خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی تا اردیبهشت ۱۴۰۱
شرط سنی جذب هیات علمی وزارت علوم

مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی تا اردیبهشت ۱۴۰۱

دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی تا اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جواد محمدی در حاشیه جلسه ۲۸۵ این هیات افزود: در این جلسه چند موضوع پیش از دستور از جمله «تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی» مطرح و مقرر شد دانشگاه‌ها برای تبدیل وضع به پیمانی این دسته از متقاضیان که سربازی خود را در دانشگاه به پایان رسانده‌اند تا اردیبهشت ۱۴۰۱ پرونده‌هایشان به هیأت مرکزی ارسال کنند.

دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص بررسی شکایت برخی متقاضیان جذب عنوان کرد: با درخواست سه نفر از افراد شکایت کننده برای عضویت در هیأت علمی، موافقت صورت گرفت.

وی دستور اول جلسه را درخصوص بورسیه‌ها بیان کرد و گفت: تقریبا ۳۰ نفر از بورسیه‌هایی که به دانشگاه آزاد معرفی کردیم و جزو سه هزار نفر بورسیه بودند؛ جذب شده‌اند و مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعات جایابی و موافقت جذب این افراد را به وزارت علوم ارسال و وزارت علوم هم انتقال تعهدات بورسیه آنها را به دانشگاه آزاد اسلامی رسما اعلام کند.

دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مجوز جذب متقاضیان گفت: هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد که براساس مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷، سالی دو بار فراخوان در بهمن و اردیبهشت ماه باید برگزار شود. نکته دوم اینکه در برنامه ششم توسعه کشور نسبت استاد به دانشجو برای دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و وزارت بهداشت تعیین شده است.

وی نسبت استاد به دانشجو را در وزارت بهداشت یک به ۱۰ و در وزارت علوم یک به ۲۰ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تا رسیدن به این نسبت‌ها فاصله داریم و تا پایان برنامه ششم توسعه باید به این نسبت دست یابیم. بنابراین مقرر شد وزارت بهداشت و وزارت علوم با برگزاری فراخوان برای رسیدن به این نسبت‌ها اقدامات لازم را صورت دهند و سازمان امور استخدامی نیز مجوز لازم را در اختیار قرار دهد.

محمدی افزود: رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه پیگیر تحقق این نسبت در برنامه ششم توسط سازمان امور استخدامی بود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی در وزارت بهداشت اظهار داشت: یکی از الزامات افزایش پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت این است که استاد کافی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیأت‌های اجرایی و کارگروه‌های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها معرفی و تصویب شدند.

همچنین ببینید

آمار جذب هیات علمی فنی و حرفه ای

جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای طی یک سال گذشته

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *