مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور از راه اندازی سامانه ترفیع اعضای هیات علمی این دانشگاه در راستای تحقق مدیریت سبز، اصلاح فرایند ثبت و پیگیری درخواست های اعضای هیات علمی و صرفه جویی در مصرف کاغذ خبر داد.
آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…
به گزارش ایسنا، دکتر هوشنگ تاجفر با عنوان اینکه این سامانه به درخواست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و در فاز اول برای سهولت ثبت و پیگیری درخواست ترفیع اعضای هیات علمی راه اندازی شد، گفت: اعضای هیات علمی از این پس می توانند درخواست ترفیع خود را با مراجعه به شبکه اعضای هیات علمی به نشانی cv.pnu.ac.ir ثبت و پیگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: درخواست ترفیع اعضای هیات علمی ۳۰ سال است که به صورت کاغذی و با صرف ۱۸۰ هزار برگ کاغذ در سال برای اعضای هیات علمی و با توجه به اینکه دانشگاه پیام نوردارای حدود ۴ هزار عضو هیات علمی است، میزان مصرف کاغذ رقم بالایی است.
مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور افزود: علاوه بر آن در سیستم ارسال درخواست به صورت دستی، امکان گزارش گیری سیستماتیک از روند پیگیری فرایند ثبت درخواست تا پذیرش و یا رد آن وجود نداشت و در واقع دانشگاه نمی توانست موضوع رکود اعضای علمی را به صورت سیستماتیک گزارش گیری کند.
تاجفر این سامانه را دارای دو مزیت عمده دانست و گفت: با استفاده از این سامانه اعضای هیات علمی دیگر نامه نگاری های متعدد، ارسال مدارک فیزیکی و گاها مفقود شدن مدارک را نخواهند داشت و با بارگزاری مدارک خود به راحتی می توانند مراحل مختلف روند درخواست خود را پیگیری کنند.
وی افزود: از سوی دیگر، مدیریت دانشگاه نیز می تواند به سهولت، وضعیت درخواست ، پذیرش و یا رد ترفیع اعضای هیات علمی به دلیل نداشتن امتیاز لازم پژوهشی و … را بررسی و گزارش گیری کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی در پایان اظهار داشت: این سامانه از ۳۰ دی ماه عملیاتی شده و اعضای هیات علمی می توانند درخواست خود را همراه با اسکن مدارک از طریق این سامانه ارسال کنند.