خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعطای فرصت مطالعاتی به اساتید دو حوزه با راه‌اندازی رشته‌های مشترک دو وزارتخانه علوم و بهداشت

اعطای فرصت مطالعاتی به اساتید دو حوزه با راه‌اندازی رشته‌های مشترک دو وزارتخانه علوم و بهداشت

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از راه اندازی رشته گرایش های مشترک در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت و وزارت علوم خبر داد و گفت: اساتید دانشگاه های وزارت علوم به دانشگاه های علوم پزشکی به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی حضور پیدا می کنند و این اتفاق نیز برعکس نیز اتفاق خواهد افتاد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر حسین قنبری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب از انعقاد تفاهم نامه مشترک اصلاح رشته های دو وزارتخانه علوم و بهداشت خبر داد و در خصوص جزئیات مورد توافق گفت: این تفاهم نامه همکاری یک تفاهم نامه کلی و آموزشی است، بر اساس این تفاهم نامه دانشگاه های دو وزارتخانه علوم و بهداشت به یکدیگر نزدیک می شوند و جلسات مشترک هیات رئیسه بین این دانشگاه ها تشکیل خواهد شد. در واقع هدف تفاهم نامه این است که تعامل و همکاری نزدیکی بین دانشگاه های علوم پزشکی و آموزش عالی اتفاق بیفتد.

وی در ادامه تصریح کرد: تفاهم نامه فوق در سه سطح رشته های تحصیلی، پژوهش و دانش پایه انعقاد شده است و با اجرای این تفاهم نامه باب همکاری بین دانشگاه های دو حوزه باز خواهد شد. بنابراین در واقع بین دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت تعامل نزدیکی در ابعاد پژوهش و فناوری، آموزش و توسعه دانش های بنیادی اتفاق خواهد افتاد.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: تاسیس رشته های مشترک بین دانشگاه های دو وزارتخانه توسعه همکاری دانشگاه های دو حوزه در ارائه یک رشته تحصیلی به صورت مشترک، ایجاد رشته های جدید در قالب گرایش از جمله موارد تفاهم نامه فوق است. در واقع روند کلی این است که با وجود رشته های موجود ما به سمت ایجاد گرایش های جدید حرکت کنیم و تعدد رشته ها کمتر شود. ضمن اینکه از فرصت های مطالعاتی داخلی بین دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت در قالب این تفاهم نامه استفاده می شود. بر این اساس از اساتید دانشگاه های وزارت علوم به دانشگاه های علوم پزشکی به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی حضور پیدا می کند و این اتفاق نیز برعکس نیز اتفاق خواهد افتاد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

یک دیدگاه

  1. باسلام ادمین محترم اطلاع دارید که چطوری می تونیم پیشنهاد بدیم در رابطه با تاسیس رشته های مشترک بین دانشگاه های دو وزارتخانه؟
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *