خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تشریح روند شکایت متقاضیان جذب هیات علمی از دانشگاه ها

تشریح روند شکایت متقاضیان جذب هیات علمی از دانشگاه ها

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی روند شکایت متقاضیان جذب هیأت علمی که در دانشگاه‌ها پذیرش نمی‌شوند را تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ٢۶٢ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

محمد علی کی‌نژاد در ابتدای جلسه به ارائه توضیحاتی درباره روند شکایت متقاضیان جذب هیأت علمی که در دانشگاه‌ها پذیرش نمی‌شوند، پرداخت و خاطرنشان کرد: فرد شاکی می‌تواند از ۳ مسیر ماده ۲۰، ماده ۲۱ و ماده ۱۶ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات، اقدام کند.

وی با بیان اینکه متقاضی در ابتدا می‌تواند بر اساس ماده ۲۰ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات به دانشگاه اعتراض کند، افزود: اگر دانشگاه پس از بررسی، اعتراض را پذیرفت، حکم پذیرش صادر می‌شود. در غیر این صورت متقاضی باید از طریق ماده ۲۱ اقدام کند.

رئیس هیأت عالی جذب ادامه داد: اگر متقاضی از طریق ماده ۲۰ و ۲۱ جذب نشد، می‌تواند مجدد اعتراض کند که این اعتراض از هیأت مرکزی جذب به هیأت عالی جذب ارسال و در کمیته ۵ نفره هیأت عالی جذب بررسی می‌شود و بعد از موافقت هیأت عالی جذب، متقاضی باید فرم خود اظهاری و شخصیتی را تکمیل کند.

کی‌نژاد به ماده ۱۶ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات اشاره کرد و گفت: تا کنون برای جذب هیأت علمی از این ماده استفاده نشده است چرا که همواره تأکید بر این بوده که جذب، توسط دانشگاه‌ها و هیأت مرکزی جذب انجام شود.

همچنین ببینید

تشریح جزئیات اعلام فراخوان جذب اعضای هیات علمی

اعلام فراخوان جذب هیات علمی ۱۴۰۳ تا حداکثر یک ماه آینده

رئیس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: حدود ۲۸ روز طول می کشد تا صورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *