خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » کاهش امتیاز مقاله در ارتقای اساتید

کاهش امتیاز مقاله در ارتقای اساتید

قائم مقام وزیر علوم در علوم انسانی آخرین وضعیت آیین نامه ارتقاء اساتید را تشریح کرد و گفت: علاوه بر اینکه سهم مقاله در ارتقا کاهش یافت، شروط متفاوتی برای رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد جواد هراتی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تدوین آئین‌نامه جدید ارتقا اساتید با ویژگی‌های علوم انسانی گفت: پیشنهادات وزارت علوم در خصوص آئین نامه ارتقا اساتید به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است. اکنون میز آئین نامه ارتقا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و در حال بررسی آئین نامه ارتقا جدید هستیم، یک ویژگی آئین‌نامه ارتقاء جدید این است که راه‌های متفاوتی برای ارتقا در نظر گرفته است.

قائم مقام وزیر علوم در علوم انسانی افزود: ممکن است یک فرد از نظر آموزشی، فرد دیگری از نظر فناوری و یا پژوهشی قوی باشد لذا آئین‌نامه جدید فقط پژوهش محور نخواهد بود، آئین‌نامه راه‌های متفاوتی را برای ارتقا پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: نکته دومی که در آئین‌نامه ارتقا بحث می‌شود این است که برای گروه‌های مختلف، با توجه به شرایط متفاوتی که دارند، سنجه‌های متفاوتی در نظر گرفته است، به‌عنوان مثال شروط و امتیازهای جدول گروه علوم انسانی، با جدول فنی و مهندسی متفاوت است و جدول گروه هنر با جدول گروه علوم پایه و همچنین علوم انسانی متفاوت است.

قائم مقام وزیر علوم در علوم انسانی ادامه داد: اصل آئین‌نامه ارتقا بین وزارتین واحد است اما آیتم‌ها و بندهایی که پیش بینی شده، متنوع است، برای هریک از گروه‌های آموزشی یک حق وتویی خاص پیش بینی شده است به عنوان مثال برای گروه فنی‌مهندسی، طرح پژوهشی و برای گروه علوم انسانی، کرسی‌های نقد و نظر ممکن است موضوع مهم‌تری باشد و به جای آن، امتیاز مقاله کاهش یافته است.

هراتی افزود: یک موضوع جدی دیگر در آئین‌نامه ارتقاء جدید این است که با توجه به منویات مقام معظم رهبری تلاش می‌شود، بحث وتویی مقالات بین‌المللی برای برخی رشته‌ها برداشته شود که این خود یک گام بزرگ است در مجموع به نظرم آئین‌نامه جدید با توجه به تجربیات گذشته و آئین‌نامه‌های گذشته به دو دلیل یک آئین‌نامه متفاوت از آئین نامه قبلی ارتقا است، اول این‌که در آئین نامه جدید به شیوه‌های دیگر هم می‌شود ارتقا گرفت نه‌فقط از راه پژوهش، و دوم اینکه گروه‌های مختلف، دارای جدول‌های امتیازی متفاوتی خواهند بود به عنوان مثال گروه علوم انسانی با گروه فنی و مهندسی و گروه هنر یکی دیده نمی‌شود مثلاً در گروه هنر ممکن است یک اثر هنری امتیاز داشته باشد و در گروه فنی‌مهندسی ممکن است یک طرح پژوهشی و در گروه علوم پایه، مقاله‌ای که در مرز دانش باشد امتیاز محسوب شوند.

وی افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم جلسات در خصوص آئین نامه خیلی فشرده و دائمی تشکیل شده و با یک ضرب‌الاجلی در حال انجام این کار هستیم.

وی ادامه داد: گروه‌های مختلف هم با ارتباط گیری با دانشگاه‌ها و مراکز مختلف در تلاش هستند تا نظرات آنان نیز دریافت و در آئین نامه جدید لحاظ شود به عنوان مثال در گروه علوم انسانی، شیوه‌نامه‌های علوم انسانی را به یک گروه سپرده‌اند تا با دانشگاه‌های مرتبط ارتباط بگیرد، به نظر می‌رسد که به زودی آئین نامه ارتقا تدوین شده و آئین‌نامه خوبی را تشکیل دهد.

همچنین ببینید

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

بانوان پژوهشگر ایرانی با کسب بیش از ۱۳ درصد سهم از پژوهشگران پراستناد کشور، در …

۲ دیدگاه

  1. مقاله خوبه. فقط مقاله در مجلات داخلی و کشور خودمان. اتفاقا اساتید با مقاله مشخص میشه که چقدر بن مایه علمی دارند. البته مقالات تک نفری. نه چند نفری و رقابتی. کرسی و غیره فقط برای اساتید تنبل است

    • کدوم استاد میشینه مقاله بنویسه !!!همش ما دانشجوهارو وادار میکنن واسه دو نمره مقاله بنویسیم و اسم اونارو هم به عنوان نویسنده در مقاله درج کنیم . استادی استاده که خودش بشینه زحمت بکشه مقاله بنویسه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *