خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعزام ۱۳۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی در سال

اعزام ۱۳۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی در سال

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: سالانه ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان دوره دکتری در قالب فرصت‌های مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی گفت: هدف از شرکت اساتید و محققان کشورمان در سمینارها و کنفرانس‌ها آن است که بهترین نفرات داخل کشور با ارائه مقاله به کشورهای خارجی اعزام شوند تا بستری مناسب در جهت استفاده از علم جهانی و مراودات علمی شکل گیرد.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۰۲۲ نفر از اعضای هیئت علمی کشورمان به سمینارها و کنفرانس‌ها و کارگاه‌های بین المللی اعزام شدند که حاصل این امر ورود ده‌ها نوع دانش فنی و روز دنیا به کشور است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ بیشترین اعزام اساتید به کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، کانادا و هلند بوده است و مسلماً ایرانیان به عنوان ارائه‌دهنده در این کشورها حاضر خواهند شد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۲ هزار و ۱۶۸ نفر از دانشمندان، اعضای هیئت علمی و افراد برجسته دنیا به ایران آمدند که این آمار قابل توجهی است؛ در واقع هر هفته ۱۰ هیئت علمی خارجی به ایران می‌آیند و این افراد با تمرکز روی ۴ محور حضور در سمینارها و کنفرانس‌ها، راهنمایی دانشجویان دوره دکتری (مشترک)، آموزش و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به ایران می‌آیند.ا

همچنین ببینید

زمان فراخوان جدید جذب اعضای هیات علمی

اعلام زمان فراخوان جدید جذب اعضای هیات علمی ۱۴۰۳

فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در مرداد یا شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *