتاب، کتاب تصنیفی و تألیفی همه در علوم انسانی پیش بینی شده است. در عین حال مقاله هم هست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ۹ شاخص مهم در آیین‌نامه جدید ارتقا اعضای هیات علمی کلیک کنید.

تأکید بر تنوع و جامعیت در آیین نامه ارتقا اساتید

قائم مقام وزیر علوم افزود: این آئین‌نامه جامعی که پیش‌بینی‌شده است عملاً همه گروه‌های آموزشی مرسوم را دربرمی‌گیرد و امتیازات و زیر بخش‌هایی که پیش‌بینی‌شده تنوع زیادی دارد مثلاً اگر در بخش پژوهش ما حدود چند، ده زیربخش و محور دارد، علوم انسانی نیز به همین صورت است.

وی ادامه داد: آئین نامه ارتقا در تولید علم، تولید عالم و جهت دهی علم و عالم اثر مستقیم دارد و بازنگری در این آئین نامه در جهت همین سه محور توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با رعایت همه قوانین و مقررات و اسناد بالادستی آئین نامه انجام و در اردیبهشت ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

۹ محور در آئین نامه ارتقا پیش بینی شده است، که از این محورها استادان بتوانند امتیازات وتویی ارتقا را کسب کنند. یکی از این ۹ محور مقاله و ۸ مورد دیگر شامل طرح‌های پژوهشی، کرسی‌های نظریه پردازی و تخصصی، اثر بدیع ارزنده هنری و ادبی، انتشار کتاب تصنیفی و تألیفی، اختراع، تولید و تجاری سازی، اکتشاف، است، اساتید از هر کدام از این ۹ محور امتیازات حداقلی بایستگی را به دست بیاورند به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند.

همچنین ببینید

رتبه‌ب ندی دانشگاه‌ های جامع و صنعتی ایران بر اساس سرانه مقالات علمی

اعلام سرانه مقالات اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ های جامع و صنعتی

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در گزارشی سرانه مقالات اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های جامع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *