خانه » اطلاع رسانی » فراخوان اولویت‌ های پژوهشی و فناوری سال ۱۴۰۲
فراخوان اولویت های پژوهشی و فناوری سال 1402

فراخوان اولویت‌ های پژوهشی و فناوری سال ۱۴۰۲

سازمان سنجش آموزش کشور با هدف بهبود و کیفیت بخشی به روش‌ها و برنامه‌های خود از اعضای هیات علمی علاقه مند، برای انجام پژوهش دعوت به عمل می‌آورد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، جزئیات این فراخوان به شرح زیر است:

شرایط فراخوان اولویت‌ های پژوهشی و فناوری سال ۱۴۰۲

آزمون‌های الکترونیک و هوشمند

  • طراحی و توسعه آزمون های الکتـرونیک در مقیاس وسیع
  • بررسی و تحلیل فناوریهای نوین مخابراتی برای برگزاری آزمون های مقیاس وسیع الکتـرونیکی
  • بررسی روشهای هوشمندسازی تخصیص شـرکتکنندگان به حوزه های امتحانی
  • بررسی نحوه و چگونگی سنجش انطباقی در آزمون های مقیاس وسیع طراحی سامانه های مدیریت الکتـرونیک حوزه های برگزاری آزمون ها

آزمون‌سازی و روان‌سنجی

  • بررسی روشهای ارتقاء کیفیت سؤالهای آزمون های ورودی به دانشگاه‌ها بر اساس الگوهای شناختی
  • بررسی و ارائه الگوی نمره کل‌سازی مبتنی بر نمره کل سوابق تحصیلی و آزمون سراسری
  • ارزیابی سؤال‌های آزمون های سراسری (کنکور سراسری، کارشناسی ارشد، و دکتری) از حیث ملاک‌های تدوین سؤال و انطباق با دانش موضوعی
  • ارائه الگوی عملی اعتبار بخشی به کارنامه های آزمون های سراسری
  • بررسی ابعاد روانسنجی آزمون های شغلی و صلاحیت حرفه‌ای
  • بررسی فرایند طراحی و کاربرد آزمون های استعداد تحصیلی در سنجش ورود به آموزش عالی
  • بررسی ابعاد و پیامدهای اجرای مصوبه سنجش و پذیرش بررسی نحوه طراحی و پیاده‌سازی بانک سؤال آزمونها

بهینه‌سازی روشهای اجرایی

  • بازنگری در گروه‌بندی، رشته‌ها ضرایب و سرفصلهای دروس آزمون های کارشناسی ارشد دکتری و استخدامی
  • ارائه الگوی بهینه آزمون های صلاحیت حرفه‌ای برای سازمان سنجش
  • طراحی نظام صلاحیت حرفه‌ای طراحان آزمون های ورودی آموزش عالی و استخدامی
  • بررسی نتایج و پیامدهای پذیرش بدون آزمون و بر مبنای سوابق تحصیلی
  • بررسی روشهای بهینه‌سازی فرایند انتخاب رشته آزمون های سراسری
  • طراحی الگویی نو برای سنجش و پذیرش در بخش عملی آزمونهای سراسری
  • آسیب شناسی فرایندهای اجرایی آزمونهای سراسری و ارائه برنامه اقدام
  • طراحی سازمان اجرایی آزمونهای الکترونیکی

ارزشیابی و اعتبارسنجی

  • بررسی الگوهای بهینهٔ اعتبارسنجی حوزه های برگزاری آزمون و ارائه الگوی مناسب
  • بررسی تأثیر روشهای سنجش و پذیرش بر کیفیت ورودیهای آموزش عالی
  • ارائه سازوکار مناسب مدیریت و ارزیابی عملکرد طراحان سؤال
  • طراحی جایزه ملی کیفیت در نظام آموزش عمومی (پیش از دانشگاه)
  • طراحی جایزه ملی کیفیت در نظام آموزش عالی
  • آسیب‌شناسی سازوکارهای ارزیابی و نظارت در نظام آموزشی و ارائهٔ برنامهٔ اقدام
  • طراحی نظام آموزشی و صلاحیت حرفهای ارزشیابان در نظام آموزشی
  • بررسی سازوکارهای اعتبارسنجی در سطوح مختلف نظام آموزشی و ارائه برنامه اقدام
  • آینده پژوهشی سنجش، ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت در نظام آموزشی

حفاظت و امنیت آزمون

  • بررسی تخلف و تقلب در آزمونهای مداد – کاغذی با آزمونهای الکترونیک و هوشمند و اقدامات مقابله ای، با تاکید بر آزمونهای مقیاس وسیع
  • بررسی راهکارهای الکترونیک و هوشمند در جهت افزایش امنیت آزمونهای سراسری
  • طراحی و توسعهٔ دستگاه های آشکارساز و کاوشگر برای مقابله با تقلب در آزمونهای سراسری

ابعاد اجتماعی و افکارسنجی

  • بررسی نگرش عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور و راهکارهای ارتقاء اعتبار اجتماعی
  • ارزشیابی و بهسازی نظام پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور از دیدگاه مراجعه کنندگان
  • بررسی نظرات معلمان و مشاوران مدارس درباره اعتبار و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • بررسی تأثیر فضای مجازی بر امنیت روانی خانواده‌ها و متقاضیان آزمون ها
  • بررسی سهمیه های آزمون سراسری به منظور افزایش توان علمی ورودی دانشگاه ها

زمان فراخوان اولویت‌ های پژوهشی و فناوری ۱۴۰۲

علاقه مندان میتوانند پیشنهاده‌های پژوهشی خود را تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ به آدرس رایانامه Research@sanjesh.org ارسال نمایند.

 لازم است پیشنهاده های پژوهشی مطابق با چهارچوب مرکز پژوهش (قابل دستـرس در نشانی) www.craqe.ir و در قالب نرم افزار word ارسال شود.

همچنین ببینید

آمار حضور دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی جهانی در دهه گذشته

آمار حضور دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی جهانی در دهه گذشته

رئیس موسسه ISC با تشریح جایگاه پژوهشی کشور و چالش‌های موجود برای پیشرفت پژوهش، آمار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *