خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم هدایتگری ۱۰ عضو هیات علمی توسط یک هیات علمی

لزوم هدایتگری ۱۰ عضو هیات علمی توسط یک هیات علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر عضو هیات علمی مربی و هدایتگری ۱۰ عضو دیگر هیات علمی را بر عهده بگیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در جمع اعضای هیات علمی و کارکنان موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف در جامعه گفت: از نتایج و یافته‌های پژوهشی باید برای تصمیم‌سازی‌های نهایی در مدیریت کلان کشور استفاده شود. انتظار داریم موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی بهره بیشتری به نظام آموزش عالی کشور برساند. در همین راستا و برای پیشبرد اهداف و پروژه‌های کلان ملی صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری را نیز تأسیس کردیم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی کشور نقش به سزایی در انجام پژوهش‌های کلان در حوزه آموزش عالی دارد گفت: انتظار داریم موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اهدافی ترسیم کند که هر عضو هیات علمی از محل اعتبارات صندوق شورای عالی عتف پژوهش های تقاضا محور انجام دهد و هر عضو هیئت علمی این موسسه از محل اعتبارات پژوهشی بتواند معادل حقوق دولتی یک کارمند این موسسه را از محل درآمدهای اختصاصی تحقیق و پژوهش نصیب هر کارمند این موسسه شود.

وی افزود: باید برنامه‌های جدید تعریف کنید و هر عضو هیات علمی مربی و هدایتگری ۱۰ عضو دیگر هیات علمی را بر عهده بگیرد، کلان پروژه تعریف و آن را به ۱۰ ریز پروژه دیگر تعریف کند تا بتواند نقش خود را خوبی ایفا کند.

زلفی‌گل گفت: بروندادهای پژوهشی باید مفید، خلاصه و قابل ارائه به شکل قانون، آیین‌نامه یا حداقل بندی از یک آیین‌نامه باشد که در این صورت به سیاستگذاران راهکار علمی برای حل مشکل جامعه ارائه می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه پژوهش ها باید نتیجه‌بخش باشد اظهار داشت: نتیجه هر تحقیق و پژوهشی باید در سه زمینه عیان باشد؛ یک اینکه موجب شود اخلاق در علم رعایت شود؛ کیفیت امور ارتقا یابد و عدالت در جامعه برقرار شود. این سه باید مهمترین برونداد پژوهش‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی باید پروژه های کلان ملی را برای خود تعریف کند گفت: یکی از مهمترین پروژه‌ها این است که نقش آینده شغلی و مشاغل آینده در آموزش عالی چگونه خواهد بود؟ موسسه در این حوزه وارد تحقیق و مطالعه شود و نتایج آن را ارائه دهد.

همچنین ببینید

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

بانوان پژوهشگر ایرانی با کسب بیش از ۱۳ درصد سهم از پژوهشگران پراستناد کشور، در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *