خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » الزامات شرکت استادان دانشگاه آزاد در همایشهای خارجی

الزامات شرکت استادان دانشگاه آزاد در همایشهای خارجی

معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه شرکت اعضای هیأت علمی این دانشگاه را در همایشهای بین المللی و معتبر خارج از کشور، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این بخشنامه که در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد قرار گرفته حاوی نکات مهمی است که به آن اشاره می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

متن کامل بخشنامه در سامانه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد قرار گرفته است.

شرایط متقاضی و نحوه شرکت در همایش های بین المللی خارج از کشور:

استادان متقاضی شرکت در همایشهای بین المللی لازم است عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد باشند.

دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برای یکبار در طول تحصیل مشروط بر گذراندن امتحان جامع و تصویب موضوع رساله دکترای تخصصی با تایید استاد راهنما می توانند در این همایشها شرکت کنند.

موضوع همایش باید با موضوع رساله دکتری دانشجو مرتبط باشد.

برای اعضای هیات علمی، چاپ حداقل یک مقاله در مجله های بین المللی با نمایه ISI یا دو مقاله علمی پژوهشی مورد تایید وزارتین با اتمام یک طرح پژوهشی برون دانشگاهی شرط استفاده از تسهیلات یاد شده است.

اعضای هیات علمی با سه سال سابقه استخدام یا کمتر، می توانند به منظور ارائه مقاله حاصل از فعالیت پژوهشی خود پس از استخدام در دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از تسهیلات برای بار اول در همایش علمی معتبر بین المللی خارج از کشور شرکت کنند.

افراد حائز شرایط به شرط پرداخت تمام هزینه ها به طور شخصی می توانند بیش از یک بار در همایش های بین المللی شرکت کنند.

اعضای هیات علمی که به صورت مدعو یا نیمه وقت با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند، مشمول این آیین نامه نمی شوند.

اعضای هیات علمی در یک گروه آموزشی می توانند با مقاله های متفاوت در یک همایش علمی معتبر بین المللی خارج از کشور شرکت کنند و برای مقاله های مشترک تنها نویسنده مسئول مجاز به شرکت در همایش است.

شرکت در همایش های بین المللی معتبر جهانی که صرفا به صورت پوستر مقاله می پذیرد، برای یکبار طی یک سال شمسی بلامانع است.

معیارهای ارزیابی اعتبار همایش:

همایش بین المللی با داشتن یکی از شرایط زیر معتبر تشخیص داده می شود:

برگزار کننده همایش، انجمن علمی یا مرکز تحقیقاتی یا موسسه علمی (آکادمی) معتبر در موضوع همایش است.

اعضای کمیته علمی برگزار کننده همایش از میان اعضای هیات علمی دانشگاههای معتبر بر اساس رتبه بندی سایت و یا سایر سایت های معتبر بین المللی انتخاب شده باشند.

همایش دارای پیشینه معتبر با سابقه برگزاری حداقل ۳ بار پی در پی است.

رتبه دانشگاه برگزار کننده باید تا سه هزار در بین دانشگاههای برتر جهان و بر اساس سایت (Webomterics) یا سایر سایتهای معتبر جهان است.

شرکت در همایش هایی که شرایط مذکور را رعایت نکرده باشند، مورد تایید نیست، تشخیص غیر معتبر بودن همایش های بین المللی خارج از کشور بر عهده شورای پژوهش و فناوری واحدها است.

مرجع صدور مجوز شرکت در همایش های علمی معتبر بین المللی خارج از کشور:

مرجع صدور مجوز شرکت اعضای هیات علمی تمام وقت و دانشجویان دوره دکتری در همایش های بین المللی علمی معتبر خارج از کشور پس از تصویب در شورای پژوهش و فناوری واحد بر عهده رئیس همان واحد دانشگاهی است.

مرجع صدور مجوز رئیس و معاونان واحدهای دانشگاهی، معاونان هیات امنای استانی و رئیسان کمیته های پژوهش و فناوری استان بر عهده نمایندگان تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیات های امنای استانی است.

مرجع صدور مجوز مشاوران معاونان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگان تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیات های امنای استانی و مدیران کل سازمان مرکزی بر عهده معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پس از تایید ریاست دانشگاه است.

معرفی اعضای شرکت کننده در همایش های بین المللی به سفارت خانه ها از طریق مکاتبه رئیسان واحدها یا معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی صورت می پذیرد.

نحوه پرداخت هزینه ها:

بر اساس بخشناه مذکور، نحوه پرداخت هزینه ها نیز اعلام شد.

پرداخت ریالی معادل هزینه ثبت نام و پرداخت هزینه معادل ریالی برای گرفتن روادید از جمله شرایط است.

پرداخت حداکثر مبلغ (پنجاه میلیون ریال) بابت هزینه اقامت، غذا، جابجایی در کشور برگزار کننده همایش و بلیط هواپیما بر این اساس صورت می گیرد:

برای قاره آمریکا و اقیانوسیه مبلغ ۵ میلیون تومان، قاره اروپا (به استثنای کشورهای چشم انداز) و آفریقا مبلغ ۴ میلیون تومان، ژاپن، کره شمالی، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ، تایلند، مالزی، چین، اندونزی، فیلیپین، ویتنام، کامبوج و لائوس مبلغ ۴ میلیون تومان، هندوستان، سریلانکا، بنگلادش، مالدیو و نپال سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در کشورهای چشم انداز و ارمنستان مبلغ ۳ میلیون تومان اعلام شده است.

برای کشورهایی که در ایران سفارتخانه ندارند و عضو هیات علمی مجبور است برای دریافت روادید به کشور ثالثی مراجعه کند، استفاده از اعتبار پژوهانه بلامانع است. در صورت کمبود اعتبار پژوهانه پرداخت وام تا سقف ۱۵ میلیون ریال بدون بهره مجاز است.

حداقل مبلغ پرداختی قبل از انجام سفر ۸۰ درصد کل هزینه بر اساس مبالغ اعلام شده، تعیین می شود.

شرایط لغو مجوز:

هرگونه درخواست لغو مجوز از سوی شرکت کنندگان در همایش های علمی معتبر بین المللی خارج از کشور بر عهده مرجع صادر کننده مجوز است.

تمام واحدهای دانشگاهی ملزم به ثبت و نگهداری اطلاعات شرکت اعضای هیات علمی در همایش های علمی معتبر بین المللی خارج از کشور هستند.

برای ارائه مقاله در همایش های علمی معتبر بین المللی خارج از کشور موضوع بخشنامه یاد شده حداکثر مدت ۷ روز ماموریت (بدون محاسبه حق ماموریت) محسوب می شود، در صورت نیاز به زمان بیشتر برای ارائه مقاله در همایش لازم است و فرد متقاضی از مرخصی استحقاقی استفاده کند؛ ضمنا حکم ماموریت با تایید معاونت پژوهش و فناوری واحد و توسعه معاون اداری مالی واحد صادر می شود.

همچنین ببینید

مهاجرت ۲۵ درصد از اساتید دانشگاه در سالهای اخیر

مهاجرت ۲۵ درصد از اساتید دانشگاه در سالهای اخیر

وزیر علوم گفت: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند که …

یک دیدگاه

  1. پس دانشجوها چی. مقاله ISI هم که بنویسیم باید اسم استاد راهنما و مشاور هم بنویسیم . هزینه هم بدیم. به نام ما و به کام دانشگاه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *