خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تغییر نحوه ارتقای اساتید علوم پزشکی

تغییر نحوه ارتقای اساتید علوم پزشکی

وزیر بهداشت گفت: طرح تحول آموزش در وزارت بهداشت به زودی رونمایی می‌شود و دانشگاه ها با موتور جدید حرکت می کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی امروز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاههای علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی همزمان با هم یادآور قهرمانی ها و رشادت های مردم ایران است.

عین اللهی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: بزرگترین فرصت ها از میان تهدید ها بروز پیدا می کند. آموزش مجازی در دوران کرونا تحول بزرگی ایجاد کرد و باعث شد اساتید و دانشجویان با فضای مجازی آشنا شوند اما این آموزش کافی نبود و باید صدمات آموزش غیرحضوری را جبران کنیم و به راه اصلی خودمان برگردانیم.

وزیر بهداشت افزود: اکنون بیش از ۹۰ درصد اساتید و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی واکسینه شده اند و آموزش به صورت ترکیبی (حضوری – مجازی) بوده اما حرکت اصلی باید به سمت آموزش حضوری باشد.

وی خاطرنشان کرد: از روش هایی که در دوران آموزش مجازی فراگرفته ایم باید به عنوان روش تکمیلی استفاده کنیم و مناطق محروم از کلاس های ضبط شده برترین اساتید، بیشترین استفاده را داشته باشند.

وزیر بهداشت با تاکید بر آموزش فعال در حوزه علوم پزشکی از رونمایی از طرح تحول آموزش در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با این طرح تحول موتور جدید حرکت دانشگاهها را روشن می کنیم.

عین اللهی افزود: در این طرح، روش آموزش باید تغییر کند و از کلاس های تکراری و جزوه ها که آفت آموزش هستند باید به روش فعال با امکان مشارکت هر چه بیشتر فراگیران تغییر مسیر دهیم.

وی گفت: در طرح تحول آموزش تمامی اساتید جوان قبل از شروع به کار باید روش تدریس و روش ارتباط با دانشجویان و کار معلمی را فراگیرند. برای یک استاد جوان تنها تخصص مهم نیست. وی باید معلم خوبی هم باشد.

عین اللهی با اشاره به تغییرات ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی گفت: شرط اصلی ارتقاء استاد، آموزش است. استاد وقتی ارتقا پیدا می کند که معلم خوبی باشد و این موضوع که تنها به مقاله و پژوهش توجه شود تغییر می کند.

وی ادامه داد: در آئین نامه ارتقا اساتید، آموزش رکن اصلی خواهد بود و پژوهش در کنار آن قرار می گیرد. هر چه رتبه یک استاد بالاتر رود باید کلاس بیشتری هم داشته باشد.

وزیر بهداشت با انتقاد از روش فعلی ارتقا اساتید گفت: برخی اساتید صرفا با امتیاز مقاله ارتقا پیدا کرده اند در صورتی که کلاس و معلمی برای ارتقا یک استاد مهم است.

وی درباره تغییرات حوزه پژوهشی یادآور شد: در پژوهش فقط اچ ایندکس مهم نیست. باید پژوهش ها در راستای منافع مردم انجام شوند. پژوهش های مروری باید کمترین امتیاز و پژوهش های کاربردی بالاترین امتیاز را داشته باشند.

عین اللهی یادآور شد: همانند پژوهش های حوزه دفاع مقدس، پژوهش های حوزه کرونا نیز دو برابر امتیاز خواهند داشت.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی اساتید گفت: در طرح تحول آموزش به مسائل فرهنگی هم توجه شده و با همکاری دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و تشکل های فرهنگی دانشجویی فعالیت های فرهنگی گسترش می یابد و اساتید با فعالیت فرهنگی امتیاز می گیرند.

وزیر بهداشت گفت: در طرح تحول آموزش، موضوع آموزش جامعه نگر و منطبق بر نیاز کشور مورد توجه جدی است و دانشجویان ما باید نیازهای کشور را در آموزش خود دیده باشند.

عین اللهی تصریح کرد: آموزش مداوم در دوران کرونا به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و صدمه دیده است و باید به سمت آموزش حضوری با جمعیت های کوچکتر و به صورت کوتاه مدت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد محیطی پرشور برای آموزش و پژوهش دانشجویان علوم پزشکی گفت: در دنیا بیشترین پژوهش ها توسط دانشجویان صورت می گیرد و ما باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

همچنین ببینید

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

بانوان پژوهشگر ایرانی با کسب بیش از ۱۳ درصد سهم از پژوهشگران پراستناد کشور، در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *